Αποστολή στη Sitges Barcelona- Του Περικλή Χαλάτση

Η Toyota Europe διάλεξε τη μικρή τουριστική παραλιακή πόλη της Καταλονίας, την Sitges, που βρίσκεται μόλις 40 χιλιόμετρα έξω από τη Βαρκελώνη για να παρουσιάσει την καινούργια έκδοση του πιο οικογενειακού αυτοκίνητου SUV.
Είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με πέμπτης γενιάς Hybrid Electric τεχνολογία, που σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη ισχύ αλλά και χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δύο νεαροί στην ηλικία Γιαπωνέζοι, ο Kei Morisaki ( Senior Manager of Software Development in TME) και ο Tsuyoshi Takahashi (Debuty Chief Engineer) που έχουν άμεση σχέση με την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας ανέλυσαν τα πλεονεκτήματα της 5ης γενιάς των Hybrid κινητήρων που πλέον εξοπλίζονται τα ολοκαίνουργια Corolla Cross.

Τις λίγες ώρες της παραμονής μας στη Sitges, με την απειλή της βροχής που ευτυχώς την αποφύγαμε, κάναμε αρκετά χιλιόμετρα τόσο με την δικίνητη όσο και την τετρακίνητη έκδοση των νέων Corolla Cross που είναι ένα καθαρά οικογενειακό, πρακτικό SUV το οποίο ενισχύει την παρουσία της Toyota στην κατηγορία των μεσαίων SUV. 

Στην παρουσίαση αρκετές φορές αναφέρθηκε ότι υπάρχει «ένα Corolla για όλους». Με αυτό το μήνυμα η Toyota πλαισιώνει τα καθιερωμένα Corolla hatchback, sedan και Touring Sports.
Το Corolla Cross εξελίχθηκε με βάση τις αρχές της φιλοσοφίας TNGA της Toyota και είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-C. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις που έχει σημειώσει η Toyota στους τομείς της υβριδικής τεχνολογίας, της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας της μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Tο T-Mate για το Corolla Cross συνδυάζει τη νέα, 3η γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense (TSS). Για πρώτη φορά μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις Over-The-Air, αλλά και άλλα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης. Αυτά τα συστήματα κάνουν πιο εύκολη αλλά και ασφαλέστερη την οδήγηση.
Η πλατφόρμα TNGA-C της Toyota επέτρεψε στο Corolla Cross να υιοθετήσει μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα.

Αυτή είναι το «κλειδί» για το ισχυρό ψηφιακό πακέτο του αυτοκινήτου που υποστηρίζει την 5η γενιά του υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος, την τελευταία γενιά των λειτουργιών του Toyota Safety Sense, το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα πολυμέσων και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Toyota Smart Connect, καθώς και τη μονάδα επικοινωνίας δεδομένων (DCM).

Χρησιμοποιεί ένα καινούργιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3”, που προσφέρεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ο πίνακας είναι υψηλής ευκρίνειας και οι πληροφορίες είναι ευανάγνωστες ενώ εξατομικεύεται με διαφορετικά θέματα: Casual, Smart, Tough Sporty. Οι αλλαγές γίνονται εύκολα με χρήση διακοπτών τύπου toggle που βρίσκονται στο τιμόνι.

Ευφυές είναι και το νέο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με over-the-air ενημερώσεις για επέκταση της λειτουργικότητας και εισαγωγή νέων υπηρεσιών. Σε όλα τα μοντέλα του Corolla Cross υπάρχει μία οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10.5”. Το πακέτο περιλαμβάνει λειτουργία πλοήγησης που βασίζεται σε cloud με πληροφορίες για κυκλοφοριακά συμβάντα σε πραγματικό χρόνο, ενσωματωμένο ψηφιακό βοηθό και ενσωμάτωση smartphone μέσω (ασύρματου) Apple CarPlay και (ενσύρματης σύνδεσης) Android Auto. 

Το εσωτερικό στην καμπίνα είναι άνετο και ευχάριστο ενώ με τη μεγάλη γυάλινη οροφή (open space) γίνεται ακόμη πιο φωτεινό. 

Ένα από τα μεγάλα ατού του νέου Corolla Cross είναι οι χώροι. Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.460 χλστ., το πλάτος 1.825 και το ύψος 1.620.  Το μεταξόνιο είναι 2.640 χλστ. Ο χώρος αποσκευών διακρίνεται για την ευρυχωρία του και είναι σχεδιασμένος για εύκολη πρόσβαση.

Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης των 720 mm (από τα χαμηλότερα μεταξύ των βασικών ανταγωνιστών του αυτοκινήτου) και η επιλογή μιας ηλεκτρικής πίσω πόρτας με αισθητήρα κίνησης ποδιού. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 436 λίτρα και φτάνει τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Υβριδική τεχνολογία 5ης γενιάς
Είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά της υβριδικής ηλεκτρικής τεχνολογίας, αυτοφορτιζόμενου, υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος της Toyota όπου όπως αναφέραμε προσφέρει αυξημένη ισχύ και βελτιωμένη κατανάλωση. Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τις ευρωπαϊκές συνθήκες οδήγησης, γιατί όπως γνωρίζετε λόγω των κυκλοφοριακών προβλημάτων στις μεγαλουπόλεις υπάρχει μια πιο «στενή» και φυσική σχέση ανάμεσα στη χρήση του γκαζιού από τον οδηγό και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. 

Στο δρόμο
Για τους οικογενειάρχες που αναζητούν περισσότερες μετακινήσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές υπάρχει η επιλογή του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i της Toyota το οποίο έχει αναβαθμιστεί με έναν ισχυρότερο (40 DIN hp and 84 Nm) πίσω ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει ακόμα πιο αξιόπιστες επιδόσεις στις στροφές και κατά την εκκίνηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής.

Αν και η διαδρομή που επέλεξαν οι υπεύθυνοι της Toyota δεν ήταν η ιδανική για τα Corolla Cross με κίνηση στους τέσσερις τροχούς , αναγκασθήκαμε να παραβλέψουμε το navigation. Χαράξαμε άλλη πορεία και το οδηγήσαμε σε χωματόδρομους για να πάρουμε έστω μια μικρή γεύση. Εδώ θα κάνουμε μια μικρή παρένθεση.

Το Corolla Cross μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια στο χώμα. Ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέσου οικογενειάρχη. Μέχρι εκεί. Μην μπερδεύετε τα καθαρόαιμα 4Χ4 που μπαίνουν και βγαίνουν από μια βαλτώδη περιοχή με ένα SUV.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση οδήγησης και ελέγχει περιμετρικά το πεδίο του. Στις  μεγάλες ευθείες κινείται γρήγορα. Η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ .Είναι σταθερό και εμπνέει την εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το ίδιο σταθερό και ασφαλές είναι όταν κινείται στους επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Η μπροστινή ανάρτηση είναι McPherson και η πίσω με διπλά ψαλίδια ενώ είναι εφοδιασμένο με δισκόφρενα μπροστά και πίσω.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει ρυθμιστεί εστιάζοντας στην αρχική αντίδραση σε μία εντολή του οδηγού ώστε να προσφέρει μία ελαφριά, ζωηρή αίσθηση. Ο έλεγχος και η ροπή υποβοήθησης παρέχονται ανάλογα με το μέγεθος της δύναμης διεύθυνσης. 

Κινητήρες 

Το νέο μοντέλο διατίθεται με κινητήρια 2.0 λίτρων με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), καθώς και προαιρετικά με ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD-i). Το σύστημα των 2.0 λίτρων αποδίδει 197 DIN hp/145 kW, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα για την έκδοση FWD και σε 7,5 δευτ. για την AWD, με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται μεταξύ 114 – 115 g/km και μεταξύ 120 – 122 g/km με το AWD-i.  

Το σύστημα χρησιμοποιεί μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) που μειώνει τις ηλεκτρικές απώλειες στο σύστημα, συνεισφέροντας στη διατήρηση της αποδοτικότητας καυσίμου. Η μονάδα λειτουργεί επίσης πιο αθόρυβα και, στο μοντέλο AWD-i, ενσωματώνει την πίσω PCU, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο και βάρος.

Η PCU είναι εγκατεστημένη ακριβώς πάνω από μια νέα μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού που είναι 15% ελαφρύτερο από πριν, χάρη στη χρήση νέων υλικών και η οποία χρησιμοποιεί νέους, συμπαγείς κινητήρες μετάδοσης κίνησης υψηλής απόδοσης. Η χρήση λιπαντικού χαμηλού ιξώδους μειώνει τις εσωτερικές τριβές και βελτιώνει συνολικά την απόδοση.

Σύστημα intelligent all-wheel drive – AWD-i
Το ευφυές σύστημα τετρακίνησης αποτελεί εξέλιξη της τεχνολογίας που διατίθεται στο Yaris Cross, με εξαπλάσια αύξηση της ισχύος του πίσω ηλεκτροκινητήρα στα 41 DIN hp και εντυπωσιακή βελτίωση της μέγιστης ροπής στα 84 Nm.

Το σύστημα προσφέρει βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, σύμφωνα με τις συνθήκες, εξασφαλίζοντας ασφαλή εκκίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή κατά την οδήγηση σε εδάφη που δεν είναι συμπαγή και πιο σταθερή απόδοση στις στροφές, στις αλλαγές λωρίδας και κατά την επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η ισχύς περνά μόνο στους εμπρός τροχούς, διατηρώντας την αποδοτικότητα καυσίμου.

Την ελληνική παρουσίαση έκανε ο Ιωάννης Δασούκης, Senior Product Manager

 

 

Υβριδική μπαταρία
Η νέα υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, αλλά έχει υψηλότερη απόδοση – ιδιότητες που συνεισφέρουν τόσο στις δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου όσο και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Συγκριτικά με τη μπαταρία που χρησιμοποιήθηκε στο προηγούμενο σύστημα, το βάρος έχει μειωθεί κατά 14% και η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 14%.

 

Η Toyota έχει βελτιστοποιήσει το σύστημα ψύξης της μπαταρίας για να εξασφαλίσει πιο αθόρυβη απόδοση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να αναφέρουμε για το καινούργιο μοντέλο κυρίως για την ασφάλεια. Είναι αδύνατον να χωρέσουν σε ένα άρθρο. Όταν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα που ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις, θα επικεντρωθούμε στα θέματα ασφαλείας.

Επιγραμματικά θα αναφέρουμε τα συστήματα Full Range Adaptive Cruise Control (ACC) ,Lane Trace Assist (LTA), λειτουργία Lane Centering,ACC και LTA, Emergency Driving Stop System (EDSS) Deceleration assist – DA) και Steering Assist (SA),  T-Mate (Λειτουργίες υποβοήθησης στάθμευσης και οδήγησης) και Overtake Prevention Support.

 

 

Στην Ελλάδα το Corolla Cross ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις . Οι τιμές είναι: 

 

  • 2.0 Hybrid 197 PS Active Plus -31.200 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Style -33.060 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Style Skyview – 33.910 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Lounge – 36.610 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Active Plus 4X4 – 33.200 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Style 4X4 -35.060 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Style Skyview 4X4 -35.910 ευρώ
  • 2.0 Hybrid 197 PS Lounge 4X4 – 38.610 ευρώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης