Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Εδώ και τρεις δεκαετίες (από το 1984 για την ακρίβεια) το Ibiza κυκλοφορεί στους δρόμους και σηκώνει ψηλά την σημαία της SEAT. Πρόκειται για το πιο δυνατό μοντέλο της ισπανικής φίρμας το οποίο έχουν Η έκφραση «Value for Money» ταιριάζει στο νέο Ibizaπουλήσει 5.4 εκατ. μονάδες και όπως φαίνεται, το νούμερο αυτό θα αυξηθεί κατακόρυφα, με την έλευση της 5η γενιάς.
     
Πριν από έναν περίπου μήνα οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στην Βαρκελώνη, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη οδηγική γεύση. Οι δρόμοι εκτός Ελλάδος σίγουρα είναι καλύτεροι, οπότε η δυνατότητα να το δοκιμάσουμε στους κακοτράχαλους δρόμους εντός Αττικής ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαπιστώσουμε πόσο ταιριάζει στην πραγματικότητα που ζούμε καθημερινά, όλοι όσοι οδηγούμε κάποιο όχημα που έχει… ρόδες.

H νέα γενιά του SEAT Ibiza είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά

Διατήρησε το DNA
Για το λόγο αυτό η ελληνική εισαγωγική εταιρεία διοργάνωσε μία πρώτη εκδήλωση προκειμένου με το… Απρόσμενα πολύ καλή και δυνατή η έκδοση με τους 95 ίππους…καλημέρα να το γευτούμε και εντός συνόρων. Η επιλογή δοκιμής περιλάμβανε την έκδοση βενζίνης με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου και τους 95 ίππους (είχαμε στη διάθεση μας και την έκδοση με τους 115 ίππους). Προτιμήσαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της μικρής έκδοση με τα 95 άλογα για να δούμε πόσο καλή μπορεί να είναι, με τόσα που έχουμε ακούσει και διαβάσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρχικά περιεργαστήκαμε τη νέα γενιά η οποία φέρει πολλά σύγχρονα στοιχεία, διατηρώντας παράλληλα το DNA του μοντέλου. Άλλωστε μία πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις, αλλά διατηρείς τα κύρια χαρακτηριστικά και της προσθέτεις και άλλα προκειμένου να την κάνεις ακόμα πιο πετυχημένη. Φώτα LED, καμπύλες γραμμές, χαρακτηριστική εμπρός μάσκα με το γράμμα S είναι μερικά από τα στοιχεία της εξωτερικής σχεδίασης  

Το νέο SEAT Ibiza προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και κρατήματα

Αναβαθμισμένη ποιότητα
Εκεί που συναντούμε μεγάλες αλλαγές αφορά στο εσωτερικό με την ποιότητα κατασκευής να είναι Η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα κεντρίζει το ενδιαφέρον των εμπρός επιβατών πολύ αναβαθμισμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός με την μεγάλη οθόνη υψηλής ευκρίνειας να βγάζει… μάτι στην κεντρική κονσόλα και να αλλάζει την εικόνα του εσωτερικού. Γενικά οι άνθρωποι της μάρκας έδωσαν έμφαση στην άνεση και τα gadget που θέλει να έχει ο σύγχρονος οδηγός, όπως οι θύρες USB, η συνδεσιμότητα με το κινητό τηλέφωνο κ.ά.

Από πλευράς χώρων το νέο Ibiza δεν είναι ένα απλό μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Στις μέρες μας μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για οικογενειακό, αν αναλογιστούμε πως το μήκος ξεπερνά οριακά τα 4 μέτρα ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα. Εδώ να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά έχει χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο η εξελιγμένη πλατφόρμα MQB A0 του γκρουπ VW.

Το μήκος του ισπανικού μοντέλου ξεπερνά οριακά τα 4 μέτρα

Με 95 ή 115 ίππους;
Εκεί που το Ibiza μας άρεσε και δεν το περιμέναμε, ήταν στην απόδοση του κινητήρα με τους 95 ίππους. Απρόσμενα καλός, ροπάτος και με δύναμη ακόμα και όταν το οδηγούσαμε με χαμηλή ταχύτητα Η διαφορά των 500 ευρώ στις εκδόσεις 95 και 115 ίππων θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην δεύτερη επιλογή…λλά ψηλή ταχύτητα στο κιβώτιο. Σε γενικές γραμμές μας έδωσε να καταλάβουμε πως ελάχιστα πράγματα έχει να ζηλέψει από τον αντίστοιχο με τους 115 ίππους. Όμως η διαφορά τιμής ανάμεσα σε 95άρη και 115άρη που είναι μόλις 500 ευρώ, θα οδηγήσει τους περισσότερους στη λύση με τα περισσότερα άλογα. Σε αυτή  την περίπτωση αλλάζει και το κιβώτιο, που από πέντε γίνεται έξι σχέσεων.  

Στο δρόμο, η άνεση είναι ενδεικτική της δουλειάς που έχει γίνει στην Βαρκελώνη με τη ανάρτηση να απορροφά σημαντικά τους κραδασμούς από τις λακκούβες και την ηχομόνωση να μην κουράζει τους επιβάτες, παρά μόνο όταν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνου. Σε κάθε περίπτωση οι σπορ διαθέσεις δεν λείπουν και ο οδηγός μπορεί να το… στρίψει για να διαπιστώσει και να ονειρευτεί πόσο δυνατές θα είναι οι εκδόσεις με τα πολλά άλογα.

Η ποιότητα κατασκευής και το design έχει αναβαθμιστεί σημαντικά

Έχει το όνομα και τη χάρη
Σε γενικές γραμμές το SEAT Ibiza 5ης γενιάς μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία πρόταση στην κατηγορία, Τιμές από 11.700 ευρώτόσο γιατί έχει… όνομα, όσο και γιατί οι τιμές του γι’ αυτά που προσφέρει, είναι προσιτές.

Οι τιμές της γκάμας ξεκινούν από 11.700 ευρώ  για τον κινητήρα 1.0 ΜPI 75 ίππων και από 13.050 ευρώ για την έκδοση 1.0 EcoTSI με 95 ίππους.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την 5η γενιά του SEAT Ibiza πατήστε ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά SEAT Ibiza 95hp*  SEAT Ibiza 115hp* 
Κυβισμός (κ.εκ.)  999  999
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 95/5.500  115/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 175/1.500-3.500  200/2.000-3.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10.9 δευτ.  9.3 δευτ.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 182  195
Μέση Κατανάλωση 4.7 λτ./100 χλμ.  4.7 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές Ρύπων CO2 106 γρ./χλμ  108 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 107.8 ευρώ  159.6 ευρώ
Μήκος (μέτρα) 4.059  4.059
Πλάτος (μέτρα) 1.780  1.780
Ύψος (μέτρα) 1.444  1.444
Βάρος (κιλά) 1.122  1.140
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 355  355
 Τιμή (από…) 13.050 ευρώ  13.550 ευρώ

* η έκδοση με 95 ίππους έχει κιβώτιο 5 σχέσεων και με τους 115, 6 σχέσεων

Για να δείτε αναλυτικά τις τεχνικές προδιαγραφές των εκδόσεων που είναι διαθέσιμες πατήστε ΕΔΩ

Για να δείτε τις προσφορές σε εκδόσεις λανσαρίσματος πατήστε ΕΔΩ

Ήδη τα πρώτα SEAT Ibiza 5ης γενιάς κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους

Διπλές θύρες USB και εξοδου
Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα είναι υψηλής ευκρίνειας
Ο πίνακας οργάνων
Αρχικά το νέο Ibiza θα είναι διαθέσιμο μόνο με κινητήρες βενζίνης. Προς τα τέλη του έτους θα υπάρξουν εκδόσεις diesel και φυσικού αερίου (CNG)
Πίσω φώτα τεχνολογίας LED
Χαρακτηριστική εμπρός μάσκα SEAT
O χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα
  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης