Τους ακτοπλόους φωτογραφίζουν στελέχη του Υπ. Ανάπτυξης ως βασικό υπαίτιο για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις θαλάσσιες συγκοινωνίες με την απεργία της ΠΝΟ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα ίδια στελέχη εξηγούν τον στιγμιαίο συνδυασμό συμφερόντων που «συγκλίνουν» μεταξύ των εφοπλιστών και των συνδικάτων, με αποτέλεσμα το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ανώτερο κυβερνητικό στέλεχος ανέφερε στη zougla.gr ότι η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, σε συνδυασμό με την περιορισμένη κίνηση στις ακτοπλοϊκές γραμμές, αλλά και τα λειτουργικά έξοδα που συνεπάγεται η ενεργοποίηση των πλοίων της γραμμής, συνετέλεσαν στη διαμόρφωση μιας τακτικής εκ μέρους των ακτοπλόων που συνίσταται στο δόγμα «καλύτερα τα καράβια να είναι δεμένα, παρά να ταξιδεύουν με μεγάλο κόστος, χαμηλή επιβατική κίνηση και πάγια λειτουργικά έξοδα».

Η τακτική αυτή συμπίπτει, στιγμιαία έστω, με τις συνδικαλιστικές επιδιώξεις των μηχανισμών της ΝΔ και του ΚΚΕ (λιγότερο του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ωστόσο συμμετέχει λόγω δυναμικής), με αποτέλεσμα την επιβολή της απεργίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η προεκλογική περίοδος που διανύουμε συντελεί τα μέγιστα στη διαμόρφωση συγκρουσιακών τάσεων, παρά το οφθαλμοφανές κοινωνικό κόστος που συνεπάγονται αυτοί οι τακτικισμοί, επισημαίνουν τόσο στελέχη του Υπ. Ανάπτυξης όσο και οι εκπρόσωποι επαγγελματικών οργανώσεων που πλήττονται άμεσα από την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, δεν είναι λίγοι οι κυβερνητικοί παράγοντες οι οποίοι αδυνατούν να κατανοήσουν το γιατί το Μαξίμου δεν προχώρησε τελικά στο μέτρο της επιστράτευσης, παρά τις προτάσεις που υπεβλήθησαν. Μερικοί εξ αυτών «γοητεύονται» από το ενδεχόμενο ότι η άρνηση του Μαξίμου να αντιπαρατεθεί οφείλεται στην «εξυπηρέτηση» συγκεκριμένου συνδυασμού συμφερόντων τα οποία δεν θα επιθυμούσαν την ομαλή λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κάτω από τις παρούσες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά της ναυσιπλοΐας.

«Συμφέροντα» πίσω από τις κινητοποιήσεις

Παρά τις έντονες αντιδράσεις, τα πλοία παραμένουν, από τα μεσάνυκτα, δεμένα στα λιμάνια λόγω της 48ωρης απεργίας που έχουν εξαγγείλει οι ναυτεργάτες σε όλη την Ελλάδα.

Από το πρωί στα λιμάνια βρίσκονται μέλη των σωματείων που περιφρουρούν την κινητοποίηση, την ώρα που χιλιάδες έμποροι, νησιώτες και επιχειρηματίες οδηγούνται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, καθώς ήδη η πτώση στην τουριστική αγορά ήταν μειωμένη και με την προαναγγελία της απεργίας υπήρξαν και νέες ακυρώσεις.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η αγορά και η τουριστική κίνηση ήταν ήδη πεσμένη τουλάχιστον κατά 40%. Άνθρωποι της αγοράς καταγγέλλουν συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την απεργία. Σέβονται μεν τους ναυτεργάτες που παραμένουν απλήρωτοι από τους ακτοπλόους, αλλά παράλληλα προβληματίζονται για τη χρονική περίοδο που ξεκίνησε η κινητοποίηση.

Έντονες αντιδράσεις για την απεργία

Για συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τις κινητοποιήσεις έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ, Μ. Τριβυζάς, μιλώντας στη ραδιοφωνική εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου.

Παρακολουθήστε το απόσπασμα:

Σε πολύ επιθετικό τόνο κατά «συγκεκριμένης συνδικαλιστικής ομάδας μέσα στην ΠΝΟ» κινείται ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ, Γιώργος Δρακόπουλος, τόνισε πως «οι ζημιές που θα έχει ο ελληνικός τουρισμός και ειδικότερα η οικονομία των νησιών θα είναι τεράστιες. Μιλάμε για καταστροφή που θα είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί».

Άνθρωποι του τουρισμού κάνουν λόγο για μεγάλο πλήγμα, ενώ ανάστατοι είναι οι έμποροι των νησιών, καθώς από αύριο θα αρχίσουν να διογκώνονται τα προβλήματα με τα εμπορεύματα και τις επόμενες ημέρες θα υπάρχει έλλειψη σε βασικά αγαθά. Ο επίτιμος πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Σάμου, κ Χούλης, καταγγέλει συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την απεργία της ΠΝΟ.

Παραγωγοί από τα Χανιά και το Τυμπάκι Ηρακλείου προσπάθησαν να ναυλώσουν Ro-Ro, προκειμένου να μεταφέρουν προϊόντα από την Κρήτη στον Πειραιά, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό, αφού το πλήρωμα συγκεκριμένου πλοίου αρνήθηκε την εκτέλεση του δρομολογίου.

Ο πρόεδρος συνδέσμου τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων Κρήτης, Μιχάλης Βλατάκης, ανέφερε στη zougla.gr ότι η κίνηση ήταν ήδη μειωμένη αλλά και πάλι η απεργία δεν είναι προς όφελος των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό.

O πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στη zougla.gr επισημαίνει ότι το κόστος της απεργίας έχει επιφέρει μεγάλο πλήγμα στις τάξεις των εμπόρων, την ώρα που η αγορά «αργοπεθαίνει». Άξιον απορίας είναι, πάντως, πως η ΠΝΟ ζητά δεσμεύσεις από μία κυβέρνηση με ημερομηνία λήξης.

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του Λιμενικού Σώματος, δρομολόγια έγιναν μόνον στις πορθμειακές γραμμές Σαλαμίνα-Πέραμα, Κεραμωτή-Καβάλα, Αρκίτσα-Αιδηψός και Αγ. Κωνσταντίνος-Αγ. Γεώργιος Λιχάδος στην Εύβοια.

Για τις δύο ημέρες της απεργίας της ΠΝΟ, υπήρξαν 7.000 ακυρώσεις εισιτηρίων από επιβάτες για τις Κυκλάδες, 1.500 επιβάτες μεταφέρθηκαν σε άλλες ημέρες μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποιες κενές θέσεις για τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης