Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ξεκάθαρη. Ο κόσμος αναζητά πλέον τα SUV, είτε για την σχεδίαση, είτε για να μπορεί να κινηθεί εκτός δρόμου, είτε γιατί έτσι του… αρέσει.
   
Από το… πάρτι των τετρακίνητων αλλά και δικίνητων οχημάτων ελευθέρου χρόνου (Crossover και SUV) δεν θα μπορούσε να λείπει μία μάρκα όπως είναι η Land Rover που έχει συνδυάσει το όνομά της με τις εκτός δρόμου δυνατότητες αλλά και το εντυπωσιακό ντιζάιν.

Στο δρόμο το βρετανικό μοντέλο κινείται με άνεση ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ...


Πέντε χρόνια… πασαρέλας!
Το Evoque είναι το μικρότερο μέλος της οικογένειας Land Rover – Range Rover και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2011. Καλά διαβάσατε! Θυμάμαι να το οδηγώ τον Μάιο του 2012 και η πρώτη τότε
Η… μπογιά του Rangwe Rover Evoque δε λέει να ξεβάψει με τίποτα.επαφή μαζί του ήταν κάτι που δεν μπορούσε να σε αφήσει ασυγκίνητο. Μοναδική σπορ σχεδίαση με ένα πρωτοποριακό εσωτερικό που σου έδινε την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με μεγάλες βλέψεις. Τα χρόνια όμως πέρασαν και εδώ και λίγους μήνες η βρετανική φίρμα κυκλοφόρησε την ανανεωμένη έκδοση του Evoque που επικεντρώνεται κυρίως στο νέο κινητήρα diesel χωρητικότητας 2.0 λίτρων (από 2.2) με απόδοση 180 ίππους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το κοιτάζεις και δεν χορταίνεις…
Αυτήν την έκδοση, το zougla.gr είχε, στα «χέρια» του. Αν και τα χρόνια πέρασαν φαίνεται ξεκάθαρα πως η… μπογιά του συγκεκριμένου μοντέλου δεν λέει να ξεβάψει. Πρώτα από όλα το αντιλαμβάνεσαι εσύ ο ίδιος αλλά και όσοι καθίσουν στην καμπίνα των επιβατών. Μετά, την απόδειξη την… εισπράττεις από τα βλέμματα των περαστικών που πραγματικά σε κάνουν να αναρωτιέσαι, πώς είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί με την ίδια σχεδίαση πέντε χρόνια να δείχνει πως φτιάχτηκε μόλις… χθες; Όσα και να γράψουμε για την σχεδίαση του Evoque μάλλον θα είναι περιττά καθώς δύσκολα θα βρεις κάποιον που να έχει αντίθετη άποψη.

Το Evoque έχει τη δυνατότητα να κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε νερό βάθους 50 εκατοστών...

Εσωτερικά και στο… δρόμο
Ένα αυτοκίνητο όμως δεν είναι μόνο ομορφιά αλλά τεχνολογία, επιδόσεις, χώροι κ.ο.κ. Εσωτερικά, το Μπαίνει και εκτός δρόμου εύκολα. Ιδίως αν έχεις καλό λαστιχάκι…  Evoque ακολουθεί τα χνάρια της εξωτερικής σχεδίαση με τον περιστροφικό διακόπτη του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (9 σχέσεων παρακαλώ) να ξεχωρίζει. Η οθόνη αφής διαθέτει πολλές λειτουργίες, ωστόσο θα την θέλαμε πιο άμεση και με καλύτερα γραφικά, ιδίως για ένα τέτοιο μοντέλο. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλοί όπως και οι χώροι που μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα πέντε επιβάτες.  

Οδηγικά το Evoque είναι άνετο στο δρόμο. Αν και ο χαρακτήρας του δεν σε… εμπνέει για τα μπεις στα χώματα και τις λάσπες, εντούτοις αν το πράξεις διαπιστώνεις πως και εκεί δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Στην περίπτωση δε που τα ελαστικά είναι τα κατάλληλα όπως και οι ζάντες (όχι πολύ μεγάλων διαστάσεων όπως αυτό της δοκιμής) τότε μπορούμε να μιλάμε για ένα πολύ καλό πακέτο αυτοκινήτου που τα κάνει όλα και… συμφέρει.

Άντε και καλό... δρόμο!

Δεν χάνει…
Συμφέρει όμως η αγορά ενός Range Rover Evoque; Να σημειώσουμε πως η τιμή του ξεκινά από τα 51.800 ευρώ (έκδοση με 180 ίππους, υπάρχει και με 150 που κοστίζει 45.000) και ανεβαίνει ανάλογα Το Evogue με τους 180 ίππους επιβαρύνεται με 160.8 ευρώ τέλη κυκλοφορίας…με την έκδοση. Για να καταλάβετε αν αξίζει, καλό είναι να λάβουμε υπόψη και την μεταπωλητική αξία που είναι ιδιαίτερα υψηλή. Από εκεί και πέρα, το… πακέτο που ακούει στο όνομα Range Rover Evoque συναρπάζει και δεν είναι τυχαίο που σε εμπνέει και θες να το οδηγείς καθημερινά.

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει και με την οικονομία καυσίμου. Ο diesel κινητήρας αγγίζει σε πραγματικές συνθήκες τα 7-8 λίτρα καυσίμου, οπότε για ένα τέτοιο όχημα σίγουρα δεν θα αποτελέσει σπαζοκεφαλιά για τον οδηγό (ιδίως τα τελευταία χρόνια). Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 σε 9 δευτερόλεπτα και η τελική των 195 χλμ./ώρα δεν μπορούν να κοντράρουν στα ίσια ανταγωνιστικά μοντέλα αλλά αυτό είναι κάτι που η κατηγορία πελατών στην οποία απευθύνεται το Evoque ίσως και να μην ενδιαφέρεται και τόσο για τα τρελά γκάζια.

Πώς να γυρίσεις την πλάτη σε ένα τόσο... sexy αυτοκίνητο;

Άμα κάνει την γνωριμία…
Σε γενικές γραμμές, το βρετανικό SUV είναι από τα μοντέλα που θα λατρέψεις γιατί έχει χαρακτήρα και είναι μοναδικό. Η δυνατότητα test drive είναι εφικτή στην Ελλάδα (μέσω της αντιπροσωπείας) και κάτι που θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην… γνωριμία μαζί του, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται!

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Range Rover Evoque πατήστε ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Range Rover Evoque 2.0 diesel 180Hp*
Κυβισμός (cc) 1.999
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 180/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 430/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9.0
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195
Μέση Κατανάλωση 5.1 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές Ρύπων CO2 134
Τέλη Κυκλοφορίας 160.8 ευρώ
Μήκος (μέτρα) 4.371
Πλάτος (μέτρα) 1.985
Ύψος (μέτρα) 1.635
Βάρος (κιλά) 1.685
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 430
 Τιμή (από…) 51.800 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο)

* αφορά έκδοση με αυτόματο κβώτιο 9 σχέσεων

Άμα... θες πάει. Φανταστείτε να εφοδιάζεται με ελαστικά εκτός δρόμου και μικρές ζάντες...
Χρήσιμες ενδείξεις ιδίως για όσους κινούνται εκτός δρόμου...
Είναι... Range Rover!
O... Ταρζάν στη ζούγκα ή στην... zougla;
Δε γίνεται να έχεις στην κατοχή του ένα όχημα ελευθέρου χρόνου να μην παίξεις... Είναι σα να έχεις βγει ραντεβού με την Ζιζέλ και να μην την αγγίξεις!
Οι πίσω απολήξεις εξατμίσεις είναι απλά για το... ντιζάιν!

Η εικόνα μιλά από μόνη της...
Ο περιστροφικός διακόπτης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων...
Πατώντας τα κουμπιά δεξιά και αριστερά επιλέγεις το πρόγραμμα που θες ανάλογα με το έδαφος που θα κινηθείς...

Κι, όμως κυκλοφορεί εδώ και πέντε χρόνια..
Όπως λέει και ο λαός. Τα θέλει ο... πισινός του!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης