Το δεύτερο μέρος της Επανάστασης, και το τελευταίο της τετραλογίας των Αγώνων Πείνας.
Η Περιοχή 13 επαναστατεί εναντίον της απολυταρχικής Κάπιτολ. Το σύμβολο πια της Επανάστασης, η Κάτνις, μαζί με τους πιστούς της φίλους Πίτα, Γκέιλ και Φίνικ, αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν τους κατοίκους της έκπτωτης Πάνεμ και να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο Σνόου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επανάσταση μας αφορά όλους

«Αυτό κάνουμε, εγώ κι εσύ. Προστατεύουμε ο ένας τον άλλο»
— Κάτνις

Το δεύτερο μέρος της Επανάστασης, φέρνει το κινηματογραφικό φαινόμενο των Αγώνων Πείνας στο επικό φινάλε τους. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιστορία συνεχίζει από το σημείο που η Κάτνις έχει επιστρέψει στην Περιοχή 13, κι ανήμπορη να προσεγγίσει τον Πίτα, παρακολουθεί ολόκληρη την Πάνεμ να βυθίζεται στον πόλεμο.Παρόλο που δέχτηκε να γίνει το σύμβολο της Επανάστασης, βλέπει πια ότι δεν αρκεί αυτός ο ρόλος της για να γυρίσει το κλίμα απέναντι στην Κάπιτολ. Μαζί με το Γκέιλ, τον απρόβλεπτο πια Πίτα, το Φίνικ και την «Ομάδα 451», θα κατευθυνθούν στην άλλοτε λαμπερή Κάπιτολ με μόνο στόχο να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο Σνόου.

Η πρώτη ταινία, Αγώνες Πείνας, σύστησε στο κοινό την Κάτνις, ένα ανώνυμο 16χρονο κορίτσι από την Περιοχή 12- περιοχή σκλάβων με λίγα περιθώρια για όνειρα. Η ζωή της αλλάζει ριζικά όταν προσφέρεται να πάρει εθελοντικά τη θέση της μικρής αδερφής της για τους ετήσιους Αγώνες Πείνας, ένα διαγωνισμό επιβίωσης μεταξύ 24 εφήβων, γνωστών ως Φόροι, που μεταδίδεται ζωντανά από τη δημόσια τηλεόραση. Η Κάτνις, μαζί με τον Πίτα, τον αρσενικό Φόρο της Περιοχής 12, φτάνουν σύντομα στην τυραννική Κάπιτολ που τρέφεται από μακάβρια θεάματα. Μακρυά από την οικογένεια της και τον καλύτερο φίλο της, το Γκέιλ, μεταμορφώνεται με φανταχτερά φτιασίδια και σκληρή προπόνηση για να μπει στην αρένα των 74ων Αγώνων Πείνας. Αναγκασμένη να παίρνει αποφάσεις ζωής και θανάτου, βρίσκει μέσα της δύναμη που δε γνώριζε πως είχε, και γνωρίζει τη δόξα ως «το Κορίτσι που Φλέγεται»- αλλά το κόστος είναι υψηλό.

Στο δεύτερο μέρος Αγώνες Πείνας: Φωτιά, η Κάτνις, νικήτρια του παιχνιδιού, αναγκάζεται να κάνει το «Γύρο του Νικητή» μαζί με τον Πίτα, στοιχειωμένη από σκληρές αναμνήσεις και παντελή έλλειψη ελευθερίας. Τότε ο Πρόεδρος Σνόου ανακοινώνει το αδιανόητο: την τελική μάχη στους Αγώνες Πείνας που θα συμμετέχουν πρώην νικητές μόνο- μια απόφαση που στοχεύει μόνο την Κάτνις. Η Κάτνις δημιουργεί νέες συμμαχίες στην αρένα, καθώς μετατρέπεται σιγά σιγά κι άθελα της σε σύμβολο της εξέγερσης κατά της Κάπιτολ.

Το τρίτο μέρος The Hunger Games: Επανάσταση Μέρος Ι, ξεκινά όταν η Κάτνις μεταφέρεται αναίσθητη από την αρένα στην Περιοχή 13, μία σκοτεινή, υπόγεια περιοχή όπου καταστρώνεται σχέδιο για την πτώση της Κάπιτολ. Αισθάνεται πιο μόνη από πότε. Η Περιοχή 12 έχει μετατραπεί σε ερείπια. Ο Πίτα είναι αιχμάλωτος του Προέδρου Σνόου. Υπό την πίεση της αρχηγού της Περιοχής 13, την Πρόεδρο Κόιν, η Κάτνις πρέπει να δεχτεί το ρόλο που δεν ήθελε ποτέ: το σύμβολο της Κοτσυφόκισσας, σύμβολο της επανάστασης, της ελπίδας. Ο ρόλος της παραμένει αβέβαιος καθώς το ενστερνίζεται, οι κάτοικοι των Περιοχών είναι πιο απελπισμένοι από ποτέ, κι ο Πρόεδρος Σνόου δεσποτικός όσο ποτέ.
Στο τελευταίο κεφάλαιο του The Hunger Games, όλες οι Περιοχές έχουν ενωθεί εναντίον της Κάπιτολ για πρώτη φορά. Η Κάτνις έχει συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να σταθεί στο ύψος του ρόλου της στην τελευταία προσπάθεια για δικαίωση.

Ο σκηνοθέτης Φράνσις Λόρενς αναφέρει: «Η Κάτνις στρέφεται στο Σνόου προσωπικά. Βυθιζόμαστε στους δρόμους της Κάπιτολ, κάνοντας ένα πλήρη κύκλο από το ταξίδι της στην πρώτη ταινία. Υπάρχει περισσότερη δράση, περισσότερο συναίσθημα, και πάνω απ’όλα έχουμε το φινάλε της ιστορίας».
Η τελευταία ελπίδα

Η Κάτνις Έβερντιν, έχει μεταμορφωθεί κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ταινιών, από το φοβισμένο κορίτσι που προσπαθεί να σώσει την οικογένεια της, σε αποφασιστική ηγέτιδα κι επαναστάτρια.
«Αυτό είναι το κεφάλαιο που η Κάτνις πιστεύει στην επιρροή που έχει στον κόσμο και στις δυνάμεις της», σχολιάζει η Λόρενς. «Ήταν πάντα διστακτική, και βρισκόταν πάντα σε μια θέση που προσπαθούσε απλά να επιβιώσει, αλλά τώρα έχει γυρίσει σελίδα. Βλέπει τη γενική εικόνα. Βλέπει πέρα από την προσωπική της ανάγκη, θέλει γενικότερο καλό».

Το τελευταίο κεφάλαιο φέρνει κοντά το εκτενές καστ για ακόμη μια φορά: Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον, Λίαμ Χέμσγουορθ, Γούντι Χάρελσον, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζούλιαν Μουρ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Τζέφρι Ράιτ, Γουίλοου Σιλντς, Σαμ Κλάφλιν, Τζένα Μαλόουν, Νάταλι Ντόρμερ, Στάνλεϊ Τούτσι και Ντόναλντ Σάδερλαντ. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν για τους δημιουργούς η δυνατότητα να δουν το Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν ως Πλούταρχο για μια ακόμη φορά. «Η συνεργασία με το Φιλ ήταν μια φανταστική εμπειρία- να τον βλέπεις να δουλεύει και να μαθαίνεις-το πορτραίτο του Πλούταρχου ήταν πολύ συγκινητικό», αναφέρει ο Λόρενς.

Πίτα / ΤΖΟΣ ΧΑΤΣΕΡΣΟΝ:
Ο Πίτα, πρώην νικητής των Αγώνων Πείνας με την Κάτνις, βρίσκεται ακόμη σε πλήρη σύγχυση μετά την ομηρία του από το Σνόου. Το σώμα του έχει επουλωθεί, αλλά το μυαλό του παλεύει με τους εφιάλτες, με τις σκέψεις ότι πρέπει να σκοτώσει την Κάτνις- το μόνο πρόσωπο στον κόσμο που μπορούσε να εμπιστευτεί. Περνάει ένα είδος αποτοξίνωσης που θα πάρει πολύ καιρό. Έχει εκλάμψεις διαύγειας, αλλά έρχονται και φεύγουν. Είναι λυπηρό να τον παρακολουθείς σε αυτή την κατάσταση, αλλά η ελπίδα ότι θα βρει ξανά τον εαυτό του δεν έχει χαθεί
.
Γκέιλ / ΛΙΑΜ ΧΕΜΣΓΟΥΟΡΘ:
Όσο ο Πίτα ήταν αιχμάλωτος, ο Γκέιλ εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο αντισυμβατικούς μαχητές της Πάνεμ. Όσο παγιώνεται μέσα του η πεποίθηση ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα στον πόλεμο, τόσο απομακρύνεται από την Κάτνις. Η Κάτνις δε μπορεί να δεχτεί την απώλεια άμαχου πληθυσμού. Ο Γκέιλ είναι προετοιμασμένος να κάνει ότι χρειάζεται για να δώσει ένα τέλος σε όλα.

Χέιμιτς / ΓΟΥΝΤΙ ΧΑΡΕΛΣΟΝ:
Πρώην νικητής των Αγώνων Πείνας και μέντορας της Κάτνις, ο Χέιμιτς πιο φλόγερος από ποτέ, βλέπει την Επανάσταση που περίμενε τόσο καιρό να παίρνει ζωή. «Έχει γνωρίσει την τραγωδία κι επί χρόνια πάλευε με τους δαίμονες του και τους εθισμούς του. Είχε πάντα καθαρή σκέψη απέναντι στη ζωή και την ανάγκη για ειρήνη όμως», αναφέρει ο ίδιος.

Έφι/ ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΜΠΑΝΚΣ:
Η εξωφρενικά μοδάτη Έφι, συνοδός της Κάτνις στους 74ους Αγώνες Πείνας, έχει μεταμορφωθεί κι εκείνη σε ένα πιο σκοτεινό άνθρωπο, χωρίς να χάσει ποτέ την πίστη της στην Κάτνις. «Η Έφι έχει εξελιχθεί τόσο πολύ, αλλά δεν ήταν ποτέ επαναστάτρια. Υποστηρίζει την Κάτνις όμως περισσότερο από όλους», λέει η Μπανκς.

Πρόεδρος Σνόου/ ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΣΑΔΕΡΛΑΝΤ
Η μάχη μεταξύ της Κάτνις και του Προέδρου Σνόου πλησιάζει στο τέλος της. Ένας κυνικός τύραννος ο Σνόου, έχει γίνει εμμονικός με την καταστροφή της Κάτνις, και μέσα στην εμμονή του έχει μετατρέψει ολόκληρη την Κάπιτολ σε μια αρένα με θανάσιμες παγίδες. «Ο Σνόου είναι ένας γέρος που βλέπει αυτή τη μάχη σαν ένα παιχνίδι σκακιού με έναν αντίπαλο που τα δίνει όλα. Είναι διχασμένος κατά κάποιο τρόπο, γιατί θαυμάζει το πνεύμα της Κάτνις, αλλά φυσικά δε θέλει να κερδίσει. Αυτή η πολυπλοκότητα του χαρακτήρα του Σνόου, με εξίταρε από την αρχή, και τώρα φτάνει στη κορύφωση της. Δεσμεύτηκα με πάθος σ’ αυτό το ρόλο», αναφέρει ο Σάδερλαντ.

Φίνικ/ ΣΑΜ ΚΑΛΦΛΙΝ
Μέσα στις πιο σκοτεινές στιγμές της ζωής του, ο Φίνικ βρήκε ξανά τη χαμένη του αγάπη Άννι, αλλά παραμένει πιστός στην Επανάσταση. Μαζί με την Κάτνις, τον Πίτα, το Γκέιλ και την Ομάδα 451 ταξιδεύουν στην Κάπιτολ.

Πρόεδρος Κόιν/ ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΜΟΥΡ
Με τη μάχη να μεταφέρεται στην Κάπιτολ, η Πρόεδρος Κόιν φαίνεται να έχει ότι ήθελε. Παραμένει διστακτική όμως για τη δύναμη που αποκτά η Κάτνις, και προτιμά το σύμβολο της Επανάστασης να είναι πιο παθητικό, από το να ρίχνεται στη μάχη. «Η Πρόεδρος Κόιν θέλει την Κάτνις να είναι απλά ένα σύμβολο πίσω από την Επανάσταση. Αρχίζει να τη βλέπει ως απειλή στην ηγεσία της», αναφέρει η Μουρ. «Αρχικά πάλευε για τον κόσμο, αλλά όσο ο πόλεμος κλιμακωνόταν, μετατράπηκε σε κάτι άλλο- όχι απαραίτητα θετικό. Παρόλο που η ίδια ήταν μάρτυρας στην καταστροφή που έσπειρε ο Σνόου, τη συναρπάζει η δύναμη της εξουσίας. Η δύναμη διαφθείρει όπως λένε- έχουμε δει σπουδαίους ηγέτες να μετατρέπονται σε τύραννους».

Τζοάνα / ΤΖΕΝΑ ΜΑΛΟΟΥΝ
Η Τζοάννα απελευθερώθηκε από την Κάπιτολ στο τέλος της προηγούμενης ταινίας, όπου κρατούνταν αιχμάλωτη με την Άννι. Φοβισμένη και ταλαιπωρημένη δε θυμίζει σε τίποτα τη γυναίκα που γδυνόταν μπροστά στον Πίτα και την Κάτνις στη Φωτιά.

«Είναι η πρώτη φορά στη ζωή της που κάποιος δε της ζήτησε να γίνει κάτι που δεν είναι», λέει η Μαλόουν. «Αναγκάστηκε να γίνει Φόρος, κι έμαθε να χρησιμοποιεί τη σεξουαλικότητα της, αλλά τώρα της έχουν αφαιρεθεί όλα τα μέσα χειραγώγησης. Νιώθει χαμένη και είναι κάπως επικίνδυνη, ψάχνοντας να βρει τρόπους να εξαφανίσει τα συναισθήματα της».

Η πρόκληση της ενσάρκωσης της «σπασμένης» εκδοχής της Τζοάννα, δεν αφορούσε μόνο την ερμηνεία. Η Τζένα Μαλόουν, περνούσε 3 ώρες καθημερινά στην καρέκλα των μακιγιέρ για την προσθήκη των πληγών και την αφαίρεση των μαλλιών της. «Νομίζω ότι για πρώτη φορά στη ζωή της, δεν έχει σημασία η εικόνα της».

Πρίμροουζ/ ΓΟΥΙΛΟΟΥ ΣΙΛΝΤΣ
Από την αρχή της ιστορίας, την Κάτνις Έβερντιν οδηγούσε πάντα η αστείρευτη αγάπη για τη μικρή της αδερφή Πρίμροουζ. Εκείνη προοριζόταν για τους Αγώνες Πείνας, αλλά η Κάτνις προσφέρθηκε να πάει στη θέση της. Η Πριμ έχει μεγαλώσει, είναι μία δυνατή και συμπονετική γυναίκα πια, και γιατρός για τους τραυματίες του πολέμου. Είναι αρκετά διαφορετικές με την Κάτνις, αλλά τους ενώνει ένα βαθύ δέσιμο.
Η Γουίλοου Σιλντς ενσαρκώνει την Πριμ, από την ηλικία των 12 ετών, κι έχει μεγαλώσει κυριολεκτικά με το χαρακτήρα. «Εκπαιδεύεται στην Ιατρική, εκπληρώνοντας το πεπρωμένο της και βρίσκοντας τρόπο να συμμετάσχει στην Επανάσταση. Αυτός είναι ο ρόλος της, σε αυτό είναι καλή, πιστεύει στη μάχη και στον αγώνα της αδερφής της».

Κρεσίντα/ ΝΑΤΑΛΙ ΝΤΟΡΜΕΡ
Η επαναστατική κινηματογραφίστρια έρχεται αντιμέτωπη με την μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής της: να αποτυπώσει την προσπάθεια της Ομάδας 451 να εισέλθει στην Κάπιτολ. «Το πρώτο μέρος της επανάστασης μας σύστησε την Κρεσίντα και το συνεργείο της. Τώρα η ομάδα αυτή πιέζει την Κάτνις στα άκρα, γιατί η Επανάσταση είναι πια σε εξέλιξη και πρέπει να αγγίξουν τις μάζες», λέει η Ντόρμερ. «Φυσικά η Κάτνις δεν είναι το κορίτσι που θα ποζάρει για την αφίσα, καταλαβαίνει η Κρεσίντα την πρόθεση της να δολοφονήσει το Σνόου και την ακολουθεί στην αποστολή της».

Μπογκς/ ΜΑΧΕΡΣΑΛΑ ΑΛΙ
Το δεξί χέρι της Προέδρου Κόιν. Παρόλο που είναι επικεφαλής της Ομάδας 451, δε γνωρίζει ότι η αποστολή έχει στόχο τη δολοφονία του Σνόου. «Υπάρχει κάτι μοναδικό σε αυτό το κεφάλαιο. Όλες οι ιστορίες μέχρι τώρα ήταν γεμάτες με καταπίεση, αλλά αυτή είναι μια αληθινή ιστορία πολέμου. Ο κόσμος μπορεί να γευτεί πια την ελευθερία».

Η Κάπιτολ καίγεται

Το δεύτερο μέρος της Επανάστασης, αποκαλύπτει την Κάπιτολ όπως δεν έχει γίνει σε καμία από τις προηγούμενες ταινίες- οι κάποτε λαμπεροί δρόμοι έχουν παραδοθεί στο χάος. Η μητρόπολη μετατρέπεται σε αρένα, καθώς ο Σνόου επιτίθεται στην Κάτνις και την ομάδα της που πλησιάζει.
Για να πάρει ζωή η Κάπιτολ, ο Φράνσις Λόρενς και η ομάδα παραγωγής, γνώριζαν ότι έπρεπε να απομακρυνθούν αρκετά από την Ατλάντα που έγινε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής. Εκμεταλλεύτηκαν ιστορικές και φουτουριστικές τοποθεσίες στη Γαλλία και τη Γερμανία που δε μπορούσαν να βρουν αλλού.

Λίγο έξω από το Παρίσι, κοντά στις Βερσαλίες, η παραγωγή κατασκήνωσε στο Château de Voisins, μία αριστοκρατική ιδιοκτησία του 1903, που θα αντιπροσώπευε την έπαυλη του Σνόου.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα σκηνικά στη Γαλλία δημιουργήθηκε στα μεταμοντέρνα κτίρια στο Noisy-Le-Grand γνωστά και ως “L’espace Abraxas.” Χτισμένες τις δεκαετίες του ’50, ’60 κι ’70, αυτές οι τεράστιες πέτρινες κατασκευές περιβάλλονται από πυλώνες, πλατείες και αψίδες θριάμβου, θυμίζοντας κάτι από Ελληνική αυτοκρατορία, αλλά κλείνοντας το μάτι και στο μέλλον των άψογα σχεδιασμένων πόλεων.

Στη Γερμανία, η παραγωγή βρέθηκε σε ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο στο Rudersdorf, που εξυπηρετεί ως φόντο την επίθεση της Κάπιτολ από τον αέρα. Οι τοποθεσίες στο Βερολίνο περιλαμβάνουν και το αεροδρόμιο Tempelhof, ένα από τα παλιότερα αεροδρόμια της πόλης και τη βάση των ναζί κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που εμφανίζεται και στο πρώτο μέρος της Επανάστασης.

Από το Tempelhof, η παραγωγή μεταφέρθηκε σε μια εγκαταλειμμένη Ρωσική στρατιωτική βάση στο Krampnitz, που ανήκε παλαιότερα στο Δυτικό Βερολίνο. Εξυπηρέτησε σα το βομβαρδισμένο κτίριο της Κάπιτολ που χτυπήθηκε η Κάτνις και η ομάδα της.

Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως, ήταν η κατασκευή του δικτύου των τούνελ, όπου η ομάδα 451 έρχεται αντιμέτωπη με το στρατό των μεταλλαγμένων ερπετών. Στο βιβλίο περιγράφονται ως «μία μίξη σαύρας και ανθρώπου και ποιος ξέρει και τι άλλο» και στην ταινία πήραν μορφή με τη βοήθεια ηθοποιών και CGI.

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης