Η προσπέραση από τα δεξιά, η μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η άσκηση λεκτικής και όχι μόνο βίας έξω από το αυτοκίνητο, οι βρισιές και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο στοιχεία που δείχνουν ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία, ενώ οι ίδιοι οι οδηγοί έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά όταν κρατούν στα χέρια τους το τιμόνι.

Παραπτώματα τέτοιου είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά κάποιες από αυτές έχουν τα πρωτεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ελλάδα, για παράδειγμα, βρίσκεται στην πρώτη θέση, με κατά μέσο το 2,5% των οδηγών να επιδεικνύει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ την ακολουθεί η Ιταλία με 2,2%. Τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα σε σχέση με το 2017 κατά 0,2%, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους. Τα στοιχεία της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από τη γαλλική εταιρεία IPSOS σε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι άκρως αποκαλυπτικά, καθώς δείχνουν την τάση των ανθρώπων όταν αυτοί κληθούν να οδηγήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα, υποδειγματικοί στην οδήγηση είναι οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά δείχνουν οι Σλοβάκοι οδηγοί. Προδιάθεση σε επιθετική ανάρμοστη συμπεριφορά εμφανίζουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με τη Γαλλία. Οι βρισιές κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι -όπως αποδεικνύεται- ελληνικό φαινόμενο, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ αρκετά πιο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην 3η θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα τη χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί πιο πίσω η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι προσπεράσεις από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στην Ελλάδα. Αντίθετα, οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτήν την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.

Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα, με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκονται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από το όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν την τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%). Οι Έλληνες έχουν τη συνήθεια να οδηγούν στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά τη σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγεί στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο όταν οδηγεί, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης