Της Άντζελας Πεΐτση

Σκληρότατη κριτική άσκησαν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, κατά του ΤΑΙΠΕΔ. Κατηγόρησαν το Ταμείο για σωρεία παραβάσεων, παρατυπιών, παραβιάσεων, παρανομιών και για πως διαπράττει «έγκλημα» κατ’ εξακολούθηση πλήρους απαξίωσης του Λιμανιού. Οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, που παραχώρησαν στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσαν πως συντάσσονται τα σχετικά νομικά κείμενα, τα οποία θα παραδώσουν στον εισαγγελέα διαφθοράς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης, κατηγόρησαν το ΤΑΙΠΕΔ ότι με έγγραφό του προς την ΟΛΘ ΑΕ, τον Αύγουστο του 2012, ματαίωσε την επέκταση του 6ου προβλήτα με ανυπολόγιστες και καταστροφικές συνέπειες τόσο για το Λιμάνι όσο και για την οικονομία της Θεσσαλονίκης αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Στην παρούσα φάση αναμένεται η οριστικοποίηση της τροποποίησης σύμβασης παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου – ΟΛΘ ΑΕ και στη συνέχεια, αναμένεται ν’ ακολουθήσουν οι δεσμευτικές και οριστικές προσφορές. Όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, όλα αυτά με ένα σορό ζητήματα ανοιχτά. Χαρακτηριστικά είπαν: «Οι ιδιώτες δε θέλουν ν’ αναλάβουν εγγύηση διακίνησης φορτίου, δε θέλουν ν’ αναλάβουν τα αναγκαία έργα για το λιμάνι. Από τα 309 εκατ€ του master plan, το ΤΑΙΠΕΔ πήγε στα 220 εκατ€, ο Πρωθυπουργός τον Σεπτέμβριο το κατέβασε στα 180 εκατ€ και οι επενδυτές με το ζόρι θέλουν να το κάνουν 80 με 100 εκατ€. Μιλάμε για ένα Λιμάνι που παραπάνω από 70 εκατ€ στα ταμεία του, που έχει κερδοφορία 50% του τζίρου, που έχει δυνατότητα από 25% κέρδη ετησίως να πάει στα 37 εκατ€ στα αμέσως επόμενα χρόνια. Αν δεν είναι σκάνδαλο αυτό τότε τι είναι;».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης, τόνισαν πως τίθεται θέμα «μη ασφαλής» λειτουργίας του Λιμανιού καθώς υπολείπονται κατά 200 και παραπάνω θέσεις από αυτές που χρειάζονται για να δουλέψει με ασφάλεια το Λιμάνι. «Άρα, λοιπόν έχουμε συνθήκες «μη ασφαλής» λειτουργίας του λιμανιού που εγκυμονούν κινδύνους για ατυχήματα. Ευτυχώς δεν έχουμε θρηνήσει θύματα μέχρι τώρα», ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Οι εκπρόσωποι των Εργαζομένων

Η Γενική Γραμματέας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων ΟΛΘ, Φανή Γουργούρη, τόνισε μεταξύ άλλων: «Παρουσιάζουμε διαχρονικά τα μεγάλα και μικρά εγκλήματα, τις παρανομίες, παρανομίες, παραβιάσεις που έχει κάνει είτε διαπράξει «δια της απραξίας» του, το ΤΑΙΠΕΔ. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να υποτιμηθεί η αξία και να «μπαίνει» στο κόκκινο η ασφαλής λειτουργία του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αναδεικνύοντας όλα αυτά τα στοιχεία, δείχνουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, δεν ενδιαφέρεται καν – μέσα από μία διαδικασία- να διασφαλίσει το μίνιμουν του δημοσίου συμφέροντος και ως εργαζόμενοι διαμηνύουμε για ακόμα μία φορά ό,τι η προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα και της ανάπτυξης του λιμανιού είναι προς όφελος των πολιτών. Αυτό αποτελεί ένα από τα βασικά μας αιτήματα».

Για το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων, η κ. Γουργούρη εξήγησε: «Έχουμε «ανοιχτό» το τι πέρασε τελικά στην τροποποιημένη σύμβαση σχετικά με τα εργασιακά. Δεν είχαμε καμία ενημέρωση και επιδιώκουμε άμεση συνάντηση με τον νέο αρμόδιο Υπουργό, τον κ. Κουρουμπλή, προκειμένου να δούμε «τι» από τις συμφωνίες που είχαν προηγηθεί, με βάση και την απεργία, έχει τηρηθεί και τι όχι. Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε απάντηση του τύπου «να ξεκινήσουν όλα από μηδενική βάση». Αυτό θα είναι κοροϊδία επί της ουσίας, γιατί όλοι ξέρουμε πάρα πολύ καλά, ότι αν δεν έχει «κρεμαστεί» θα κρεμαστεί τις επόμενες ημέρες, η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης. Άρα θα ξέρουμε και τι ακριβώς θα κάνουμε από κει και πέρα, αν έχει διασφαλιστεί το μίνιμουν των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων και το μίνιμουν των συλλογικών συμβάσεων, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης».


Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, δήλωσε: «Καταγγέλλουμε για άλλη μία φορά την απαξίωση του Λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ. Ήρθαν χωρίς ντροπή να περιορίσουν τα αναγκαία έργα που πρέπει να εκτελεστούν μέσα στο 2016, από 23 εκατ.€ σε περίπου 5 εκατ.€, με την ευτελή δικαιολογία πως θα πρέπει να έρθει ο ιδιώτης επενδυτής και να κρίνει το τι είναι προς το συμφέρον του. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ήδη εγκρίνει από τον Απρίλιο του 2016 ένα master plan, που αγορά σε έργα 309 εκατ€ για την πενταετία 2007-2021. Αυτά τα έργα επηρεάζουν άμεσα την αναπτυξιακή του πορεία, την οικονομία και τις προοπτικές απασχόλησης τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι έγκλημα να βάζουμε φρένο στο λιμάνι».

Παράλληλα, υπογράμμισε: «Και, το μεγάλο έγκλημα είναι πως από τη στιγμή που υπάρχει σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία, επηρεάζουν την καθαρή παρούσα αξία του λιμανιού και προφανώς το οικονομικό του τίμημα. Ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ το 2013 με τη ματαίωση του έργου του 6ου προβλήτα και επηρέασε σαφώς (το τονίζω) την αξία και το τίμημα του λιμανιού και το κάνει και τώρα εν μέσω διαδικασίας. Άραγε τι θέλουν να δικαιολογήσουνε; Ένα διαγωνισμό που έχει μηδενικό ρίσκο για τον ιδιώτη –αποκαλούμενο ως επενδυτή- και μεγάλα οφέλη;»

Ο Εκπρόσωπος των Εργαζομένων στο Δ.Σ. του ΟΛΘ και Πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών, Λάζαρος Τανταλίδης, επεσήμανε: «Η σημερινή μας παρουσία, ως χειριστές, έχει να κάνει το ξεσκέπασμα του ρόλου του ΤΑΙΠΕΔ απέναντι στις επενδύσεις του Λιμανιού, στο μεσοπρόθεσμο και στο τωρινό πρόγραμμα το οποίο «πετάει στον κάλαθο των αχρήστων» -με μεγάλο ζήτημα που δημιουργεί- την διεκπεραίωση και τη διασφάλιση της φορτοεκφόρτωσης, της υγιεινής και της ασφάλειας των εργαζομένων. Αντιλαμβάνεστε πως όταν κόβονται έργα ζωτικής και σημαντικής σημασίας τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για την ίδια την φορτοεκφόρτωση, έχει θέμα όλη η πόλη. Είμαστε ένας κλάδος εργασίας, ο οποίος ανήκει στην κομμάτι της «υψηλής επικινδυνότητας» και η ενδυνάμωση του προσωπικού, είναι απαραίτητη. Αυτή τη στιγμή είμαστε ένα γερασμένο προσωπικό, με το μέσο όρο ηλικίας να κυμαίνεται στα 50 έτη. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πως όταν έχουμε ένα προσωπικό που είναι 50 χρονών, δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως το παραγόμενο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή είναι πολύ κρίσιμο και ζωτικής σημασίας για την πόλη μας».

Σχετικά με τις προθέσεις των νέων επενδυτών για τις θέσεις εργασίας, επεσήμανε: «Οι νέοι επενδυτές λένε ότι θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας αλλά είναι ευκόλως εννοούμενο να καταλάβει κάποιος πως όταν δε δεσμεύονται για νέες επενδύσεις στο Λιμάνι, δε μπορούμε να μιλάμε για νέες θέσεις εργασίας. Εμείς αγωνιζόμαστε για τη διασφάλιση των υπαρχουσών θέσεων εργασίας, για θεσμικά κατοχυρωμένες θέσεις εργασίας κάτι που ισχύει στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, γίνεται μία προσπάθεια από την Κυβέρνηση – απ’ ό,τι λέει… για τα εργασιακά- κάνουμε κι εμείς το δικό μας τον αγώνα, για να φτάσουμε στο τελευταίο σκαλοπάτι που είναι η διασφάλιση των θεσπισμένων εργασιακών μας, θέσεων».

Στη καίρια ερώτηση αναφορικά με το αν τελικά αποδεχθεί η Κυβέρνηση την αύξηση του ορίου των απολύσεων, όπως ζητούν οι Θεσμοί, ελλοχεύει ο κίνδυνος να απολυθούν εργαζόμενοι, ο κ. Τανταλίδης, απάντησε: «Ανοίγεται ο δρόμος διάπλατα για τους επενδυτές να διώχνουν προσωπικό και να προσλαμβάνουν νέο, με 480€ μισθό. Αυτό προφανώς και θα απολέσει τεράστιο κομμάτι εργαζόμενων και πρόβλημα προς τα ταμεία. Δε θα υπάρχουν εισφορές, με φυσικό επακόλουθο νέες μειώσεις στις συντάξεις, νέα λουκέτα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης