Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με πέρυσι, τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σχετικά με τις επιπτώσεις του νόμου 4186/13 όσον αφορά στην Τράπεζα Θεμάτων και τον νέο τρόπο προαγωγής στην Α’ Λυκείου.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, από το 65% των σχολείων σε όλη τη χώρα, ενώ πέρυσι είχε κριθεί μετεξεταστέο το 4% των μαθητών, φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό άγγιξε το 24%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης έκανε λόγο για δραματική αύξηση της σχολικής αποτυχίας και για ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι, όπως είπε, «αντιμετωπίστηκαν ως πειραματόζωα όλη τη χρονιά».

Αναφερόμενος στη σχετική τροπολογία που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο κ. Κοτσιφάκης υποστήριξε ότι «η διορθωτική κίνηση του υπουργείου είναι μισή. Πρόκειται για μπαλώματα, καθώς τα προβλήματα αυτού του συστήματος είναι δομικά», ενώ επανέλαβε τη θέση της ΟΛΜΕ για επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο προαγωγής των μαθητών.
Πρώτη στον κατάλογο με τους περισσότερους μετεξεταστέους μαθητές στην Α’ Λυκείου φέτος είναι η Ζάκυνθος, όπου το εν λόγω ποσοστό ανέρχεται στο 46,4%, και ακολουθούν η Ξάνθη (40,9%) και το Ρέθυμνο (38,2%).

Σύμφωνα με τον κ. Κοτσιφάκη, πάνω από τον μέσο όρο, δηλαδή άνω του 23,30%, «βρίσκεται το κέντρο της Αθήνας, με 30,6%, όπου ζουν μετανάστες, εργατικές περιοχές, τα Άνω Λιόσια (32,7%), η Ελευσίνα (31,4%), τουριστικές περιοχές Λασίθι (38%), Χαλκιδική (31,7%), Κεφαλλονιά (31%) και μικρές νησιωτικές περιοχές, όπως η Ικαρία (28,2%) και οι βόρειες Κυκλάδες (36,1%), που πληρώνουν τα εκπαιδευτικά κενά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ανέφερε ότι υπάρχει σχολείο όπου το ποσοστό της αύξησης των μετεξεταστέων φέτος άγγιξε το 75%, σε άλλο σχολείο από τους 156 μαθητές κρίθηκαν μετεξεταστέοι οι 81, ενώ πέρυσι είχαν δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τρεις. Ωστόσο, τόνισε ότι τα αποτελέσματα των ΕΠΑΛ, όπου ισχύει ο παλαιός τρόπος προαγωγής, είναι πιο ευνοϊκά.

Ο κ. Κοτσιφάκης υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο σύστημα μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και «εκτρέπει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σε εξετασοκεντρικό», γεγονός που έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, επανέλαβε ότι η ΟΛΜΕ ζητεί «την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13».

Όσον αφορά στο θέμα «διαθεσιμότητα-απολύσεις εκπαιδευτικών», ο κ. Κοτσιφάκης είπε ότι η κυβέρνηση κρατά εδώ και 12 μήνες σε ομηρία 1.800 εκπαιδευτικούς, για τους οποίους έχει παραταθεί η διαθεσιμότητα αλλά επικρατεί αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτησή τους σε νέες θέσεις, ενώ έχει διακοπεί η μισθοδοσία 85 καθηγητών.

Τέλος, σημείωσε ότι η ΟΛΜΕ θα συμμετάσχει στις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ στις 9 Ιουλίου «μαύρη επέτειος ανακοίνωσης της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών».

«Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την εκπαιδευτική πολιτική για να επιβάλει την πολιτική της» είπε ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Σταμάτης Νικολάου, ενώ το μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Σταύρος Τζιορτζιώτης υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος νόμος θα διώξει πολλά παιδιά από το σχολείο. Παρούσα στη συνέντευξη Τύπου ήταν και η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης