Οδηγεί ο «Ίκαρος»

The dark side of Japan… Τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό; Συνεχώς παρουσιάζονται νέες μοτοσικλέτες και μάλιστα όλων των ειδών, αλλά αυτή η ατάκα σε promotion ακούγεται σαν πρόκληση!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πόσο… μυστήρια είναι άραγε αυτή η MT-09;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H… παραλαβή

Είναι απόγευμα κάποιας Παρασκευής του… 2013. Μπροστά μου έχω όλο το Σαββατοκύριακο και με σύμμαχο τον καλό καιρό βρίσκομαι στα κεντρικά γραφεία της εισαγωγικής εταιρείας Yamaha στη Μαγούλα Αττικής. Έχω ραντεβού για να παραλάβω τη μοτοσικλέτα… γεμάτη μυστήριο, για την οποία έχω ενημερωθεί τόσο για τα χαρακτηριστικά της όσο και για τις δυνατότητές της, καθώς εφοδιάζεται με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα της Yamaha. Όλα λοιπόν τα τεχνικά στοιχεία (τουλάχιστον στα χαρτιά) έδειχναν ότι η επικοινωνία δεν θα ήταν δύσκολο εγχείρημα και ότι η οδήγησή της θα ήταν μια όμορφη εμπειρία. Με μεγάλη χαρά οι άνθρωποι της εταιρείας μού έδωσαν το κλειδί και, ενώ ψάχνω το «κλασικό» κουμπί για τη μίζα, ο μηχανικός της Yamaha με διακριτικότητα μου λέει ότι η πρωτοτυπία εδώ δεν έχει όρια και μου δείχνει το κουμπί που είναι δύο σε ένα.

WOW, αναπολώ… Ο ήχος της μηχανής δηλώνει τους κυλίνδρους (τουλάχιστον στο ρελαντί) και εκεί που ήμουν έτοιμος να φύγω, ακούγεται μια φωνή… «Σε ποιο mode είναι; Mode»; Και όμως έχει 3 mode, A, STD, B. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι επίπεδο εκπαίδευσης, δώρο από τη Yamaha, για να εξοικειωθείς με τη μοτοσικλέτα πριν πιστέψεις ότι είσαι ο καλύτερος αναβάτης που υπάρχει! 

Ο πίνακας οργάνων…

Για να το δούμε στην πράξη…

Βγαίνοντας στην Αττική Οδό θυμήθηκα τις λέξεις του καπετάνιου ενός καινούργιου σκάφους που λέει πάντα… «lets take her to the sea»… Ανοίγω το γκάζι και πλέον το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο δεν ακούγεται όπως στο ρελαντί! Διαπιστώνω πως αυτή η σκοτεινή πλευρά της Yamaha μου… δείχνει τη φωτεινή, πλέον, πλευρά της κατηγορίας της. Μέχρι και σε υψηλές ταχύτητες δεν υπήρχε καμία αίσθηση κουνήματος… «Μα, είναι δυνατόν;» αναρωτιέμαι. Πώς το έχουν καταφέρει; Έχοντας παρατηρήσει με ψυχραιμία το πλαίσιο και την πίσω ανάρτηση συνειδητοποιώ ότι αυτή η μοτοσικλέτα δεν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής δικύκλων, αλλά από το κέντρο ερευνών της Yamaha. Και καλά επιταχύνει (δαιμονισμένα θα έλεγα), αλλά πώς φρενάρει; Κακή σκέψη να το κάνεις «δαγκώνοντας» τη μανέτα σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να καταρρίψεις τους νόμους της φύσης και να γίνεις δακτυλοδεικτούμενος ακροβάτης στην Αττική Οδό. Δεν θέλει και πολύ για να καταλάβεις ότι το ιαπωνικό μοντέλο έχει… φρενάρες! Έχοντας περάσει αρκετές ώρες μαζί, το αφήνω στο γκαράζ του σπιτιού και περιμένω το επόμενο πρωί για να… γνωριστώ καλύτερα με αυτό το έργο τέχνης.

Αυτό το μηχανάκι σίγουρα θα γίνει μόδα…

Πρωί, πρωί, καβαλώ τη MT-09 και με εξωτερική θερμοκρασία 8 βαθμούς Κελσίου αρχίζω τις… βόλτες. Η μοτοσικλέτα έχει ακριβώς την ίδια… αγουροξυπνημένη φάτσα με εμένα, που μόλις έχω σηκωθεί από το κρεβάτι…. Ευτυχώς, το ζέσταμα είναι δουλειά λίγων λεπτών. Αισθάνομαι ασφαλής, καθώς τα ελαστικά βρίσκονται στη σωστή θερμοκρασία και πλέον η… επικοινωνία μας είναι καλή. Μάλλον λέω ψέματα. Δεν επικοινωνούσα. Η μοτοσικλέτα γίνεται κάθε λεπτό προέκταση των σκέψεών μου στον δρόμο. Όλα είναι εκεί. Δύναμη, φρένα, ζύγισμα, απόκριση, φιλικότητα, επικοινωνία. Η έκπληξη είναι μεγάλη για μένα!

Οι ταχύτητες διαδέχονται η μία την άλλη, αν και η θέση οδήγησης σου δίνει την εντύπωση ότι κάθεσαι
επάνω από τον μπροστινό τροχό. Στην αρχή σε κάνει να αισθάνεσαι περίεργα, όμως η μοτοσικλέτα στρίβει με τρόπο μοναδικό και πάνω στη στροφή είναι σαν να ακούς μια φωνή να σου λέει: «Don’t worry, be happy!». Ο κινητήρας; Αν και είχα έναν μικρό προβληματισμό στην αρχή ως προς τους τρεις κυλίνδρους στις υψηλές στροφές, τελικά με την οδήγηση φάνηκε να καταρρίπτεται η όποια προκατάληψη! Εντυπωσιακός, γραμμικός και αν θέλεις να νιώσεις street fighter;…Τότε το mode Α είναι για σένα. Η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 4.5 λίτρα/100 χλμ. και η αυτονομία ήταν αρκετά καλή για τον τύπο μοτοσικλέτας που εκπροσωπεύει.

Έχοντας «γράψει» και πάλι χιλιόμετρα στο κοντέρ αποφασίζω να σταματήσω, να καθίσω μπροστά της και να την περιεργαστώ. Τώρα πλέον γνώριζα με τι είχα να κάνω. Στα δέκα λεπτά σκέψης και όντας σε παραλία κοντινής πόλης από την Αθήνα, ξαφνικά αισθάνομαι ότι δεν είμαι μόνο εγώ που χαζεύω τη μηχανή, αλλά πίσω μου έχουν μαζευτεί κάθε είδους μηχανόβιοι! Το Fun club είχε ήδη δημιουργηθεί. Με πολλές ερωτήσεις και παρατηρήσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες είχαν να κάνουν με τη σχεδίαση (μέσα μου έλεγα… και ακόμα περισσότερα).

Δεν γίνεται να μην το… κρυφοκοιτάξεις

Σε… αναμμένα κάρβουνα μέχρι την επόμενη φορά

Μαζί της πέρασα περίπου μία βδομάδα. Έγινε ένα αναπόσπαστο κομμάτι της fun καθημερινότητάς μου και στενοχωρήθηκα αρκετά που έπρεπε να την επιστρέψω. Δεν θέλει σκέψη για να πω bravo Yamaha και special bravo στους μηχανικούς που την ονειρεύτηκαν, εμπνεύστηκαν και κατασκεύασαν. Ελπίζουμε μελλοντικά να έχουμε τη χαρά να την οδηγήσουμε ξανά καλύπτοντας ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  Yamaha MT-09    
Κυβισμός (cc) 847 κ.εκ.
Κύλινδροι 3
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 115/10.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 90/8.500
Κιβώτιο Χειρ. 6 σχέσεων
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,5
Μήκος (μέτρα) 2,075
Πλάτος (μέτρα) 0,815
Ύψος (μέτρα) 1,135
Βάρος (κιλά, μαζί με υγρά) 188
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 14
Τιμή (από…)* 7.900 ευρώ

Τι σκέπτεται το… πονηρό μυαλό του αναβάτη!

Το ΜΤ-09 στρίβει…

… πλαγιάζει…

… σηκώνεται…


Γυμνό και… ερεθιστικό!

Άγριο…

Ο ήχος που βγάζει σε προκαλεί…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης