Νερό: Πόσο και πότε το χρειάζεσαι

Νερό: Πόσο και πότε το χρειάζεσαι
Κάτια Στρατουδάκη: Personal Trainer - Wellness Coach

Οκ. Τα πήρες όλα.

• Περικάρπια check
• Επιγονατίδες check
• Aθλητικά παπούτσιa check
• Γάντια για τα χέρια check

Βάζεις την τσάντα στον ώμο και οδεύεις προς την πόρτα… Μήπως όμως σου διαφεύγει κάτι σημαντικό; Κάτι το οποίο μπορεί και να εκτροχιάσει την προπόνησή σου αν το ξεχάσεις; Φυσικά μιλάμε για το νερό. Ίσως το πιο συχνά υποτιμημένο δώρο της φύσης προς τον άνθρωπο, το νερό είναι απαραίτητο και στην καθημερινότητα αλλά και στις προπονήσεις μας. Δείτε παρακάτω μερικούς από τους λόγους που πρέπει να προσθέσετε το νερό στη ζωή σας καθώς και μερικά ξεκάθαρα σημάδια από τον οργανισμό σας, πως το χρειάζεστε.

Το νερό μπορεί να καταστείλει την όρεξη

Η κατάλληλη ενυδάτωση έχει αποδειχτεί κατόπιν ερευνών πολύ αποτελεσματική στη μείωση του βάρους και τη βελτίωση της υγείας. Μάλιστα, η πλειοψηφία των ανθρώπων έχει βγάλει το νερό από τη ζωή τους σε τέτοιο βαθμό που συχνά μπερδεύει την πείνα με τη δίψα. Αυτό είναι κάτι στο οποίο πολλοί από εμάς θα συμφωνήσουμε! Πόσες φορές έχουμε ανοίξει το ψυγείο ψάχνοντας κάτι να τσιμπολογήσουμε ενώ στην πραγματικότητα διψάμε;

Tip: Όποτε ανοίγετε το ψυγείο, ξεκινήστε ανάποδα! Πρώτα βάλτε λίγο νερό να πιείτε και μετά θα διαπιστώσετε αν έχετε την ίδια όρεξη για σνακ και λιχουδιές. Αν όχι, συνεχίστε να πίνετε!
Το νερό μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας
Κατά κανόνα, η αφυδάτωση οδηγεί στην κόπωση και στην έλλειψη όρεξης για σωματική δραστηριότητα. Μην αφήσετε να συμβεί κάτι τέτοιο και σε σας!

Tip: Με ένα μπουκαλάκι νερό στην τσάντα, θα μπορέσετε να κρατήσετε την ενέργεια σας σε υψηλά επίπεδα ό,τι και αν κάνετε.

Το νερό βοηθάει στη συγκέντρωση

Έχετε προσέξει ποτέ πως όταν καθόμαστε για να κάνουμε μια δουλειά, το μυαλό μας συχνά ταξιδεύει? Είτε στα social media, που με τα ping τους κάθε λίγο και λιγάκι μας τινάζουν από τη θέση μας σα να μας πέταξαν κρύο νερό είτε στην έξοδο που θα κάνουμε το σαββατοκύριακο. Ε λοιπόν το νερό είναι αυτό που θα δώσει τη λύση και εδώ. Μελέτες σε αγγλικά πανεπιστήμια έδειξαν, ότι φοιτητές που έφερναν νερό στην αίθουσα κατά τη διάρκεια της εξέτασης είχαν κατά 5% υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας και παρουσίαζαν υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης από τους υπόλοιπους.

Tip: Απαραίτητος εξοπλισμός γραφείου είναι μαζί με το αγαπημένο σας στυλό και ένα γεμάτο ποτήρι νερό!

Το νερό είναι απαραίτητο στις προπονήσεις

Αν κάνετε έντονη γυμναστική διαρκείας, η ανάγκη σας για νερό αυξάνεται δραματικά. Η εφίδρωση ιδιαίτερα σε συνθήκες αυξημένης ζέστης μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια υγρών περίπου 1.5 λίτρου την ώρα. Αυτό θα έχει δραματικά αποτελέσματα στη γυμναστική σας, καθώς θα προπονείστε στο 75-80% των δυνατοτήτων σας. Tip : Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσετε το ολοκαίνουριο παγούρι γυμναστικής αξίας 50 ευρώ, που ήδη έχει αρχίσει να μαζεύει σκόνη!

Πώς θα ξέρετε ότι χρειάζεστε νερό

1)Από το χρώμα των ούρων σας. Όσο πιο καθαρά, τόσο το καλύτερο!
2)Αν παθαίνετε συχνά κράμπες κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Αυτό μπορεί να μην αποτελεί από μόνο του ένδειξη ανεπαρκούς ενυδάτωσης καθώς σε αυτό μπορεί να συμβάλλουν και άλλοι παράγοντες (π.χ. έλλειψη ηλεκτρολυτών). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως το νερό θα βοηθήσει και εδώ.
3)Αν αφήνετε μια στάμπα από ιδρώτα σε κάθε όργανο του γυμναστηρίου που επισκέπτεστε(!!!). Η πολλή εφίδρωση χρειάζεται και πολλή ενυδάτωση.

Και αν θέλετε κάτι διαφορετικό μπορείτε να δοκιμάσετε ένα από τα πολλά νερά με γεύσεις που κυκλοφορούν στην αγορά!

Στην υγειά σας!

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018, 14:13