Π.Κ.

Λίγο μετά το μεσημέρι της Πέμπτης, ένας πολίτης σπεύδει στο ΚΕΠ Ηλιούπολης για μία βεβαίωση γνησίου υπογραφής. Ανοίγει την πόρτα του Κέντρου και αντικρίζει μία άδεια αίθουσα. Στο βάθος δύο κυρίες συζητούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Τι θέλετε; Ερωτά η μία εκ των δύο κυριών.

Ευγενέστατος ο πολίτης εξηγεί πώς επιθυμεί την βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του για να εισπράξει την απάντηση: «Μόνον με ραντεβού κύριε. Αυτό ισχύει από εδώ και πέρα λόγω κορωνοϊού».

«Σωστά» απαντά ο πολίτης, «αλλά είστε απολύτως άδειοι άρα μπορείτε να με εξυπηρετήσετε».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– «Όχι κύριε είναι αδύνατο. Μόνον με ραντεβού», είναι η τελεσίδικη απάντηση.

Ο πολίτης αναλογιζόμενος πως δεν πρόκειται να τα βγάλει πέρα κάνει μία τελευταία προσπάθεια.

– Μπορώ να κλείσω ένα ραντεβού τώρα; Ερωτά.

– Βεβαίως του απαντά η κυρία.

«Τότε θα ήθελα να κλείσω ένα ραντεβού για τώρα που έχετε χρόνο και δεν υπάρχει άλλος πολίτης», εισηγείται ο ταλαίπωρος πολίτης για να εισπράξει την άρνηση της κυρίας, η οποία δεν του αφήνει περιθώρια. «Να πάτε στο Αστυνομικό Τμήμα για το γνήσιο της υπογραφής».

Ο πολίτης με κατεβασμένα τα αυτιά καταφεύγει στο Αστυνομικό Τμήμα όπου τον υποδέχεται ένας  αστυνομικός με ένα ιδιαίτερα πονηρό χαμόγελο:

– Μήπως έρχεστε από το ΚΕΠ; Ερωτά ο αστυνομικός όταν πληροφορείται τον λόγο που έφερε τον πολίτη στο Τμήμα για να λάβει βεβαίως την καταφατική απάντηση.

– Ξέρετε, συνεχίζει ο αστυνομικός, αν σας έλεγα κι εγώ τώρα «Μόνον με ραντεβού», σε λίγο θα κατέφθαναν εδώ όλα τα κανάλια έτσι δεν είναι; Από το πρωί έχω ειδοποιήσει τον Δήμαρχο πως ενώ το ΚΕΠ είναι άδειο με πρόσχημα το ραντεβού στέλνουν τους πολίτες εδώ, στο Αστυνομικό Τμήμα».

Ο πολίτης εξυπηρετήθηκε τελικά από τον χαμογελαστό αστυνομικό. Αλλά η ιστορία δεν τελειώνει εδώ.

Με πρόσχημα το «ραντεβού» το οποίο πολύ σωστά έχει θεσπιστεί από την Πολιτεία λόγω της πανδημίας, προκειμένου εν ασφαλεία να εξυπηρετούνται οι πολίτες αλλά και να εργάζονται οι υπάλληλοι, κάποιες υπηρεσίες βρήκαν την ευκαιρία να τα φορτώσουν στον κόκορα.

Όμως τα ΚΕΠ, δημιουργήθηκαν ακριβώς για να λυτρώσουν τους πολίτες από την γραφειοκρατία ενός κρατικού μηχανισμού ο οποίος έχει «κτισθεί» για να ταλαιπωρεί τους πολίτες. Η εμπειρία του συμπολίτη μας πέρα από την ταλαιπωρία που υπέστη, συνέβαλε στο να απολέσει την εμπιστοσύνη του σε ένα θεσμό ο οποίος αποδεδειγμένα λειτούργησε θετικά τόσα χρόνια.

Παράλληλα, σε συνθήκες πανδημίας παραδείγματα συνειδησιακού ελλείμματος εκ μέρους δημοσίων υπαλλήλων, ωθούν τους πολίτες σε μία γενικότερη άρνηση των μέτρων προστασίας. Τέλος, το έλλειμμα σοβαρότητας μόνον αποδομεί τις πολιτικές που εφαρμόζει ο κρατικός μηχανισμός, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ιδιαίτερα επισφαλές ιικό φορτίο στην Αττική.

Κύριε Χαρδαλιά. Το γεγονός που περιγράψαμε παραπάνω συνέβη την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου το απομεσήμερο στην Ηλιούπολη. Το ΚΕΠ της περιοχής αρνήθηκε να εξυπηρετήσει έναν πολίτη με πρόσχημα το κλείσιμο του ραντεβού. Αποδείχτηκε πως αυτό συνέβαινε από το πρωί και πως οι υπάλληλοι αυτού του ΚΕΠ απέφευγαν εντέχνως να εργαστούν.

Είναι υποχρέωση και αρμοδιότητά σας να επιβάλετε στους θεσμούς και τις υπηρεσίες του Δημοσίου, να συμπεριφέρονται με ευσυνειδησία, σοβαρότητα και επαγγελματισμό έναντι των πολιτών στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων που έχουν ληφθεί. Δεν μπορείτε να απαιτείτε από τους πολίτες να σέβονται τα επιβαλλόμενα μέτρα όταν οι υπάλληλοι του Δημοσίου συμπεριφέρονται με ελαφρότητα και τέτοια επιπολαιότητα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης