Οδηγούμε το νέο VW Polo

Οδηγούμε το νέο VW Polo
Αποστολή στο Αμβούργο: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Μεγαλύτερο, πιο σύγχρονο αισθητικά, με πληθώρα τεχνολογιών, πλούσιο εξοπλισμό, εκλεπτυσμένο εσωτερικό κόσμο, άψογη ποιότητα κύλισης και αποδοτικούς κινητήρες, το νέο Polo είναι έτοιμο να μπει στην μάχη των supermini, έχοντας ένα και μοναδικό στόχο. Την κορυφή.

Το οδηγήσαμε στο Αμβούργο, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης και σας αναφέρουμε με πάσα ειλικρίνεια ότι παραμένει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας παρά τον έντονο ανταγωνισμό.


Το μικρό Golf


Συνταγεί που κερδίζει δεν αλλάζει αλλά εξελίσσεται προς το καλύτερο

Παραμένοντας πιστοί στη φιλοσοφία τους, οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας δεν επιφύλασσαν εκπλήξεις όσον αφορά στο design. Η εταιρεία αναφέρει πως το καινούργιο Polo έχει δημιουργηθεί από την αρχή, αλλά αυτό, αφορά κυρίως το μηχανολογικό κομμάτι. Η εικόνα του αμαξώματος παραμένει αναλλοίωτη, έχοντας όμως πιο δυναμικά και σπορτίφ χαρακτηριστικά, που τονίζονται από τα LED φώτα, τα νεύρα στο πλάι, τις ζάντες νέου σχεδιασμού, και το ανασηκωμένο πίσω τμήμα.

Το αυτοκίνητο πατάει στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, την ίδια δηλαδή με το Seat Ibiza, με τις αναλογίες να αγγίζουν αυτές της προηγούμενης γενιάς του Golf.

Το μήκος φθάνει τα 4.053 χλστ., το πλάτος τα 1.751 χλστ., το ύψος τα 1.446 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.564 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατά 8,1 πόντους μακρύτερο από το απερχόμενο Polo, 6,3 πόντους φαρδύτερο και 7 πόντους χαμηλότερο.

High tech καμπίνα

Εντυπωσιάζει το εσωτερικό με την απλότητα και τις μεγάλες οθόνες

Ανοίγοντας την πόρτα, το βλέμμα πέφτει κατευθείαν στο ταμπλό. Η VW, επιτέλους, αποφάσισε να προσδώσει νεανικό τόνο στο μοντέλο, αφήνοντας κατά μέρος τις όποιες συντηρητικές καταβολές. Οι βασικές εκδόσεις φέρουν οθόνη αφής 6,5 ιντσών και αναλογικό πίνακα οργάνων, ωστόσο, οι πλουσιότερες διαθέτουν τον εκπληκτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display 11,7 ιντσών και την οθόνη αφής 8΄΄ με τα 3D γραφικά.

Τα διακοσμητικά με τα έντονα χρώματα κλέβουν την παράσταση, με τα μαλακά υλικά και τη συναρμογή περιμετρικά της κεντρικής κονσόλας, να δίνουν την αίσθηση ενός πιο ακριβού αυτοκινήτου. Αντίθετα, στις πόρτες και ανάμεσα στα καθίσματα έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά στην υφή πλαστικά, γεγονός που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί, καθώς μετριάζει τη γενική εικόνα της καμπίνας. Φανταζόμαστε ότι αυτή η επιλογή πάρθηκε προκειμένου να διατηρηθεί η απόσταση με το Golf και η τιμή σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Πλουσιοπάροχο  

Διαθέτει 10 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Χάρη στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και του μεταξονίου, οι χώροι για τους επιβάτες και κυρίως για αυτούς στα πίσω καθίσματα, έχουν μεγαλώσει σημαντικά. Όπως διαπιστώσαμε, πλέον, χωράνε άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες ύψος άνω του 1,80μ. Τα καθίσματα έχουν καλύτερη στήριξη, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στα 371 λίτρα.

Στην φαρέτρα του φέρει πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως το active cruise control (ACC) που λειτουργεί μέχρι την ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα, το Park Assist για ασφαλή έξοδο από θέσεις στάθμευσης, το σύστημα αυτόματης πέδησης και αναγνώρισης τυφλού σημείου.

Δεν λείπουν τα full LED φώτα, το σύστημα εισόδου και εκκίνησης του κινητήρα keyless, το σύστημα κλιματισμού Air Care Climatronic με αισθητήρα και φίλτρο αλλεργιών, η ασύρματη φόρτιση smartphone, η πανοραμική γυάλινη οροφή και το Sport Select με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 14 χρωμάτων για το εξωτερικό αμάξωμα, 12 ζαντών διαστάσεων από 14 έως 18 ιντσών, διαφορετικών επενδύσεων για το σαλόνι, διακοσμητικών και καλυμμάτων, καλύπτοντας κάθε απαίτηση.

Στην «καρδιά» του Polo

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον 1.0 TSI κινητήρα

Κάτω από το καπό συναντάμε εννέα κινητήρες προδιαγραφών Euro 6, απόδοσης από 65 έως 150 ίππους. Ξεχωρίζει ο 1.0 TSI με τους 95 και 115 ίππους, καθώς και ο καινούργιος 1.5 TSI Evo με τους 150 ίππους. Στους diesel υπάρχει μόνο ο 1.6 TDI, ενώ για πρώτη φορά το Polo διατίθεται με μοτέρ φυσικού αερίου. Όλα τα μηχανικά σύνολα εφοδιάζονται με σύστημα start/stop και συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ή έξι σχέσεων και το αυτόματο DSG7.

Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασης στο Αμβούργο, πήραμε μια γεύση από τον 1.0 TSI με τους 95 ίππους. Το μοτέρ εμφανίζει ελαφρά υστέρηση στις χαμηλές στροφές, αλλά από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω ανεβάζει ρυθμούς με ικανοποιητικό ρυθμό και δείχνει ζωηρό. Το μηχανικό κιβώτιο είναι εξαιρετικό, τόσο από πλευράς κλιμάκωσης των σχέσεων, όσο και αίσθησης.

Πιο ώριμο από ποτέ

Κινείται με χαρακτηριστική άνεση στον δρόμο

Η οδική συμπεριφορά είναι υποδειγματική, με την ποιότητα κύλισης να συγκρίνεται με αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το στιβαρό πλαίσιο, η λειτουργία της ανάρτησης και το ακριβές τιμόνι, θα εκτιμηθούν δεόντως από τους ιδιοκτήτες. Το Polo πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, είναι ευέλικτο μέσα στην πόλη και απόλυτα σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.

Την ίδια στιγμή, τα συστήματα ασφαλείας είναι πιστοί σύντροφοι στις καθημερινές μετακινήσεις και η οθόνη αφής με τις απεριόριστες λειτουργίες και εφαρμογές, ανέλπιστα εύκολη στη χρήση της.  

Στην Ελλάδα αναμένεται να έρθει τον Οκτώβριο, με τις τιμές του να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τις τωρινές.

Όλα τα Polo στη σειρά περιμένουν τους δημοσιογράφους για το πρώτο test drive
Η ομπρέλα και το μπουφάν ήταν απαραίτητα στο Αμβούργο
Το σύστημα πλοήγησης έχει και ελληνικό μενού
Προσφέρεται σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Trim Line, Comfortline και Highline), σε μια σπέσιαλ έκδοση με την ονομασία Polo Beats
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται στις πλουσιότερες εκδόσεις
Στο πίσω κάθισμα χωράνε με άνεση δύο ενήλικες επιβάτες
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 351 λίτρων


Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 10 Σεπτεμβρίου 2017, 17:16