«Υπάρχουν σήμερα πολλά επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας στη χώρα μας που βρίσκονται σε χειμερινή ακινησία ή βρίσκονται δεμένα για διάφορους λόγους, που θα μπορούσαν να ναυλωθούν από την Ε.Ε. ως “πλοία φιλοξενίας” μεταναστών στα νησιά μας» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ).

Επισημαίνει πως στο παρελθόν επιβατηγά πλοία χρησιμοποιήθηκαν για να στεγάσουν σεισμοπαθείς και πυρόπληκτους, όπως το 1986, στην Καλαμάτα, και το 2014, στην Κεφαλονιά, αλλά και πρόσφυγες από τη Λιβύη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, υποστηρίζει πως τα πλεονεκτήματα των «πλοίων φιλοξενίας» δείχνουν περισσότερα, γιατί ελέγχονται καλύτερα, είναι από μόνα τους κλειστές δομές, κοστίζουν το ίδιο ή και λιγότερο από τις ΜΚΟ, δεν καταλαμβάνουν νησιωτική γη και οι κάτοικοι δεν έχουν λόγο να φοβούνται και να αντιδρούν. Επίσης μπορεί να είναι δεμένα σε κάποιο απόμερο λιμάνι ή και «αρόδο», ενώ παράλληλα στέλνεις το μήνυμα του προαναχωρησιακού κέντρου ή και ακόμα του πιθανού μέσου επαναπατρισμού τους.

«Ενδεχομένως, λοιπόν, αυτή η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης που έχει υποβληθεί εδώ και μήνες θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά και να γίνει αποδεκτή από την Ε.Ε. με τη διάθεση πόρων για μία άμεση λύση στο έντονο πρόβλημα που έχει προκύψει στα νησιά μας, αφού η διαθεσιμότητα των ελληνικών πλοίων είναι δεδομένη και η χρήση τους είναι εφικτή» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΕΒΕΠ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης