Fiat 500X: Οδηγούμε το 500αράκι που δοκίμασε... βιάγκρα

Fiat 500X: Οδηγούμε το 500αράκι που δοκίμασε... βιάγκρα

Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     


Το Fiat 500X μπορεί να κυκλοφορεί εδώ και λίγες εβδομάδες στην ελληνική αγορά  όμως το επιτυχημένο... διαφημιστικό σποτ με το βιάγκρα, το έχει κάνει γνωστό ακόμα και στα μικρά παιδιά που δεν έχουν καν δίπλωμα οδήγησης. Το νέο μοντέλο της ιταλικής φίρμας βασίζεται στο γνωστό 500 και Το trendy Fiat 500 γίνεται ακόμα πιο ξεχωριστό στην έκδοση Crossover... αποτελεί ένα ξεχωριστό δημιούργημα σε συνδυασμό με την αμερικανική Jeep. Το πάντρεμα των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών δημιούργησε το 500Χ και αντίστοιχα το Jeep Renegade.

Κοιτάζοντας το νέο 500Χ καταλαβαίνεις πως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Αυτό είναι κάτι που το συνειδητοποιείς αρκεί να καλύψεις μερικά χιλιόμετρα και να δεις πως καταφέρνει να συγκεντρώνει πάνω του τα βλέμματα των περαστικών. Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα αρκετά... φουσκωμένο 500 με τις καμπύλες να αποτελούν σήμα κατατεθέν. Από πλευράς όγκου τα νούμερα (μήκος 4.2 μέτρα) δείχνουν πως δεν πρόκειται για ένα μεγάλο όχημα, γεγονός που σημαίνει πως δεν κουράζει στην οδήγηση εντός πόλης και φυσικά στο παρκάρισμα.

To Fiat 500X είναι ένα γνήσιο Crossover όχημα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο δρόμο

Υψηλή ποιότητα και στυλ...
Εσωτερικά κυριαρχούν οι σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές που βασίζονται σε στοιχεία που αναζητά μία μεγάλη μερίδα αγοραστών. Η ποιότητα είναι υψηλή, τα πλαστικά μαλακά και γενικότερα το στυλ... περισσεύει. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη πολλαπλών χρήσεων ενώ αυτό που θα λατρέψουν οι επιβάτες είναι οι άφθονοι χώροι για τα μικροαντικείμενα και το διπλό ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα καθίσουν άνετα ενώ θα βολέψουν και τις αποσκευές τους, στο χωρητικότητας 350 λίτρων, του πορτ μπαγκάζ.

Πάει και εκτός δρόμου
Το Fiat 500X ανήκει στην κατηγορία των Crossover με περιορισμένες δυνατότητες σε εκτός δρόμου συνθήκες (ανάλογα με την έκδοση). Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση City που μπορεί να ενδείκνυται για κίνηση κυρίως εντός δρόμου, όμως στην πράξη ο οδηγός θα μπορέσει να ευχαριστηθεί το αυτοκίνητο και σε αρκετά δύσκολα κομμάτια.

Για το θέμα αυτό ζητήσαμε και γνώμη του Στέφανου Αττάρτ, ο οποίος το δοκίμασε και μας είπε την γνώμη του: «Το 500Χ δείχνει πως φτιάχτηκε για άσφαλτο. Στην πράξη όμως μπορεί να κινηθεί και στο χώμα με ιδιαίτερη άνεση. Παρατήρησα, στιβαρό αμάξωμα, δυνατά και ενισχυμένα ψαλίδια, πολύ καλή ανάρτηση και γενική συμπεριφορά στο χώμα που δεν το περιμένεις». Να σημειώσουμε πως υπάρχουν και επιπλέον εκδόσεις που μπορεί να επιλέξει ο πελάτης ανάλογα με την χρήση που κάνει. Όσον αφορά στο 500Χ City υπάρχουν τρεις επιλογές οδήγησης (με έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στη θέση του χειρόφρενου), κανονική, σπορ και σε συνθήκες χιόνι - βροχή.

Ο Στέφανος Αττάρτ μίλησε για μία ιδιαίτερα στιβαρή κατασκευή που δείχνει να αντέχει...

Χαμηλή κατανάλωση, καλές επιδόσεις
Στο δρόμο, το ιταλικό μοντέλο είναι ευχάριστο και ιδίως με τον κινητήρα diesel που δοκιμάσαμε χωρητικότητας 1.6 λίτρων με 120 ίππους. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή ενώ σε δρόμους με στροφές Το 500Χ είναι το 4ο μέλος της οικογένειας μετά τα 500, 500C και 500L...δείχνει ότι είναι άνετο. Οι αεροδυναμικοί ήχοι δεν θα κουράσουν, παρά μόνο στην περίπτωση που ο δείκτης από το κοντέρ ανέβει αισθητά. Το ρόλο τους και ιδίως στον τομέα της ασφάλειας παίζουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα, που επεμβαίνουν όταν οι συνθήκες το απαιτούν και θα γλιτώσουν από άσχημες καταστάσεις τους όχι και τόσο έμπειρους οδηγούς. Από πλευράς κατανάλωσης τα 6.5 πραγματικά  λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι ένα πολύ καλό νούμερο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 επιτυγχάνεται σε 10.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα. Καθόλου άσχημα. 

'Δες το που.. σκαρφάλωσε!!!!'

Δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε και τον.. φορολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που δεν προκαλεί την εφορία και δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με υψηλά τέλη κυκλοφορίας καθώς είναι 98.1 ευρώ. Γενικά είναι ένα μοντέλο που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της οικογένεια "500" και να δώσει λύσεις στην κατηγορία που συνεχώς κερδίζει μερίδιο. Έχει όπλο την εμφάνιση, το βαρύ όνομα και απευθύνεται σε όλες τις γκάμες των ηλικιών.

Με τιμή που ξεκινά από τα 21.470 ευρώ (έκδοση diesel) είναι σίγουρο πως θα μπει σε πολλές υποψήφιες λίστες...


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Fiat 500X diesel
Κυβισμός (cc) 1.598 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10.5
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 186
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4.1
Εκπομπές Ρύπων CO2 109
Τέλη Κυκλοφορίας 98.1
Μήκος (μέτρα) 4.248
Πλάτος (μέτρα) 1.796
Ύψος (μέτρα) 1.600
Βάρος (κιλά) 1.395
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 300
 Τιμή (από...)
21.470*

* με το όφελος της απόσυρσης



Τέτοια εμπόδια δεν χρειάζονται καν σκέψη όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός 500Χ
Το 'ασφάλτινο' Fiat 500X μπορεί να σκαρφαλώσει χωρίς να προβληματίσει....
Όταν περνάς απο τέτοια εμπόδια δεν καταλαβαίνεις και πολλά όταν είσαι μέσα στο 500Χ

Εκεί που σκαρφαλώνουν τα... κατσικάκια μπορεί άραγε να πάει και ένα Fiat 500X;
Στην πράξη το ιταλικό μοντέλο πάει σε σημεία που δεν φαντάζεσαι αν δεν το δοκιμάσεις...
Το χαμόγελο του γκουρού των τετρακίνητων οχημάτων Στέφανου Αττάρτ μαρτυρά πολλά για τις δυνατότητες του μοντέλου...
Ξεχωρίζει ακόμα και στα σκοτάδια...
Ποιοτικό και ευχάριστο το εσωτερικό...
Όταν ο οδηγός επιλέξει το mode σπορ, τότε η οθόνη αλλάζει και γίνεται όπως στην φωτογραφία με την ένδειξη turbo να 'γεμίζει' ανάλογα με το πάτημα του γκαζιού...
Ο συνοδηγός έχει μπροστά του δύο αποθηκευτικούς χώρους. Ο πάνω γίνεται και 'ψυγείο'
Θύρες USB, AUX ακόμα και για κάρτες SD...
Το μπράτσο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό ξεκουράζει ενώ μπορεί να μετακινηθεί μπρος - πίσω...
Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου ανάλογα με τις ορέξεις ή τις συνθήκες...
Το λογότυπο 500 στα εμπρός φωτιστικά σώματα...
Τα πίσω καθίσμτα πέφτουν και τα 300 λίτρα γίνονται... 1.000!

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015, 19:21