Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Δεν χωρά αμφιβολία πως η επανεκκίνηση της Mini πριν από 13 χρόνια αποδείχτηκε λίρα… 100. Η σύγχρονη γενιά του θρυλικού αυτοκινήτου κατάφερε να δημιουργήσει μία νέα κατηγορία και ταυτόχρονα να… προκαλέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εδώ και χρόνια προσπαθούν να κατασκευάσουν το αντι-Mini χωρίς όμως να τα καταφέρουν. Εξαίρεση αποτέλεσε η Fiat με το 500 και κάπως η VW με το σύγχρονο Beetle.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H εξέλιξη του Mini…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Ίδιο αλλά… διαφορετικό!
Το σύγχρονο Mini είναι αναμφισβήτητα ένα άκρως επιτυχημένο μοντέλο που παρά την υψηλή τιμή του τα πήγε θεσπέσια. Η σχεδίαση, το ντιζάιν και η οδηγική απόλαυση δημιούργησαν ένα αποτέλεσμα που πολλοί λάτρεψαν. Τα χρόνια όμως πέρασαν και η αλλαγή έπρεπε να γίνει με ένα νέο Mini.

Πώς όμως αλλάζεις ένα πετυχημένο αυτοκίνητο; Δύσκολη απόφαση… Όπως θα δείτε, η νέα γενιά που κυκλοφορεί εδώ και λίγες εβδομάδες δεν διαφέρει σημαντικά, τουλάχιστον σχεδιαστικά από την προηγούμενη. Τα ρετρό στοιχεία έχουν παραμείνει, οι κλασσικές γραμμές επίσης και τα βασικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού. Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω νομίζει κανείς πως μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Στην πραγματικότητα όμως αναφερόμαστε σε ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο, που έχει να κάνει με την άνεση, την οδήγηση και την ποιότητα.

Η εμπρός όψη της νέας γενιάς Mini…

To πιο trendy αυτοκίνητο
Με την πρώτη ματιά το Mini 3ης γενιάς δείχνει πιο σύγχρονο, ψαγμένο και… trendy. Μπαίνοντας στην καμπίνα καταλαβαίνεις πως έχεις να κάνεις με κάτι πολύ ξεχωριστό που στην προκείμενη περίπτωση πλέον διαθέτει και καλύτερους χώρους καθότι έχει μεγαλώσει (αρκετά) σε μήκος και σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ο ρετρό χαρακτήρας έχει διατηρηθεί, με την κλασική οθόνη στο κέντρο να μην περιλαμβάνει πλέον στοιχεία για την ταχύτητα παρά μία οθόνη με διάφορες λειτουργίες (ραδιόφωνο, σύστημα πλοήγηση κ.ά.) που ρυθμίζονται με ένα κυκλικό διακόπτη δίπλα από το χειρόφρενο. Από εκεί και πέρα οι πληροφορίες του πίνακα οργάνων έχουν μεταφερθεί στην θέση που συναντούμε στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δηλαδή πίσω από το τιμόνι. Σαφώς και κρατάμε την λειτουργικότητα με τους διακόπτες των αυτόματων παραθύρων που βρίσκονται στις πόρτες (το είδαμε στο τελείωμα της προηγούμενης γενιάς) αλλά θα τολμούσαμε να πούμε πως μας… χάλασε το μεγάλο κουμπί των αλάρμ που αντικαταστάθηκε από ένα μικρότερο και υπάρχει πλέον μέσα στον κυκλική οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Από πλευράς χώρων αυτό που άλλαξε είναι η πίσω σειρά καθισμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει και ενήλικες επιβάτες.

Η καμπίνα των επιβατών…

Κινητήρας 1.5 με 136 άλογα!
Κάτω από το καπό η τεχνολογία… συνεχίζεται. Ο κλασικός 1.600αρης έδωσε τη θέση του σε ένα τρικύλινδρο 1.500αρη turbo που αποδίδει 136 ίππους! Στην πράξη, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση (αν δεν πατάς το γκάζι) και σε συνδυασμό με το κλασικό κράτημα τύπου… καρτ της Mini είναι σίγουρο που θα το λατρέψουν οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό του νέου κινητήρα η δύναμη από χαμηλά και ο ήχος που παράγει και σε υψηλές στροφές και θα «γεμίσει» με αδρεναλίνη τους επιβάτες.

Σε γενικές γραμμές το νέο Mini μπορεί να έχει αλλάξει γενιά αλλά την ίδια ώρα έχει παραμείνει ένα κλασικό… Mini. Το πως το έχουν καταφέρει αυτό, μόνο οι μηχανικοί του αυτοκινήτου το γνωρίζουν. Ταυτόχρονα, είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο που δεν θυμίζει κάποιο άλλο, έχει προσωπικότητα και μετά από.. 10 χρόνια θα είναι και πάλι το ίδιο!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
Κυβισμός (cc) 1.499 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 136/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/1.250
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 7.9
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4.5
Εκπομπές Ρύπων CO2 105 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 94.5 €
Μήκος (μέτρα) 3,821
Πλάτος (μέτρα) 1,727
Ύψος (μέτρα) 1,414
Βάρος (κιλά) 1.085
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 210
Τιμή (από…)* 18.990 ευρώ

Το νέο Mini στρίβει και προσφέρει μέγιστη απόλαυση ακόμα και στην έκδοση 1.5

Το μήκος μεγάλωσε μαζί και οι χώροι για τους επιβάτες…

Η πίσω όψη του νέου Mini…

Από την πρώτη στην τελευταία γενιά…

Η κεντρική κονσόλα…

O οδηγός μπορεί να επιλέξει το στυλ οδήγησης που θέλει και ανάλογα να αλλάξει και το χρώμα της κεντρικής οθόνης…

Τα παράθυρα ανοιγοκλείνουν με διακόπτες που βρίσκονται στην πόρτα…

Μεγαλύτεροι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες…

Ο πίνακας οργάνων…


Το ενσωματωμένο κλειδί με το οποίο παίρνει μπροστά ο κινητήρας…

Με αυτό το διακόπτη ελέγχεις την κεντρική οθόνη…

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει και δεύτερο πάτωμα…

Ο νέος κινητήρας διαμάντι…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης