Είτε προκλήθηκε από τη Μεγάλη Έκρηξη, ή από τον Μίδα είτε είναι θεϊκό δημιούργημα,  δεν χρειάζεται πραγματικά να ξεκλειδώσουμε το μυστήριο της προέλευσης του χρυσού όταν οι αστρονόμοι έχουν ήδη εντοπίσει αστεροειδή η αξία του οποίου ξεπερνά ιλιγγιώδη ποσά, λόγω της περιεκτικότητάς του σε πολύτιμα βαρέα μέταλλα.

O αποκαλούμενος και «χρυσος ατεροειδής» ή «Ψυχή 16», που ανακαλύφθηκε το 1852 από τον Ιταλό αστρονόμο Annibale de Gasparis, βρίσκεται ανάμεσα στις τροχιές του Άρη και του Δία. Πιστεύεται ότι έχει σχηματιστεί στη διάρκεια βίαιης σύγκρουσης όταν σχηματιζόταν το Ηλιακού Σύστημα.

Έχουν υπολογίσει  ότι ο χρυσός, ο λευκόχρυσος, ο σίδηρος και το νικέλιο στον «Ψυχή 16» έχουν αξία £7.000 τετράκις εκατ. (7.000.000.000.000.000.000).

Οι αστεροειδείς εξόρυξης ήταν η φιλοδοξία για ορισμένους επιστήμονες, με κάποιες εικασίες ότι εκείνος που θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί τον πλούτο τους, θα μπορούσε γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος στη Γη.
Ωστόσο, αν αυξανόταν ο αριθμός των μετάλλων που εισάγονται στις αγορές της Γης, θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιές στις τιμές των βασικών προϊόντων καθώς υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που θα μπορούσε να διαχειριστεί η παγκόσμια οικονομία.

Ο Scott Moore, επικεφαλής του EuroSun Mining, έχει μιλήσει για τις δυνητικά κατακλυσμικές επιπτώσεις της εξόρυξης αυτών των στοιχείων.

Η ανακάλυψη έχει γίνει. Τώρα, είναι θέμα να το αποδείξουμε.
Η NASA σχεδιάζει να το κάνει, αρχίζοντας διαστημική αποστολή το 2022.
Φυσικά, όπως λέει ο βετεράνος  μεταλλωρύχος  Scott Moore, Διευθύνων Σύμβουλος της EuroSun Mining «Οι Τιτάνς του Χρυσού, ελέγχουν τώρα εκατοντάδες από τις καλύτερες παραγωγικές πηγές σε όλο τον κόσμο. Αλλά οι 4-5 εκατομμύρια ουγγιές που ρίχνουν στην αγορά κάθε χρόνο θα είναι σταγόνες  σε σύγκριση με όσα υπάρχουν στο διάστημα».

Στις επόμενες δεκαετίες, όσοι θέλουν να συγκαταλέγονται στους  Τιτάνες του Χρυσού, θα πρέπει να πάρουν  τα πόδια τους από το έδαφος. Οι πραγματικοί τιτάνες  απέχουν μεγάλη απόσταση  από τη Γη.

Μπορούμε όμως πραγματικά να εξαγάγουμε αυτόν τον διαστημικό χρυσό; Αυτό είναι το ερώτημα των εκατοντάδων τετράκις δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύνταξη Κώστας Μπετινάκης