Χρονικό ενός προαναγγελθέντος… ναυαγίου αποτελεί η ακύρωση του υφιστάμενου διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η άμεση επαναπροκήρυξη νέου.

Στη σχετική ανακοίνωση αναμένεται να προχωρήσει πιθανώς και την επόμενη εβδομάδα το ΤΑΙΠΕΔ μπροστά στο ενδιαφέρον των τριών υφιστάμενων διεκδικητών, δηλαδή των Ρώσων της RZD, των Γάλλων της SNCF, και του αμερικανο-ρουμανικού σχήματος Watco-Grup Feroviar.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος της επαναπροκήρυξης θα είναι αφενός να μπουν στο παιχνίδι νέοι παίκτες (σσ: ακούγεται ότι «παίζουν» δυνατά οι Κινέζοι, καθώς και αυτόνομα η αμερικανική Watco), αφετέρου να ενταχθούν πιθανότατα και άλλα περιουσιακά στοιχεία που θα κάνουν πιο ελκυστική την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στον νέο διαγωνισμό θα μπορούσε για παράδειγμα ο προτιμητέος επενδυτής να αναλάβει και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής, κάτι που σήμερα δεν διαθέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά μια άλλη θυγατρική του ομίλου, η ΕΡΓΟΣΕ.

Υπό τη μόνιμη πάντως απειλή της Κομισιόν για ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ, εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμείνει στο Δημόσιο, η επαναπροκύρηξη του διαγωνισμού αποτελεί μονόδρομο, αλλά ταυτόχρονα βολεύει και το ΤΑΙΠΕΔ. Κι αυτό ακριβώς επειδή ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί εσχάτως από αρκετούς νέους παίκτες, που διαδικαστικά δεν μπορούσαν να μπουν αυτή στη στιγμή στο διαγωνισμό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενόψει της επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού, και στον απόηχο του ντιλ Cosco- ΟΛΠ, το κινεζικό ενδιαφέρον για τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναζοπυρώνεται. Η αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων που θα φέρνει πλέον η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, δημιουργεί νέες προοπτικές για κινεζικούς ομίλους που θέλουν να έχουν τον έλεγχο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού με τα πανευρωπαϊκά δίκτυα.

Σε μια τέτοια περίπτωση, και σε συνδυασμό και με την αναμενόμενη αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) μετά την επικείμενη αποκρατικοποιήσή του, θεωρείται πιθανό ότι ο αριθμός των εμπορικών αμαξοστοιχιών και η πληρότητα, από Ελλάδα προς Ευρώπη, θα αυξηθούν κατακόρυφα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης