Την ευθύνη στους πολίτες για τη μη πληρωμή των διοδίων, ακόμα κι αν τα POS της δεν λειτουργούν, ρίχνει η Αττική Οδός, υποχρεώνοντάς τους να υπογράψουν έντυπο στο οποίο δηλώνουν «αδυναμία» να καταβάλουν το αντίτιμο των 2,80 ευρώ.

Αναγνώστρια του zougla.gr καταγγέλλει ότι τη νύχτα του περασμένου Σαββάτου αναγκάστηκε να… παραδεχτεί ότι δεν μπορούσε να πληρώσει, επειδή το POS των διοδίων ήταν χαλασμένο και η ίδια είχε την ατυχία να κυκλοφορεί χωρίς μετρητά.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γυναίκα επέστρεφε από την Ανάβυσσο στην Αθήνα και μπήκε στα πρώτα διόδια της Αττικής Οδού, στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Έδωσε την κάρτα της για να πληρώσει, αλλά η υπάλληλος την πληροφόρησε ότι υπήρχε πρόβλημα με το POS. Επειδή δεν είχε μαζί της μετρητά, της ζητήθηκε να κάνει στην άκρη.

Η υπεύθυνη των διοδίων τής έδωσε να παραλάβει και να υπογράψει ένα έντυπο που έφερε τον τίτλο «Έντυπο Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων», το οποίο θα χρησιμοποιήσει για να πληρώσει το αντίτιμο των 2,80 ευρώ στην τράπεζα. Όπως είναι σαφές, όμως, η γυναίκα δεν αδυνατούσε να πληρώσει τα διόδια. Είχε χρήματα και έδωσε την κάρτα της. Ήταν η Αττική Οδός που αδυνατούσε να εισπράξει το τέλος.

Με το συγκεκριμένο έντυπο, η εταιρεία μεταφέρει εκουσίως ολόκληρη την ευθύνη για την αποτυχία της συναλλαγής στον πελάτη της, ακόμα και αν αυτή βαραίνει εξ ολοκλήρου την ίδια. Θα σκεφτόταν κάποιος ότι γι’ αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να υπάρχει και ένα έντυπο με τίτλο «Έντυπο Αδυναμίας Είσπραξης Τέλους Διοδίων», με το οποίο οι χρήστες της Αττικής οδού δεν θα είναι υπόλογοι κάθε φορά που χαλάνε τα POS. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει αυτό, γίνεται σαφές ότι ο οδηγός είναι υπόλογος έναντι της εταιρείας σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης, ακόμα και αν ο ίδιος δεν έχει καμία ευθύνη.    

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως, η μετάφραση του τίτλου του εντύπου στα αγγλικά είναι το πολύ πιο ουδέτερο και ακριβές «Non Payment Form», δηλαδή «Φόρμα μη πληρωμής», το οποίο δεν αποδίδει ευθύνες για την αποτυχία της συναλλαγής. Ίσως για να μη γίνει ρεζίλι στους ξένους επισκέπτες μας, η Αττική Οδός φρόντισε να καλύψει αυτό το κενό.  

Το περιστατικό αυτό συνέβη σε μία περίοδο στην οποία η Αττική Οδός κάνει μια -πολύ σωστή κατά τα άλλα- εκστρατεία για τη χρήση του πλαστικού χρήματος, με σκοπό να περιοριστούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι επαφές χέρι με χέρι, που θα μπορούσαν να μεταφέρουν τον κορωνοϊό.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η γυναίκα που έκανε την καταγγελία αντιμετωπίστηκε, όπως λέει στο zougla.gr, με μεγάλη αγένεια. «Η υπεύθυνη των διοδίων μού είπε ότι δεν είναι δικό της πρόβλημα που δεν έχω μετρητά και με ρώτησε αν πρέπει αυτή να τα βάλει από την τσέπη της» τονίζει.

Το zougla.gr επικοινώνησε με την Αττική Οδό. Στην απάντησή της, η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι το POS δεν λειτουργούσε, αλλά περιορίζεται να χαρακτηρίσει τη συμπλήρωση του εντύπου και τον τίτλο του ως «τυπική διαδικασία» που δεν αποδίδει ευθύνη στους οδηγούς.   

Η απάντηση της εταιρείας 

Σε συνέχεια της επικοινωνίας μας σχετικά με περιστατικό που σημειώθηκε την Κυριακή 11 Απριλίου 2021 και αφορούσε σε προσωρινή αδυναμία ηλεκτρονικής πληρωμής από αναγνώστρια του zougla.gr σε σταθμό διοδίων της Αττικής Οδού, η Εταιρεία Λειτουργίας και Συντήρησης της Αττικής Οδού «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» ενημερώνει για τα ακόλουθα:

Την Κυριακή περί τη 1:00 π.μ. και για σύντομο χρονικό διάστημα παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα από πλευράς της Τράπεζας που εκκαθαρίζει τις συναλλαγές πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας όλων των Τραπεζών στους σταθμούς διοδίων. Για το συμβάν αυτό η Εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη καθώς δεν αφορούσε τα συστήματα της Αττικής Οδού. Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν η μη δυνατότητα πληρωμής του διοδίου με τραπεζικές κάρτες, ενώ η πληρωμή με χρήση μετρητών ή πομποδέκτη πραγματοποιούνταν κανονικά.

Όσον αφορά στη διαδικασία συμπλήρωσης του «Εντύπου Αδυναμίας Καταβολής Τέλους Διοδίων – Non Payment Form», την οποία και ακολούθησε η συγκεκριμένη οδηγός καθ’ υπόδειξη του εργαζομένου μας αποτελεί μια τυπική διαδικασία που σε καμία περίπτωση δεν αποδίδει ευθύνη για την «αδυναμία» και βέβαια δεν είχε σκοπό να θίξει την ίδια, πολύ περισσότερο δε να της μεταφέρει την ευθύνη και εκφράζουμε τη λύπη μας για τυχόν ταλαιπωρία που υπέστη. 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης