Όταν το 1997 ιδρύθηκε η Ubisoft Montreal με στόχο την ανάπτυξη διαφόρων low-budget τίτλων, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι στην πορεία θα εξελίσσονταν σε έναν από τους μεγαλύτερους developers στην βιομηχανία των video games. To γεγονός αυτό αποδεικνύεται περίτρανα ρίχνοντας μια ματιά στις διάφορες δημιουργίες της, όπως το άκρως επιτυχημένο franchise Assassin’s Creed. Εν τω μεταξύ, η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι κομβική για την καναδική εταιρεία, καθώς εργάζεται ήδη πάνω στο πολυαναμενόμενο Watch Dogs. Το τελευταίο είναι η αλήθεια ότι έχει επισκιάσει τα υπόλοιπα projects της Ubisoft Montreal, παρόλα αυτά οι δημιουργοί του Far Cry 3 κρύβουν έναν ακόμη άσσο στο μανίκι τους, ο οποίος δεν είναι άλλος από το Child of Light.

Τι είναι όμως το Child of Light και για ποιον λόγο είναι τόσο ιδιαίτερο; Σε πρώτη φάση έχουμε να κάνουμε με μία ιδιόμορφη πρόταση που ακροβατεί περίτεχνα μεταξύ των RPG και των Platform στοιχείων. Κατά δεύτερον, στην ανάπτυξή του συμμετείχε ο Yoshitaka Amano, ένας εκ των τριών βασικών συντελεστών της σειράς Final Fantasy (οι υπόλοιποι είναι ο Hironobu Sakaguchi και ο Nobuo Uematsu). Πάμε να δούμε λοιπόν κατά πόσο το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους δημιουργούς τους και κατ’ επέκταση αν στέκεται αντάξιο της φήμης της Ubisoft.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βγαλμένο από παραμύθι
Κεντρική πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Aurora, μια νεαρή ευγενής της Αυστρίας και συγκεκριμένα κόρη του τοπικού Δούκα. Το χαριτωμένο κοριτσάκι πέφτει σε λήθαργο από μία ανεξήγητη ασθένεια και στην πορεία ξυπνά σε έναν παράξενο κόσμο, την Lemuria. Στην τελευταία επικρατεί ένα αιώνιο σκότος, καθώς ο ήλιος, το φεγγάρι και τα άστρα της κλάπηκαν από την αδίστακτη σκοτεινή βασίλισσα Umbra. H δική σας αποστολή είναι να επαναφέρετε τα ουράνια αυτά σώματα στην πρωταρχική τους θέση, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσετε να επιστρέψετε πίσω στο σπίτι σας. Όπως γίνεται αντιληπτό τα γεγονότα του Child of Light μοιάζουν σαν να έχουν ξεπηδήσει από κάποιο παραμύθι και κατόπιν αυτού αποπνέουν την νοσταλγία της παιδικής αθωότητας.

Το σενάριο έχει γραφτεί από τον Jeffrey Yohalem, o οποίος κέρδισε το βραβείο του Writers Guild of America για την δουλειά του στο Assassin’s Creed: Brotherhood, ενώ ήταν υποψήφιος και για το βραβείο BAFTA με το Assassin’s Creed II. Στο Child of Light, o Υοhalem καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει για μία ακόμη φορά, καθώς οι διάλογοι αποδίδονται με την μορφή ενός επικού ποιήματος. Το στοιχείο αυτό θα λέγαμε ότι αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς είναι κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της βιομηχανίας των video games.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν ο Rayman συνάντησε το Final Fantasy
Όπως προαναφέραμε το Child of Light χαρακτηρίζεται για το ιδιαίτερο ύφος του, καθώς σε αυτό συναντάμε μία αρμονική συνύπαρξη των Platform και των RPG στοιχείων. Το σημαντικότερο επίτευγμα όμως της Ubisoft Montreal είναι ότι κατάφεραν να προσδώσουν μία ξεχωριστή ταυτότητα στο δημιούργημά τους. Επιρροές υπάρχουν και μάλιστα είναι πάρα πολλές, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως αντιγραφή. Αντίθετα οι developers φίλτραραν τις επιρροές αυτές μέσα από το δικό τους οπτικό πρίσμα με στόχο να μας παρουσιάσουν κάτι το ξεχωριστό.

Με βάση τα παραπάνω, όσον αφορά το Platform κομμάτι, το Child οf Light αντλεί τις επιρροές του από την σειρά Rayman και το Limbo. Από την άλλη πλευρά το RPG στοιχείο, το οποίο είναι και το κυρίαρχο, μοιάζει βγαλμένο από την σειρά Final Fantasy, αν και οι μηχανισμοί της μάχης φέρουν κάποιες ομοιότητες με το πρόσφατο Bravely Default. Η όλη μίξη διαποτίζεται και από μία JRPG αισθητική, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην δουλειά του Yoshitaka Amano.

Γνωριμία με την Lemuria
Καθώς ξεκινάτε την περιπέτειά σας με στόχο να “απελευθερώσετε” τον ήλιο, το φεγγάρι και τα αστέρια από την σατανική Umbra πολύ σύντομα θα συναντήσετε το Igniculus. To τελευταίο είναι ένα περίεργο πλάσμα που οπτικά μοιάζει με δάκρυ. Ο έλεγχος του Igniculus γίνεται με τον δεξιό αναλογικό μοχλό και πολύ σύντομα θα διαπιστώσετε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το μικρό αυτό πλάσμα με δεκάδες τρόπους, τόσο στην μάχη, όσο και στην διαδικασία της εξερεύνησης των διαφόρων τοποθεσιών. Να σημειωθεί ότι το Child of Light υποστηρίζει τοπικό co-op στην ίδια κονσόλα, με τον δεύτερο παίκτη να αναλαμβάνει τον έλεγχο του Igniculus. Όσο λοιπόν εξερευνείτε τις διάφορες τοποθεσίες υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το Igniculus για να φωτίσετε διάφορες περιοχές ή για να ανοίξετε σεντούκια, τα οποία βρίσκονται σε δυσπρόσιτα σημεία.

Εν τω μεταξύ, η Aurora τουλάχιστον αρχικά μπορεί μονάχα να πηδήξει σε διάφορες πλατφόρμες, αλλά στην πορεία θα αποκτήσει φτερά, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι έχετε μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων. Αξίζει να προσθέσουμε ότι σε κάθε πίστα υπάρχουν δεκάδες “κρυφά” περάσματα και πλήθος από collectables για να συλλέξετε. Η συλλογή των τελευταίων είναι φυσικά προαιρετική, αλλά αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε, εάν θέλετε να αυξήσετε τα attributes σας και να αποκτήσετε δεκάδες χρήσιμα potions για τις μάχες.

Στην προσπάθειά σας να επαναφέρετε το…φως στην Lemuria θα συναντήσετε διάφορους χαρακτήρες, οι όποιοι είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν στην αποστολή σας. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στα τελευταία κεφάλαια της ιστορίας το party σας αποτελείται από την Aurora και έξι ακόμα χαρακτήρες. Μάλιστα καθένας από αυτούς έχει ξεχωριστές ιδιότητες μέσα στην μάχη και κατ’ επέκταση θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο party ανάλογα με την περίσταση και τους εχθρούς που αντιμετωπίζετε.

Real time turn-based; Κι όμως γίνεται!
Όπως είναι γνωστό, τα RPG κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες όσον αφορά το σύστημα μάχης τους, κοινώς σε real time και σε turn-based. Στο Child of Light οι developers τόλμησαν να παντρέψουν αυτά τα δύο μοντέλα και το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Για να δούμε όμως πως λειτουργεί στην πράξη αυτή η μίξη. Στην κάτω πλευρά της οθόνης συναντάμε μία time bar, η οποία σας υποδεικνύει τα turns (το πότε δηλαδή μπορείτε να επιτεθείτε) των μελών του party σας και των mobs. Μόλις έρθει η σειρά σας έχετε την δυνατότητα να εκτελέσετε διάφορες εντολές, όπως να επιτεθείτε, να castάρετε ένα spell, να χρησιμοποιήσετε ένα potion ή να αμυνθείτε.

Το Child of Light τιμά μέχρι και το τελευταίο ευρώ της -ομολογουμένως χαμηλής- τιμής διάθεσής του!

Όλα αυτά τα έχουμε δει σε κάποιο βαθμό σε ανάλογα JRPG, παρόλα αυτά η διαφορά είναι εδώ ότι τα turns εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, τα turns δεν είναι σταθερά από την άποψη, ότι μπορείτε να επιβραδύνετε τις κινήσεις των mobs χρησιμοποιώντας το Igniculus. Επίσης, κάθε spell χρειάζεται ένα συγκεκριμένο cooldown για να γίνει cast και υπάρχει η δυνατότητα να “διακόψετε” αυτή την διαδικασία, το λεγόμενο interrupt, αν επιτεθείτε εκείνη την στιγμή στον αντίπαλο σας. Βέβαια το ίδιο μπορεί να συμβεί και σε εσάς, οπότε θα χρειαστεί να είστε προσεκτικοί. Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν δεκάδες στρατηγικές επιλογές για το πως θα αντιμετωπίσετε το κάθε encounter. Επιπλέον, συναντάμε και τον παραδοσιακό μηχανισμό των elemental weaknesses. Κοινώς, κάθε τύπος εχθρού είναι ευάλωτος σε κάποιο συγκεκριμένο element όπως νερό, φωτιά ή ηλεκτρισμό.

Leveling system
Κάθε φορά που ολοκληρώνετε με επιτυχία κάποια μάχη ανταμείβεστε με exp και κατ’ επέκταση ανεβαίνετε level σταδιακά αποκτώντας πρόσβαση σε συγκεκριμένα skill points. Τα τελευταία μπορείτε να τα ξοδέψετε μέσα στο σχετικό skill tree του κάθε χαρακτήρα, βελτιώνοντας παράλληλα τα attributes του. Το skill tree είναι αρκετά μεγάλο και υπάρχουν τρεις βασικές διακλαδώσεις για να ακολουθήσετε, αν και υπάρχει η δυνατότητα να ξεκλειδώσετε τα πάντα κάνοντας grinding.

Επιπροσθέτως, κατά την διάρκεια του ταξιδίου σας θα συναντήσετε διάφορα gems, τα οποία μπορούν να προστεθούν στον εξοπλισμό σας. Το όλο σύστημα λειτουργεί όπως το αντίστοιχο του Diablo II, κοινώς κάθε τύπος gem βελτιώνει τα στατιστικά σας ανάλογα με τον τύπο του και ανάλογο με το που θα το τοποθετήσετε. Για παράδειγμα, τα ζαφείρια προσθέτουν στα όπλα σας water damage και αντίστοιχα water resistance στην πανοπλία σας. Να σημειωθεί ότι μπορείτε να συνδυάσετε δύο ή και περισσότερα gems για να δημιουργήσετε κάποιο άλλο. Γενικά στον συγκεκριμένο μηχανισμό συναντάμε αρκετά μεγάλη ποικιλία και μπορείτε να πειραματιστείτε με διάφορους συνδυασμούς για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Το πρόβλημα που παρατηρήσαμε έχει να κάνει με το γεγονός ότι πολύ σύντομα το party σας γίνεται overpowered. Το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στον βαθμό της πρόκλησης, ο οποίος είναι αισθητά χαμηλός, τόσο στο Normal, όσο και στο Hard επίπεδο δυσκολίας. Επιπλέον, το Child of Light είναι υπερβολικά γενναιόδωρο όσον αφορά τα θεραπευτικά potions. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο δικό μας playthrough είχαμε εκατοντάδες potions σε περίσσευμα μετά την μάχη με το τελικό boss και γενικώς θα χρειαστεί να καταβάλετε προσπάθεια για να πεθάνετε.

Τιμά τα λεφτά του
Για να σώσετε την Lemuria από την αδίστακτη Umbra και να οδηγήσετε την Aurora πίσω στον κόσμο της θα χρειαστείτε γύρω στις 15 με 20 ώρες. Επίσης. υπάρχουν αρκετά προαιρετικά side quests για να ασχοληθείτε και η ενασχόλησή τους με αυτά θα σας απασχολήσει για τουλάχιστον πέντε ακόμη ώρες. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι έχουμε να κάνουμε με έναν downloadable low-budget τίτλο η Ubisoft μας προσφέρει πλούσιο content.

Κατ’ επέκταση τα 15 ευρώ που θα χρειαστεί να δαπανήσετε το Child of Light αποδεικνύονται…λίγα, καθώς έχουμε να κάνουμε με μία πρόταση που θα σας απασχολήσει για αρκετό διάστημα. Εάν μάλιστα ανήκετε στην κατηγορία των τελειομανών gamers που θέλουν να βρουν τα πάντα μέσα στο παιχνίδι, να ανοίξουν κάθε σεντούκι και να βρουν όλα τα “μυστικά” είναι πολύ πιθανό να αφιερώσετε περισσότερες από 30 ώρες στο παρόν RPG της Ubisoft.

Πανδαισία χρωμάτων
Στο Child of Light χρησιμοποιείται η UbiArt Framework engine, μία in-house μηχανή γραφικών της Ubisoft, η οποία μας έδωσε εξαιρετικά δείγματα γραφής στο πρόσφατο Rayman Legends. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με έναν τεχνικά αρτιότατο τίτλο που καταφέρνει να εντυπωσιάσει. Το level design είναι γενικά εξαιρετικό, ενώ τα μοντέλα των χαρακτήρων και των εχθρών αναδεικνύουν την εμπνευσμένη δουλειά του Yoshitaka Amano. Αξίζει να αναφερθούμε επίσης στην χρωματική παλέτα που χρησιμοποιήθηκε βάση της οποίας αποτυπώνεται στην οθόνη σας ένα πραγματικά φαντασμαγορικό αποτέλεσμα.

Ανάλογη είναι και η ποιότητα των μουσικών θεμάτων, τα οποία αποτελούν συνθέσεις της Beatrice Martin (ευρέως γνωστή με το ψευδώνυμο Coeur de pirate). H νεαρή μουσικός (μόλις 24 ετών) καταφέρνει να μας εκπλήξει με τις ατμοσφαιρικές κλασικές συνθέσεις της, στις οποίες πρωταγωνιστικό όργανο είναι το πιάνο. Το μοναδικό ψεγάδι στον ηχητικό τομέα εντοπίζεται στην απουσία των ολοκληρωμένων voice-overs. Τα τελευταία τα συναντάμε μόνο κατά την διάρκεια των cutscenes, καθώς όλοι οι υπόλοιποι διάλογοι αποδίδονται με την μορφή κειμένου.

Η ευχάριστη έκπληξη
Η Ubisoft αποδεικνύει ότι κατέχει το “άγγιγμα του Μίδα”, καθώς με όποιο genre κι αν καταπιάνεται καταφέρνει να μας παρουσιάσει κάτι το εξαιρετικό. Στην προκειμένη περίπτωση η Ubisoft Montreal χωρίς ιδιαίτερη…προϋπηρεσία στα RPG μας προσφέρει ένα μικρό “διαμάντι” του είδους, το οποίο εντυπωσιάζει τόσο οπτικοακουστικά, όσο και σε ότι έχει να κάνει με το gameplay του. Επιπροσθέτως, το όλο πακέτο συνοδεύεται από μία εξαιρετικά ελκυστική τιμή. Εάν συγκαταλέγεστε λοιπόν στους φίλους των RPG φροντίστε να το “τσιμπήσετε” με την πρώτη ευκαιρία.

Θετικά:
– Πανέμορφο soundtrack
– Οι διάλογοι αποδίδονται με την μορφή ποιήματος
– Άρτιος τεχνικός τομέας
– Πρωτότυπο σύστημα μάχης
– Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά:
– Δεν διαθέτει ολοκληρωμένα voice overs
– Μηδαμινή πρόκληση

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3

Θέτει υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα RPG της χρονιάς.

Παντελής Δασκαλέλος  

Συντάκτης: padelis@gameworld.gr (Παντελής Δασκαλέλος)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης