Ρεπορτάζ: Χρήστος Μαζάνης

Συγκεκριμένη διαδρομή ακολουθούσε η  κοκαΐνη η οποία ήταν κρυμμένη μέσα σε φορτία με μπανάνες μέχρι να φτάσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης , ενώ στη συνέχεια το καρτέλ είχε φροντίσει το «εμπόρευμα» να διοχετεύεται στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία ,σε άλλες βαλκανικές χώρες αλλά και στην Αυστραλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κοκαΐνη συσκευαζόταν αρχικά μέσα σε κουτιά με μπανάνες στον Ισημερινό. Στη συνέχεια το φορτίο μεταφερόταν στην Κολομβία και από εκεί με μικρά πλοία προς τον Παναμά. Έπειτα φορτωνόταν σε πλοίο με κοντέινερ με προορισμό δύο λιμάνια. Το ένα στη Μάλτα  και το άλλο στην Ιταλία (Τζόια Τάουρο Καλαβρία). Αφού έφτανε σε αυτά τα δύο λιμάνια στη συνέχεια φορτωνόταν σε άλλο πλοίο με προορισμό το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Παρόλο που συνελήφθησαν και προφυλακίστηκαν τέσσερις Άγγλοι εδώ στην Ελλάδα, για φορτίο 300 κιλών κόκας, οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και στη συγκεκριμένη υπόθεση συνεργάζονται πολλές υπηρεσίες.  Οι Ιταλικές αλλά και οι Ελληνικές Αρχές έχουν στοιχεία που συνδέουν το ίδιο κύκλωμα με την ποσότητα – μαμούθ των 654 κιλών κοκαΐνης που είχε κατασχεθεί τον περασμένο Απρίλιο σε λιμάνι της Καλαβρίας, πάλι σε κοντέινερ με μπανάνες, και προορισμό τη Θεσσαλονίκη, όπως είχε αποκαλύψει η «Ζούγκλα».

Oι Άγγλοι κατηγορούνται ως μέλη διεθνούς κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών. Κατά την απολογία τους στον 4ο ειδικό ανακριτή διατήρησαν το δικαίωμα της σιωπής και αρνήθηκαν να πουν το παραμικρό για την υπόθεση με το παράνομο φορτίο που κατασχέθηκε την περασμένη εβδομάδα σε πολυτελή βίλα, την οποία είχαν νοικιάσει σε περιοχή του δήμου Θέρμης, ενώ την ίδια στάση κράτησαν και σε ό,τι αφορά το σκέλος των κατηγοριών που συνδέεται με την εγκληματική οργάνωση. Ανακριτής και εισαγγελέας αποφάσισαν την προσωρινή τους κράτηση και κατόπιν αυτού πήραν τον δρόμο για τις φυλακές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει όμως και ένα πέμπτο πρόσωπο, αδερφός του ενός συλληφθέντα, το οποίο έχει ταυτοποιηθεί και πιστεύεται πως έχει αρχηγικό ρόλο στη διακίνηση των συγκεκριμένων φορτίων με την κόκα.Είναι αυτός ο οποίος ασχολούνταν με τη διακίνηση στην Ευρώπη και υπάρχει πληροφορία πως ταξίδεψε μάλιστα και προς την Τουρκία.

Σύμφωνα με τις συνεργαζόμενες Διωκτικές Αρχές, η συγκεκριμένη εγκληματική οργάνωση δεν φέρεται να δρούσε μόνη της όσον αφορά στη διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών. Είχε την υποστήριξη και συνεργαζόταν με άλλες μικρές εγκληματικές ομάδες προκειμένου να μπορούν να διακινούνται αυτές οι ποσότητες της κόκας από τη Λατινική Αμερική στην Ευρώπη αλλά και εκτός Ευρώπης. 

Το γεγονός ότι τεράστιο φορτίο με κοκαΐνη της συγκεκριμένης οργάνωσης μπλοκαρίστηκε σε λιμάνι της Καλαβρίας τον  Απρίλιο, είχε στρέψει τις έρευνες εκτός από τα λατινοαμερικάνικα καρτέλ και προς την Ντράγκετα (μαφία της Καλαβρίας). Δηλαδή οι Ιταλοί ερευνούσαν το ενδεχόμενο η μαφία της Καλαβρίας να αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο για την αποστολή των φορτίων στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στους άλλους προορισμούς. Την υπόθεση αυτή ενίσχυσε και το γεγονός πως η κόκα είχε προορισμό και την Αυστραλία, χώρα στην οποία η Ντράγκετα έχει μεγάλη παρουσία στη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών. Τελικά οι Ιταλικές Αρχές ξεκαθάρισαν πως η Ντράγκετα δεν εμπλέκεται καθόλου με το συγκεκριμένο καρτέλ.

Δείτε το βίντεο που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Ιταλικές Αρχές:

 

Η Αστυνομία Οικονομικού Εγκλήματος της Καλαβρίας  με συντονιστή τον εισαγγελέα κατά της μαφίας Τζιοβάνι Μπομπαρντιέρι  βρίσκονται σε συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές και ίσως το επόμενο διάστημα να υπάρξουν εξελίξεις για το συγκεκριμένο διεθνές κύκλωμα.

Να σημειωθεί πως πάνω στα τούβλα κοκαΐνης που κατασχέθηκαν στην Ελλάδα, ήταν σταμπαρισμένες οι λέξεις «Gas» και «Unico». Οι Ιταλοί εξηγούν πως οι λέξεις αυτές έχουν να κάνουν με τον διαχωρισμό και τον περαιτέρο προορισμό της κόκας. Δηλαδή ποιος παραλαμβάνει μετά ή εάν η ποσότητα μένει στο σημείο. Όπως αναφέρουν οι Ιταλοί «οι δοκιμές για την εξακρίβωση της ποιότητας της ναρκωτικής ουσίας δεν άφησαν καμία αμφιβολία. Αρκούσε να βάλεις λίγη σκόνη στον δοκιμαστικό σωλήνα και μερικές σταγόνες αντιδραστηρίου για να γίνει αμέσως μπλε. Η κόκα ήταν άριστης ποιότητας και οι διακινητές θα είχαν κερδίσει τουλάχιστον δέκα εκατομμύρια ευρώ».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης