Του Αλέξη Σφαέλου

Για την 100% ηλεκτρική Mustang με κίνηση στους τέσσερις τροχούς έχουμε γράψει αρκετές φορές. Δεν χωράει καμιά αμφιβολία ότι είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με άπειρες δυνατότητες που σε εντυπωσιάζουν. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα σειρά για παρουσίαση έχει η Mustang με κίνηση στους δύο πίσω τροχούς που αποδίδει 294 ίππους και φυσικά έχει μεγαλύτερη αυτονομία στο ταξίδι. Ένας αρκετά σημαντικός αριθμός αγοραστών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Mustang δεν κρύβει ότι προτιμά το αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς που αποδίδει 351 ίππους. Είναι μια επιλογή. Θα πρέπει όμως να μην είναι απόλυτοι. Είμαστε σίγουροι ότι αν δοκιμάσουν το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε για περισσότερο από 1300 χιλιόμετρα (τα περισσότερα στην εθνική οδό) θα αλλάξουν γνώμη.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η Mustang Mach-E RWD που αποδίδει 294 ίππους. Και μπορούμε να σας πούμε με σιγουριά ότι είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν με αξιοπρέπεια το βασιλιά της «ασφάλτου». Σε σχέση με την τετρακίνητη έκδοση είναι 97 κιλά ελαφρύτερη.
 Στη διαδρομή από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, κάναμε πολλές πρόβες για να πετύχουμε το στόχο μας. Για να βρούμε όμως τη χρυσή τομή ανάμεσα στη σωστή ταχύτητα και τη μεγαλύτερη αυτονομία κάναμε αρκετά λάθη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεχάσαμε ποιος ήταν ο αντικειμενικός σκοπός και παρασυρθήκαμε στη μαγεία των επιταχύνσεων αλλά και της οδηγικής άνεσης. Όταν σανιδώνεις το γκάζι μέχρι το πάτωμα αφού οι επιταχύνσεις του αυτοκινήτου μόνο ασυγκίνητο δεν σε αφήνουν δεν μπορείς να κάνεις μετρήσεις και να είσαι αντικειμενικός στις μετρήσεις. Τα σανιδώματα είναι αυτοκαταστροφικά για την αυτονομία. Στη διαδρομή προς τη Θεσσαλονίκη αφήσαμε ελεύθερη τη σκέψη και κινηθήκαμε όπως ακριβώς θα κάναμε με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υποσχεθήκαμε όμως ότι στην επιστροφή από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα εφαρμόζαμε μια ήπια οδηγική συμπεριφορά  για να πετύχουμε το ιδανικό αποτέλεσμα. Όποτε το πρώτο σκέλος της δοκιμής κάθε άλλο παρά αντιπροσωπευτικό μπορεί να είναι. Το ολοκαίνουριο SUV που οδηγήσαμε έχει διαστάσεις  4.713 mm  (μήκος),  1.881 mm (πλάτος),1.597 mm (ύψος). Το μεταξόνιο είναι  2.984 mm. Λογικό με αυτό το μεταξόνιο να έχεις άνετους χώρους εσωτερικά ακόμη (αν χρειασθεί) και για πέντε επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα. Όμως η πλευρική στήριξη για οδηγό-συνοδηγό θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Η επιλογή των υλικών είναι σε επίπεδα Vignale. Ο χώρος των αποσκευών (402 λίτρα) είναι ικανοποιητικός. Όταν πέσουν τα καθίσματα ο ελεύθερος χώρος φθάνει τα 1.420 λίτρα. Υπάρχουν και άλλα 81 λίτρα που βρίσκονται κάτω από το μπροστινό καπό. Φαντασθείτε το σημείο που κάποτε βρισκόταν ο βενζινοκινητήρας.

Η Mustang Mach-E της δοκιμής μας αποδίδει 294 ίππους, έχει ροπή 430 Nm  και χρειάζεται 6,2 για να επιταχύνει από 0-100 km/h. Η τελική για λόγους μεγαλύτερης αυτονομίας σταματάει στα 180 χιλιόμετρα. 
Αν ξεχάσουμε τις επιταχύνσεις και κινηθούμε στους ρυθμούς που επιβάλει η λογική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τότε – σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις θα είχαμε αυτονομία 610 km. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου (είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο και ανάμεσα από τους άξονες) δομημένες σε 376 κυψέλες με ενεργειακή χωρητικότητα 98 kWh. Εννοείται ότι το πλαίσιο είναι άριστο και οι μηχανικοί έχουν άριστη δουλειά ώστε με τις αναρτήσεις και τα σωστά λάστιχα να πετύχουν τον απόλυτο συνδυασμό άνεσης και ασφάλειας.

Οι αναρτήσεις μπροστά είναι ΜακΦέρσον και με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Τα ελαστικά που «φοράει» η Mach E (Premium Contact Continental 225/60-R18) είναι ιδανικά για την  καθημερινή χρήση, αθόρυβα στο ταξίδι και κατάλληλα για μεγαλύτερη αυτονομία. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι θόρυβοι κύλισης, τριγμοί και εξωτερικοί αεροδυναμικοί  θόρυβοι παραμένουν εκτός καμπίνας κάνοντας το ταξίδι ακόμη πιο ευχάριστο. Κάποιοι οδηγοί βρίσκουν ιδανική τη χρήση του One Pedal Drive ακόμη και στο ταξίδι. Προσωπικά η χρήση αυτή θεωρώ ότι είναι ιδανική μόνο όταν οδηγάς η στην πόλη η σε επαρχιακούς φιδίσιους δρόμους όμως κάνει καλύτερη αποθήκευση ενέργειας (με τη χρήση του One Pedal Drive φορτίζεις εν κινήσει τις μπαταρίες). Η MUSTANG Mach-E έχει τρείς διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης (Active, Whisper και Untamed). Ο οδηγός μπορεί μέσω της κεντρικής οθόνης των 15,5″ να αλλάξει το εσωτερικό φωτισμό, την  απόκριση στην επιτάχυνση η να «βάλει» ήχο κινητήρα.

Δεν θα ασχοληθούμε όμως ούτε με τον τεχνολογικό εξοπλισμό ούτε με τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου. Τα έχουμε πει αυτά. Σήμερα θα σας πούμε τα δικά μας συμπεράσματα κατά την επιστροφή μας από τη Θεσσαλονίκη στην  Αθήνα όπου ακολουθήσαμε  κατά γράμμα τον κανονισμό καλύτερης αυτονομίας.
Τα χιλιόμετρα που είχαμε να κάνουμε ήταν 525 . Όταν ξεκινήσαμε οι μπαταρίες μας ήταν φορτισμένες και 90 % και στο καντράν βλέπαμε ότι είχαμε αυτονομία για 484 χιλιομετρα.

Σύγχρονα συστήματα ασφαλείας

Στο δρόμο πηγαίνοντας για Θεσσαλονίκη διαπιστώσαμε ότι το αυτοκίνητο «κάθεται» στο δρόμο, έχει φοβερή οδηγική ασφάλεια και εξαιρετικά συστήματα προστασίας που διορθώνουν τα λάθη του οδηγού.
Όταν χρησιμοποιείς τον αυτόματο πιλότο και έχεις ορίσει το μάξιμουμ της ταχύτητας το αυτοκίνητο κόβει όταν ανιχνεύσει αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά. Στο δρόμο αν τυχόν κουραστεί και οδηγός και το αυτοκίνητο παρεκκλίνει της πορείας του «μαζεύεται» από μόνο του αν φυσικά υπάρχουν διαγραμμίσεις ορατές. Προσοχή αν οι διαγραμμίσεις στο δρόμο έχουν φθαρεί τότε δεν λειτουργεί η επαναφορά στην λωρίδα κίνησης.
Επίσης στα υπέρ θα πρέπει να προστεθούν το θερμαινόμενο τιμόνι και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Το φρενάρισμα στο βρεγμένο δρόμο είναι υποδειγματικό.

Η επιστροφή

Ξεκινήσαμε στις τρείς το απόγευμα  από τη Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση την Αθήνα με μέση ωριαία ταχύτητα 125 χλμ. Μετά από 129 χιλιόμετρα σταματήσαμε στο ΣΕΑ Ευαγγελισμού για τον πρώτο ανεφοδιασμό. Στις ενδείξεις ανέφερε αυτονομία 273 χιλιόμετρα και 57% μπαταρία.

 

Ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών μας διήρκεσε μισή ώρα. Η φόρτιση είχε φτάσει στο 83% και τα χιλιόμετρα που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν 420. 

 

Ο δεύτερος ανεφοδιασμός έγινε στα ΣΕΑ Αταλάντης. Μετά από 236 χιλιόμετρα. Η αλήθεια είναι ότι και πάλι δεν τηρήσαμε τις οδηγίες και περάσαμε αρκετές φορές το 130 χιλιόμετρα. Στο καντράν έγραφε ότι είχαμε ακόμη 82 χιλιόμετρα.  Στην πραγματικότητα είχαμε και πάλι καταναλώσει αρκετή διαθέσιμη ισχύ από τις μπαταρίες. Κάναμε δηλαδή τη διαδρομή Θεσσαλονίκη Αθήνα μαζί με τους δύο ανεφοδιασμούς περίπου σε πεντέμισι ώρες.

 Όλα είναι ζήτημα εξοικείωσης. Θα μπορούσαμε να είχαμε εξοικονομήσει ακόμη περισσότερα χιλιόμετρα αν είχαμε κινηθεί με λιγότερα από 120 χλμ μ.ω.τ  Μια σημαντική λεπτομέρεια. Από τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης μέχρι τη λεωφόρο Συγγρού στο Παλαιό Φάληρο όπου επιστρέψαμε το αυτοκίνητο είχαμε αυξήσει την αυτονομία. Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται με επιτοίχιο φορτιστή 7,4 kW ή 11 kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης