Αυστηροποιείται ο Κ.Ο.Κ.

Αυστηροποιείται ο Κ.Ο.Κ.

Αφαίρεση διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που εξετάζουν ομάδες εργασίας του Υπουργείου Μεταφορών για συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Συμπεριφοράς (ΚΟΚ).

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες οι προτάσεις των ομάδων εργασίας θα είναι έτοιμες για να παρουσιαστούν στον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή και στον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις και για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια).

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (16-22/9), το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι στις δράσεις του συγκαταλέγονται:

– η έκδοση τεχνικών οδηγιών για μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που αποσκοπούν στην αποφυγή ή μείωση των ατυχημάτων και στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
– η ένταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) διατάξεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης
– η διαμόρφωση νέου πλαισίου για παραβάσεις του ΚΟΚ που σχετίζονται με αντικοινωνικές και επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχημάτων συμπεριφορές
– η διαμόρφωση -στο προσεχές διάστημα- κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, αυτοεξισσοροπούμενα κ.λπ.).

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα άτομα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος, το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους όπου κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019, 11:24