Toyota Yaris Hybrid: Όλα στο «πράσινο»

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012, 13:13
Toyota Yaris Hybrid: Όλα στο «πράσινο»

Αποστολή στο Άμστερνταμ
Ταξιδεύει ο Λουκάς Παπαλάμπρος


Το πρώτο μικρό υβριδικό αυτοκίνητο είναι έτοιμο να έρθει στην Ελλάδα, με τιμή χαμηλότερη ακόμα και από αυτή της Γερμανίας, προσφέροντας εξαιρετικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Ταξιδέψαμε ως το Άμστερνταμ, απεσταλμένοι της zougla.gr, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του, παίρνοντας μια πρώτη γεύση για τις δυνατότητές του.

Το υβριδικό Yaris, έπειτα από πέντε χρόνια εξέλιξης και αρκετών αλλαγών σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, καταφέρνει και είναι ένα από πιο οικονομικά αυτοκίνητα της αγοράς, χωρίς να μειώνονται στο ελάχιστο όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν και το κάνουν ένα από τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία του.

Αλλαγές στη σχεδίαση για καλύτερη αεροδυναμική

Το Yaris Hybrid, προκειμένου να έχει καλύτερη αεροδυναμική, φέρει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές στο εξωτερικό αμάξωμα. Το μήκος του είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα Yaris, φέρει νέο προφυλακτήρα εμπρός και πίσω με φώτα ημέρας LED, νέας σχεδίασης ζάντες και λεπτομέρειες σε απόχρωση μπλε, που τονίζουν τη διαφορετικότητά του. Το εσωτερικό έχει πιο high-tech στοιχεία, με τον πίνακα οργάνων να περιλαμβάνει καινούργια όργανα, ενδείξεις και φωτισμό, προσφέροντας στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που απαιτεί ένα υβριδικό σύνολο. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα, χωρίς να επηρεάζουν στο ελάχιστο τους χώρους, με το σύστημα να είναι κατά 42 ελαφρύτερο από αυτό του Auris, προς όφελος και των επιδόσεων.

Την «καρδιά» του Yaris Hybrid αποτελεί το (Hybrid Synergy Drive), έχοντας συνδυαστική ισχύ 100 ίππων, με τον μεν βενζινοκινητήρα να έχει μέγιστη απόδοση 74 ίππων, τον δε ηλεκτροκινητήρα 60. Η κίνηση μεταφέρεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου CVT, με τον οδηγό να έχει την επιλογή «ECO» για χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ή και μηδενική στη λειτουργία «EV». Στον δρόμο δεν εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις, αφού αυτό δεν είναι φυσικά και το ζητούμενο. Είναι όμως ικανοποιητικές, με τα 0-100 να έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η κατανάλωση. Βρίσκεται μόλις στα 3,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 79 γρ./χλμ..

Στους γραφικούς, πολιτισμένους και γεμάτους από ποδήλατα, δρόμους του Άμστερνταμ, το υβριδικό Yaris θαρρείς και βρισκόταν στο φυσικό του περιβάλλον. Ευέλικτο, σβέλτο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εντελώς αθόρυβο. Τόσο αθόρυβο, που απαιτεί θα λέγαμε από τον οδηγό να χρησιμοποιήσει πολλές φορές την κόρνα, ώστε να το καταλαβαίνουν οι πεζοί και ποδηλάτες. Η ανάρτηση πίσω είναι λίγο πιο σκληρή, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι σε κακοτράχαλες διαδρομές, αλλά, σε συνδυασμό με το άμεσο τιμόνι, κάνει πιο απολαυστική την οδήγηση σε ανηφορικές διαδρομές.

Πιο φθηνό από ό,τι στη Γερμανία
Στην ελληνική αγορά το νέο υβριδικό μικρό ιαπωνικό μοντέλο θα βρίσκεται στα τέλη του μήνα ή στις αρχές Ιουλίου. Η Toyota Ελλάς έκανε την έκπληξη όσον αφορά στην τιμή εκκίνησης, αφού θα ξεκινά πιο χαμηλά ακόμα και από ό,τι στη Γερμανία, με 17.500 ευρώ. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις (Active και Style), με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης.
Συμπερασματικά, το Yaris Hybrid είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη όλα αυτά που επιθυμεί στην εποχή που ζούμε. Ελάχιστη κατανάλωση, μικρό κόστος συντήρησης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και εξαιρετική τιμή, σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό.

Δείτε εδώ φωτογραφίες του νέου Yaris Hybrid

Φωτογραφίες:

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012, 13:13