BMW M2: Την οδηγούμε στην πίστα Formula 1 της Ουγγαρίας

BMW M2: Την οδηγούμε στην πίστα Formula 1 της Ουγγαρίας

Αποστολή στην Ουγγαρία: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     


To γράμμα "Μ" που συνοδεύει αρκετά μοντέλα της BMW είναι μοναδικό και κυρίως για δύο λόγους που Όπου... "Μ" και μάλαμα! Αρκεί να είσαι κάτοχος! αφορούν στην εμφάνιση και στις επιδόσεις.

Στην Ελλάδα οι περισσότεροι γνωρίζουν τις εκδόσεις Μ3 και Μ5, όμως στην γκάμα συναντούμε και άλλα μοντέλα που εφοδιάζονται με το γράμμα "Μ". Μεταξύ αυτών και την Μ2, ένα coupe μοντέλο που το γράμμα "Μ" την μεταμορφώνει σε... πύραυλο ή θα τολμούσαμε να πούμε και ως ένα μίνι... super car, τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι των επιδόσεων. Για παράδειγμα όταν μία Ferrari 4598 Italia επιταχύνει από 0 στα 100 σε 3.4 δευτερόλεπτα, η Porsche 911 4S σε 4.5 και η BMW M2 σε 4.3, τότε με τη γλώσσα των αριθμών διαπιστώνουμε πως... κάτι τρέχει με αυτό το μικρό φουσκωμένο «μικρό» της γερμανικής φίρμας. 

Άμα βρεθείς στην Βουδαπέστη δεν υπάρχει περίπτωση να μην κάνεις βόλτα στον Δούναβη και να θαυμάσεις τις ομορφιές που έχει η Πρωτεύουσα της Ουγγαρίας...
Λίγα χιλιόμετρα έξω από την Βουδαπέστη βρίσκεται η πίστα που φιλοξενεί κάθε χρόνο αγώνα της Formula 1 με την ονομασία Hungaroring...

Παγκόσμια παρουσίαση...
Για να οδηγήσουμε την ολοκαίνουργια Μ2 ταξιδέψαμε μέχρι την Ουγγαρία και συγκεκριμένα στη Βουδαπέστη. Όσοι δεν το γνωρίζουν, η Πρωτεύουσα της Ουγγαρίας διαθέτει αυτοκινητοδρόμιο καθώς Μετά από δύο ώρες πτήσης και 30 λεπτά με το... λωφορείο βρεθήκαμε στην πίστα της Formula 1 για να δοκιμάσουμε τη νέα BMW M2εκεί φιλοξενείται κάθε χρόνο αγώνας Formula 1, που για τη φετινή σεζόν είναι προγραμματισμένος για τις 24 Ιουλίου. Σχεδόν ένα μήνα πριν το γκραν πρι της F1 στην πίστα με την ονομασία Hungaroring, η BMW φρόντισε να παρουσιάσει σε 300 δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο (χωρισμένους σε γκρουπ) το νέο της μικρό... πύραυλο. Το μέρος επιλέχτηκε προκειμένου να καλύπτονται οι προδιαγραφές ασφαλείας αλλά και να μπορείς να οδηγήσεις το σπορ μοντέλο με τους 370 ίππους κα το γκάζι τέρμα το πάτωμα.

Διοργάνωση με ελληνική υπογραφή
Η ημέρα της οδήγησης ξεκίνησε με πρωινό εγερτήριο καθώς έπρεπε να βρισκόμαστε στην πίστα αρκετά νωρίς για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα που είχε σχεδιάσει ο Έλληνας επικεφαλής επικοινωνίας του BMW Group Ν/Ε Ευρώπης, Νίκος Ταγκούλης.

Ο συμπατριώτης μας, μας ενημέρωσε για το πρόγραμμα και ακολούθησε με ομιλία του ο επικεφαλής για τα μοντέλα "Μ", Jorg Bartels. Η έκπληξη της ημέρας ήταν ο πιλότος του DTM, Antonio Felix Da Costa, με τον οποία είχαμε την χαρά και ευκαιρία να οδηγήσουμε αλλά και να... συνοδηγήσουμε.

Στην παρουσίαση της BMW M2 ο Βασίλης Σαρημπαλίδης εκπροσώπησε το zougla.gr

Τρεις δοκιμασίες...
Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης, οι γκαραζόπορτες άνοιξαν (καθότι βρισκόμασταν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στα Paddocks) και εμφανίστηκε πλειάδα BMW M2 με τους κινητήρες αναμμένους. Δοκιμασίες και γύροι σε όλη την πίστα με... 370 άλογα και απίστευτη ροπή!Ανά ομάδες επιλέξαμε το αυτοκίνητο της... αρεσκείας μας και χωρίς χάσιμο χρόνου ξεκινήσαμε τις δοκιμασίες. Οι υπεύθυνοι είχαν «κόψει» την πίστα σε δύο σημεία που περιλάμβανε απότομες αλλαγές λωρίδας, στροφές και επιταχύνσεις. Φυσικά δεν έλειψαν και οι γρήγοροι γύροι με τέρμα γκάζι σε όλη την πίστα, μία εμπειρία που σίγουρα σου δίνει να καταλάβεις τι σημαίνει στην πράξη BMW  M2.

Με τις ρυθμίσεις στο Sport+, έχουμε στα χέρια μας (ή μάλλον... στο πόδι μας) τη μέγιστη ιπποδύναμη των 370 ίππων όπως και την αντίστοιχη ροπή που αγγίζει τα 400 Nm.

Ο εκπαιδευτής μπροστά δείχνει τις αγωνιστικές γραμμές...

Οι δοκιμασίες...
Περιμένεις να σου δώσουν το ΟΚ για να ξεκινήσεις. Κουμπώνεις στο κιβώτιο την 1η, πατάς το γκάζι τέρμα και χωρίς να το καταλάβεις αλλάζεις με τα paddles ταχύτητα σε 2α, σε 3η για περάσεις τις κορίνες Για να πας πολύ γρήγορα πρέπει να ακολουθείς τις αγωνιστικές γραμμές... και να μπεις στην δεξιά στροφή μετά το τέλος της μεγάλης ευθείας.

Το πόδι βρίσκεται τέρμα στο πάτωμα και αλλάζεις τη «γραμμή» από αυτή που συνήθως έχεις μάθει από τους αγώνες της Formula 1 για να ακολουθήσεις αυτή που έχουν διαμορφώσει οι άνθρωποι της BMW. Οδηγείς αριστερά, πατάς τα φρένα τέρμα και ακολουθείς το διαμορφωμένο με κορίνες S για να μπεις σε μία αριστερή. Κρατιέσαι εκεί και πριν περάσεις το φωτοκύτταρο για να «γράψεις» χρόνο πέφτεις και πάλι στα φρένα γι' ακόμα ένα διαμορφωμένο S πριν την ολοκλήρωση της προσπάθειας.

Όσο και να το πιέσεις... αντέχει!

Πάει και με το πλάι!
Μετά από 4 δοκιμασίες ακολουθεί δοκιμή σε ακόμη ένα ειδικά διαμορφωμένο σημείο της πίστας. Και αυτή τη φορά καταλαβαίνεις την αστείρευτη δύναμη του αυτοκινήτου, μέχρι να ακολουθήσουν οι Η M2 σου δίνει τη χαρά να την οδηγήσεις και με το πλάι! Πισωκίνητο είναι άλλωστε! Μην ξεχνιόμαστε... γρήγοροι γύροι σε όλη την πίστα που οδηγείς... τάπα και όπως πραγματικά θα ήθελες βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι της Μ2.

Όταν πιέσεις στο όριο το αυτοκίνητο η υπερστροφή δεν λείπει, όμως (και ανάλογα με τις ρυθμίσεις) ο οδηγός δεν θα το χάσει εύκολα, απεναντίας θα ευχαριστηθεί και την πλαγιολίσθηση. Τα φρένα δείχνουν να μην καταλαβαίνουν από... πίεση και θα το λέγαμε φυσιολογικό για ένα τόσο σπορ μοντέλο και ιδίως όταν εφοδιάζεται με το γράμμα "Μ" της BMW.



Επιδόσεις αλά... mini super car
Η BMW M2 εφοδιάζεται με ένα 6κύλινδρο μηχανικό σύνολο 2.979 κ.εκ. που αποδίδει 370 ίππους και παράγει ροπή 400Nm. Στη γλώσσα των αριθμών, το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4.3 δευτερόλεπτα ενώ η Αν μπορείς να την οδηγήσεις όπως πρέπει είναι σίγουρο πως θα την λατρέψεις.   τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Εύκολα πάντως αν δεν υπήρχε... κόφτης το νούμερο αυτό θα έφτανε τα 300 χλμ./ωρα. Το εντυπωσιακό όμως είναι πως αυτή η δύναμη των... ίππων και του «στησίματος» ξεδιπλώνονται άνετα στο δρόμο με αποτέλεσμα ο οδηγός να αναρωτιέται αν όντως, η Μ2 είναι τόσο... γρήγορη, κάτι που αποδεικνύεται από τις μετρήσεις.

Δεν χρειάζεται να το πούμε αλλά είναι απόλυτα κατανοητό πως αυτό το μοντέλο είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά. Ξεχωρίζει όχι μόνο για την δύναμη αλλά για την πίσω κίνηση που θα λατρέψουν οι φαν του είδους. Είναι στιβαρή, έχει ποιότητα by... BMW και είναι σίγουρο πως θα αντέχει όσο και να την σκίζεις. Αυτό άλλωστε το γνωρίζει όσοι καθημερινά χρησιμοποιούν μια "Μ" και συνεχώς αυξάνονται με αμείωτη ένταση.

Στην Ελλάδα είναι ήδη διαθέσιμη...


Δείτε τη γκάμα της BMW σειράς 2 coupe πατώντας ΕΔΩ



Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW M2
Κυβισμός (cc) 2.979 V6
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 370/6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/1.400-5.560
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 4.3 δευτ.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 250 (περιορ.)
Μέση Κατανάλωση 7.9 λτ/100 χλμ.
Εκπομπές Ρύπων CO2 199
Τέλη Κυκλοφορίας 553.22 ευρώ
Μήκος (μέτρα) 4.468
Πλάτος (μέτρα) 1.984 (με καθρέπτες)
Ύψος (μέτρα) 1.410
Βάρος (κιλά) 1.595
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 390
 Τιμή (από...)
72.751




O Έλληνας επικεφαλής επικοινωνίας του BMW Group Ν/Ε Ευρώπης, Νίκος Ταγκούλης

Τα Μ2 περιμένουν στη σειρά για να μπούνε στο φυσικό τους περιβάλλον...
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για οδήγηση...
O πιλότος του DTM, Antonio Felix Da Costa ήταν μαζί μας για να μας δείξει μυστικά γρήγορης οδήγησης...
3,2,1 GO!!!!

'Μικρή' στο μάτι γιατί στην πίστα δεν την πιάνεις!

Η λευκή Μ2 δεν περνά απαρατήρητη...
Ο εκπαιδευτής μπροστά, εσύ πίσω και η αδρεναλίνη στα ύψη...
Μ2 με πίσω κίνηση και πολύ παιχνίδι!
Όταν βάζεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις το αυτοκίνητο πάει όπως το θες αρκεί να το πιστεύεις...

Το γερμανικό όπλο καταπίνει.. για πλάκα τα χιλιόμετρα
Εδώ ταιριάζει: με το πλάι και όσο... πάει!
Δεν χορταίνεις να τη βλέπεις...
Όσο και να την πιέσεις σου μεταδίδει την αίσθηση της ασφάλειας και του σωστού 'πατήματος'
Η Μ2 είναι αυτό που θες, είτε για να παίζεις είτε για να την χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου...
Η BMW M2 βλέπει κερμπ και της γυαλίζει το... γκάζι!

Ο Γιάννης Τσιγκρής ήταν ο πιο γρήγορος στην πίστα...
Η ελληνική αποστολή...
Ο επικεφαλής για τα μοντέλα 'Μ', Jorg Bartels

Είτε σε Μ2, είτε σε Μ3 είτε σε ό,τι θέλει! 'Μ' να 'ναι και ό,τι να 'ναι!!!



Γνωστό το εσωτερικό και από άλλα μοντέλα της γκάμας...
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρει διπλή χαρά στον οδηγό!
Το μοτέρ των 3.0 λίτρων αποδίδει 370 ίππους...
Αχ, βαχ...






Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016, 18:11