Του Περικλή Χαλάτση

Χωρίς να αποκαλύψουμε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ταξίδευε μαζί μας και χωρίς να θέλουμε να σας παρασύρουμε σε «ύποπτους» συνδυασμούς η λανθασμένα συμπεράσματα θα πρέπει να διαβάσετε το άρθρο.Το «δικό» μας  αυτοκίνητο ήταν το Citroen C3 Aircross με κινητήρα πετρελαίου 1.5 cc που αποδίδει 110 ίππους. Το άλλο αυτοκίνητο που ταξίδευε μαζί μας ήταν ένα 100 % ηλεκτρικό που η επίσημη αυτονομία του ήταν περίπου 400 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με κατεύθυνση τα Ιωάννινα. Πριν φθάσουμε στη γέφυρα στο Ρίο,έπεσε το πρώτο τηλεφώνημα για στάση. Ευτυχώς ο ταχυφορτιστής -δεν είχε άλλον πελάτη – και η διαδικασία φόρτισης δεν μας καθυστέρησε. Κάπως ακριβό το γρήγορο φόρτισμα. Περίπου 70% πιο ακριβό από το οικιακό. 

Το θέμα μας βέβαια δεν ήταν η σύγκριση των τιμών ανάμεσα στον πετρελαιοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα αλλά αποκλειστικά το C3 AIRCROSS. Για να κλείσουμε όμως το κεφάλαιο αυτό τελικά το δικό μας αυτοκίνητο αποδείχθηκε πιο οικονομικό αλλά και πιο γρήγορο. Όχι στις επιταχύνσεις αλλά στο συνολικό χρόνο μιας ίδιας απόστασης.

Στο θέμα της σύγκρισης των τιμών θα επανέλθουμε. Ακόμη δεν έχουν επανδρωθεί πλήρως οι σταθμοί ανεφοδιασμού με τους γρήγορους ταχυφορτιστές και θα είναι άδικο να παραθέσουμε χρόνους και χρήμα. Θα επιστρέψουμε σύντομα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το CITROEN C3 AIRCROSS με τον κινητήρα 1.5 cc που αποδίδει 110 ίππους αποδείχθηκε θεϊκό. Και δεν υπερβάλουμε. Ας ξεκινήσουμε με τους χώρους του SUV που είναι τεράστιοι. Σημειώστε τις διαστάσεις. Το μήκος είναι 4.154 mm, το πλάτος 1.756 mm και το ύψος 1.597-1.637 mm. Το μεταξόνιο είναι 2.604 mm . Η απόσταση από το έδαφος αρκετά ικανοποιητική (178 mm). Ο χώρος αποσκευών είναι από  410 λίτρα έως 1289 λίτρα. 

 

Είναι ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο, άνετο, ασφαλές και οικονομικό. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση και έχει καλή ορατότητα. Σε γενικές γραμμές όλοι οι επιβάτες έχουν καλή ορατότητα. Είτε ο οδηγός με το συνοδηγό είτε αυτοί που κάθονται πίσω. Τα καθίσματα που είναι Advanced Comfort έχουν ανασχεδιαστεί και έχουν καλύτερη στήριξη. Το καταλαβαίνεις άλλωστε όταν οδηγείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές.

Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα ενώ πολύ καλά είναι τα «κουμπώματα» ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές.

Στο δρόμο έχει ιδανικό πάτημα, υποδειγματική κύλιση και είναι ασφαλές είτε κινείται στην εθνική οδό είτε στους επαρχιακούς φιδίσιους δρόμους. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 205/60/R16 και οι ζάντες αλουμινίου 16” X- Cross Black σε μαύρο χρώμα. Περιττό είναι να σας πούμε ότι τα φρένα του είναι εκπληκτικά.  Ακόμη και στο απότομο φρενάρισμα στο βρεγμένο οδόστρωμα δεν ανησυχήσαμε. Θα μου πείτε «φορούσαμε» ολόφρεσκα ελαστικά και αυτό βοηθούσε σημαντικά. Το Citroen C3 Aircross 1.5 cc έχει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω.

Μας άρεσε ιδιαίτερα το σύστημα διεύθυνσης που είναι  μεταβολλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης ενώ εντυπωσιακά είναι τα κρατήματά του αλλά και η άνεση που κινείται στο δρόμο. Το ταχύμετρο σταματά στα 177 χιλιόμετρα ενώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το C3 Aircross χρειάζεται από 0-100 μόλις 11.2 δευτερόλεπτα. Η μπροστινή ανάρτηση είναι τύπου MacPherson ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα. 

Είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα τόσο για μέσα όσο και για έξω από την πόλη. Προσθέστε και το βασικότερο. Είναι οικονομικό στις μετακινήσεις. Τόσο οικονομικό που όταν στα Ιωάννινα βάλαμε πετρέλαιο ρωτήσαμε την υπάλληλο αν έχει κάποιο πρόβλημα η αντλία. Είχαμε τύψεις. Μας είπε ότι η αξία των καυσίμων ήταν 35 ευρώ και νομίσαμε ότι έκανε λάθος και την…κλέβαμε. 

Οδηγήσαμε άνετα και γρήγορα χωρίς να έχουμε βάλει κάποιο σχέδιο οικονομικής οδήγησης. Το νέο COMPACT SUV της Citroën με τον 1500άρι κινητήρα μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Αναβαθμισμένο και εντελώς επανασχεδιασμένο στη μπροστινή όψη με νέους προβολείς LED . Η μάσκα είναι επιβλητική και όμορφα σχεδιασμένη.

Κάτω από το καπό υπάρχει ο κινητήρας Turbo Diesel, άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης με 8 βαλβίδες. Ο κινητήρας αποδίδει 110 ίππους στις 3750 στροφές. Η ροπή του είναι 250 Nm / 1750 σ.α.λ

Το νέο C3 Aircross έχει αναβαθμιστεί πλήρως σε όλους τους τομείς και ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Σίγουρα δεν πήραμε χαρτί και μολύβι για να μετρήσουμε τις αλλαγές που έχουν γίνει στο νέο αυτοκίνητο. Σημασία έχει ότι οι αλλαγές που έγιναν φαίνονται και αρέσουν στους αγοραστές. Σε γενικές γραμμές ο συνδυασμός της μάσκας με τους νέους προφυλακτήρες, τα Led και τις νέες ζάντες δίνουν μια πιο off road προσέγγιση

Μπροστά στο ταμπλό υπάρχει μια οθόνη 9 ιντσών με αναβαθμισμένο σύστημα infotainment. Όλα τα όργανα που χειρίζεται ο οδηγός είναι ευκολόχρηστα και οι κινήσεις γίνονται χωρίς να του αποσπάται η προσοχή. Έχει πέντε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και 12 τεχνολογίες οδήγησης. Η οθόνη του Head Up Display προβάλει με έγχρωμα και με ευκρίνεια όλα τα στοιχεία ενώ λειτουργική και αξιόπιστη είναι και η κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision.

Στο δρόμο στέκεται καλά και χαίρεσαι να το οδηγείς. Και μια που μας άρεσε και δεν μας κούραζε αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τη μεγάλη μας βόλτα. Από τα Ιωάννινα προχωρήσαμε προς την πατρίδα του Αβέρωφ και μετά προχωρήσαμε προς το Πάπιγκο (Μικρό και Μεγάλο) μέχρι και τους πρόποδες του επιβλητικού βουνού Αστράκας με υψόμετρο 2.436 μέτρα.

Για να ξέρετε ο Αστράκας είναι στη οροσειρά της Πίνδου. Εκεί δυστυχώς δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στην πρόταση που μας έκαναν να πάμε μέχρι το καταφύγιο. Ήθελε τρείς ώρες πεζοπορία από το Μικρό Πάπιγκο.

Δεν είχαμε όμως ούτε τα κατάλληλα παπούτσια ούτε τον εξοπλισμό (μπαστούνια, μπουφάν και αδιάβροχα) αλλά ούτε και τον χρόνο. Υπήρχαν πολλά γκρούπ που έφθαναν με πούλμαν εως το Μικρό Πάπιγκο και από εκεί συνέχιζαν με τα πόδια.Αντί για το καταφύγιο κάναμε στροφή επιστρέψαμε προς την Εγνατία οδό με τα ατέλειωτα τούνελ και τα αμέτρητα διόδια και πήραμε το δρόμο για τη Φλώρινα.

Αρκετοί ήταν οι τολμηροί που έκαναν μπάνιο στο παγωμένο ποτάμιΚάναμε ατέλειωτα χιλιόμετρα χωρίς να κουραστούμε. Το C3 Aircross είναι σίγουρα ένα ταξιδιάριο αυτοκίνητο. Και σίγουρα οικονομικό. Η μέση κατανάλωση είναι 4.7- 4.8 ενώ ο συνδυασμένος κύκλος σε CO2 από 122/124 g/km.Τα πλήρη χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν το C3 Aircross FL 1.5 BHDI 110 N3 στην έκδοση Shine με χρώμα +TYAI Polar White / Urban Blue. Καλά δεν χρειάζεται να τα σημειώσετε. Το C3 AirCross FL 1.5 φθάνει. Και από πλευράς συστημάτων ασφαλείας τα έχει όλα. 

Στον στάνταρ εξοπλισμό έχει σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης ηλεκτρικής υποβοήθησης,τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος,ABS με EBD και Brake Assist,ESP με λειτουργία αντιολίσθησης Hill Assist,σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών
Περιοριστής και ρυθμιστή ταχύτητα.

Το Pack Safety 1 περιέχει σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information),  έξυπνο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του Ρυθμιστή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption) και σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού (Coffee Brake Alert). Το C3 διαθέτει το προηγμένο σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent.
Ασφάλεια

Ακόμη το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε έξι αερόσακους (Οδηγού, Συνοδηγού, Πλαϊνοί και Οροφής), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό,ζώνες ασφαλείας οδηγού και συνοδηγού με πυροτεχνικό προεταντήρα και σύστημα περιορισμού δύναμης, ζώνες ασφαλείας πίσω επιβατών τριών σημείων με πυροτεχνικό προεταντήρα και σύστημα περιορισμού δύναμης στις πλαϊνές θέσεις.

Εχει ακόμη μπροστινά προσκέφαλα ρυθμιζόμενα σε ύψος,αυτόματη λειτουργία προβολέων, παιδικές ασφάλειες θυρών, αυτόματο κλείδωμα των θυρών κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών σε περίπτωση πρόσκρουσης, προβολείς ομίχλης,προβολείς τεχνολογίας LED και φώτα ημέρας LED.

Το C3 Aircross είναι ένα SUV που συγκαταλέγεται στο B-SUV Segment. Ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οικογενειάρχη και η τιμή του ξεκινάει από 19.250 ευρώ. Αξίζει όμως να δείτε και την έκδοση της δοκιμής μας που η τιμή φθάνει τα 21.900 ευρώ. Είναι μια τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική και να είστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητο είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης