Οδηγούμε το νέο KΙΑ Stonic στο Βερολίνο

Οδηγούμε το νέο KΙΑ Stonic στο Βερολίνο

Αποστολή στη Γερμανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Στιλάτο, δυναμικό, ευρύχωρο, εκσυγχρονισμένο τεχνολογικά, με αποδοτικούς κινητήρες και σπορτίφ προσανατολισμό, το νέο Stonic είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που θα δούμε στους ελληνικούς δρόμους το προσεχές διάστημα. Το οδηγήσαμε στο Βερολίνο, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις. 

Η νέα τάση

Ελκυστική εμφάνιση και δυναμικά χαρακτηριστικά από το Stonic

Τα compact crossover/SUV αποτελούν αυτήν τη στιγμή το πιο «καυτό» προϊόν των αυτοκινητοβιομηχανιών, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα μοντέλα, καταγράφοντας θεαματική αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η πιο πρόσφατη πρόταση ακούει στο όνομα Stonic και έρχεται από την KIA. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο αποκλειστικά για τους απαιτητικούς πελάτες της γηραιάς ηπείρου, το crossover πόλης της κορεατικής φίρμας έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει, προσφέροντας αυτό ακριβώς που επιθυμούν οι οδηγοί και κυρίως οι νεότεροι. Μοντέρνα εμφάνιση, ζωηρά χρώματα, πλήρη συνδεσιμότητα, άνετη καμπίνα και μικρά μοτέρ.

Το Stonic τοποθετείται απέναντι από τον πρωτεργάτη Nissan Juke, το Renault Captur και το Peugeot 2008. Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.140 χλστ., το πλάτος στα 1.760 χλστ. και το ύψος στα 1.560 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.580 χλστ.

Βάλτε χρώμα στη ζωή σας

Πολλοί και έντονοι χρωματισμοί που αναδεικνύουν το νεανικό προφίλ του αυτοκινήτου

Διαθέσιμο σε 20 διαφορετικούς συνδυασμούς, με μοντέρνες αποχρώσεις για το αμάξωμα, την οροφή και τα καπάκια των καθρεπτών, νέες ζάντες 15 και 17 ιντσών, τονισμένα φτερά, μαύρα πλαστικά προστατευτικά, χρωμιωμένες ποδιές και τη χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης», το Stonic καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις από αισθητικής πλευράς. Η εταιρεία το περιγράφει ως το πιο εξατομικευμένο αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει ποτέ. Εμείς, από τη μεριά μας, σημειώνουμε ότι είναι από τα πιο καλαίσθητα που έχουμε δει από τους Κορεάτες.

Μας εξέπληξε ευχάριστα το νέο μοντέλο της ΚΙΑ

Αντίστοιχη φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό, με τους υποψήφιους αγοραστές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων φινιρισμάτων (πορτοκαλί, χάλκινο, πράσινο και γκρι) στις κεντρικές επιφάνειες.

Τρέντι και πρακτικό

Καλαίσθητη και καλοφτιαγμένη η καμπίνα του Stonic

Η ΚIA έδωσε έμφαση στο design της καμπίνας αλλά και στην άνετη φιλοξενία των επιβατών. Το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 7 ιντσών, τα υψηλής ανάλυσης γραφικά και τη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες, η θέση οδήγησης είναι η ενδεδειγμένη και, στα πίσω καθίσματα, ακόμη και ενήλικες ύψους 1.85μ. δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τα πόδια και το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 352 λίτρων καλύπτει τις ανάγκες.   

Παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών σε πόρτες και ταμπλό, η καμπίνα είναι προσεκτικά κατασκευασμένη, έχοντας πολύ καλή συναρμογή. Αντίθετα, η εργονομία υστερεί σε κάποια σημεία. Όσο για την πρακτικότητα, θα εκτιμηθεί δεόντως από τους κατόχους, με τις πολυάριθμες θέσεις για αντικείμενα να εντυπωσιάζουν.


Στην «καρδιά» του Stonic 

Κινητήρες για όλα τα γούστα και βαλάντια

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός και άκρως ενδιαφέρων τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.0 T-GDI με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής και ο 1.6 diesel απόδοσης 110 ίππων και 260 Nm ροπής. Επίσης, υπάρχουν οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις 1.25 και 1.4 MPΙ με τους 84 και 100 ίππους, αντίστοιχα. Όλα τα μοτέρ -εκτός από τον 1.25- συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Από το 2018, στη φαρέτρα του 1.000άρη turbo θα προστεθεί το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Όπως διαπιστώσαμε κατά την πρώτη οδηγική επαφή μας, στον δρόμο συμπεριφέρεται περισσότερο ως ένα σπορ υπερυψωμένο αυτοκίνητο πόλης, παρά ως ένα παραδοσιακό crossover.

Η ανάρτησή του είναι αρκετά σφιχτή, ενώ το τιμόνι εκπλήσσει με την αμεσότητα και την ακρίβειά του. Γενικά, το αυτοκίνητο πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, είναι στιβαρό, κινείται ευέλικτα στο αστικό κέντρο και δεν διστάζει να ανεβάσει ρυθμούς με το πρόσταγμα του οδηγού, στην περίπτωση των ισχυρότερων μηχανικών συνόλων.  

Επιπλέον, ο μακροσκελής κατάλογος συστημάτων υποβοήθησης διασφαλίζει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις. Ανάμεσα στις τεχνολογίες που ξεχωρίζουν είναι το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, το σύστημα αυτόματης πέδησης, κατανομής ροπής «Τorque Vectoring», ελέγχου φρεναρίσματος στροφής «Cornering Brake Control», ευστάθειας στην ευθεία «Straight Line Stability» και υποβοήθηση εκκίνησης «Hill Start Assist» στις ανηφόρες.

Πότε έρχεται στην Ελλάδα και πόσο κοστίζει

Οι τιμές είναι οι χαμηλότερες σε όλη την Ευρώπη

Το Stonic αναμένεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο, με την τιμή εκκίνησης για την έκδοση με τον 1.2 κινητήρα να ορίζεται στα 14.000 ευρώ, περίπου. Ο 1.4 MPI των 100 ίππων κοστίζει 15.500 ευρώ, με τον 1.0 T-GDI να ξεκινά από 16.500 και τον 1.6 diesel από 17.660 ευρώ. Φυσικά, όπως κάθε μοντέλο της KIA, έτσι και αυτό, προσφέρεται με εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.

Με το νέο ΚΙΑ Stonic στην πρωτεύουσα της Γερμανίας
Η ΚΙΑ διέθεσε 90 αυτοκίνητα στους δημοσιογράφους για τις ανάγκες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης
Υπάρχουν 20 διαφορετικοί συνδυασμοί για το αμάξωμα
Βρίσκεται στο μέσο όρο των μικρών crossover/SUV από πλευράς διαστάσεων με μήκος 4,14 μέτρα
Στον δρόμο συμπεριφέρεται σαν σπορτίφ hatcback
Ευέλικτο μέσα στην πόλη, δίνει χρώμα και παλμό
Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο στις πλουσιότερες εκδόσεις με στάνταρ τις ζάντες 17 ιντσών
Εύκολο στην οδήγηση και ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες
Στην οθόνη ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες και εφαρμογές

 
Ο χώρος αποσκευών καλύπτει τις βασικές ανάγκες μιας παρέας
Κρατήστε αυτό το όνομα. Ήρθε για να πρωταγωνιστήσει


Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017, 17:29