Γεωργαντάς: «Απλοποίηση των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, με στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών»

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2019, 18:14
Γεωργαντάς: «Απλοποίηση των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, με στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών»

«Οι δύο τομείς στους οποίους το υπουργείο μας έχει αρχίσει ήδη να παράγει έργο είναι η απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών, το οποίο είναι είτε σε επίπεδο διοικητικών απλών παρεμβάσεων είτε σε επίπεδο νομοθετικών όπου αυτό χρειάζεται, με μία ταυτόχρονη ψηφιοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών».

Αυτό τόνισε σήμερα το απόγευμα από τα Τρίκαλα, στο πλαίσιο του 1ου Συνεδρίου «Plug and Play για τη βιώσιμη πόλη», ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Γεωργαντάς, ο οποίος, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην απλοποίηση των διαδικασιών στον δημόσιο τομέα, με στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών.

«Δεν θέλουμε να ψηφιοποιήσουμε τη γραφειοκρατία, η οποία υπάρχει στη χώρα», τόνισε ο κ. Γεωργαντάς και συνέχισε: «Θέλουμε να περιορίσουμε τις διοικητικές διαδικασίες, να τις απλοποιήσουμε και να τις τυποποιήσουμε και, στο τέλος αυτής της διαδρομής, οι υπηρεσίες αυτές να μπορούν να παρέχονται όλες, είτε από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή είτε από ένα κινητό τηλέφωνο ή από το ΚΕΠ του Δήμου, τα οποία ΚΕΠ θα συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες αναβαθμισμένα και ενισχυμένα».

Αναφερόμενος στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είπε πως «για πρώτη φορά δημιουργείται ένα υπουργείο με ξεκάθαρο στόχο, να απλουστεύσει τις διοικητικές διαδικασίες και να τις ανασχεδιάσει όπου αυτό χρειάζεται, και ταυτόχρονα να ψηφιοποιήσει τις παρεχόμενες προς τον πολίτη υπηρεσίες».

«Έχω την τιμή», συνέχισε ο κ. Γεωργαντάς, «να είμαι ο πρώτος υφυπουργός απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών, και ελπίζω, πρόσθεσε, γιατί μόνο τότε θα φανεί ότι πετύχαμε τον στόχο μας, να είμαι ο τελευταίος».

«Βεβαίως», εξήγησε, «πρέπει να είμαι ο τελευταίος γιατί ακριβώς τότε θα έχει διαφανεί το αποτέλεσμα, θα έχουμε φτάσει σε εκείνο το επίπεδο της Δημόσιας Διοίκησης και των παρεχομένων προς τον πολίτη υπηρεσιών, όπου με έναν απλουστευμένο τρόπο, όπου οι υπηρεσίες θα παρέχονται ψηφιακά, όπου το πλαίσιο θα είναι καθαρό, και ελεύθερο, είτε για τον οικογενειάρχη είτε για τον ελεύθερο επαγγελματία είτε για τον επενδυτή στις συναλλαγές του με το κράτος, θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα για τη χώρα μας. Μία επόμενη μέρα που αν τη χάσουμε, θα χάσουμε πραγματικά το τρένο της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει. Στον οποίο ακούμε τον ήχο που έρχεται».

«Δυστυχώς», πρόσθεσε, «στους δείκτες της Ε.Ε. σχετικά με τις ψηφιοποιημένες υπηρεσίες, που μπορεί να παράσχει το κράτος στους πολίτες, είμαστε στην 26η θέση στους 28 ή στους 27 σε λίγο καιρό. Ο στόχος αυτονόητος, αλλά τελικά, όπως αποδεικνύεται, δυστυχώς, στην Ελλάδα μεγαλεπήβολος είναι στο τέλος αυτής της τετραετίας να έχουμε φτάσει στον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών». Και πρόσθεσε: «Οι έξυπνες πόλεις είναι αυτές, στις οποίες ο πολίτης δεν χρειάζεται να ταλαιπωρείται ιδιαίτερα, στις οποίες οι υπηρεσίες που παράσχονται, με έναν άμεσο και εύκολο τρόπο, στις οποίες δεν υπάρχει χαμένος χρόνος και χαμένο χρήμα».

Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο παρατηρητήριο της γραφειοκρατίας, το οποίο περιλαμβάνεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για τον αναπτυξιακό νόμο. Και εξήγησε: «Αυτό το παρατηρητήριο ήρθε για να αξιολογήσει τη δουλειά της κυβέρνησης, τη δουλειά των φορέων και των υπουργείων στο ζήτημα της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας. Πλέον, δεν φοβούμαστε να αναμετρηθούμε με το τέρας της γραφειοκρατίας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2019, 18:15