Πήραμε τα βουνά με το Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017, 16:27
Πήραμε τα βουνά με το Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD


Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

Θεωρείται ένα από τα κορυφαία τετρακίνητα SUV στην παγκόσμια αγορά. Από το 1998 οπότε παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έως σήμερα, οι πωλήσεις του αγγίζουν τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με την επιτυχία του να ξεπερνά κάθε προσδοκία. 


Η ιστορία συνεχίζεται


Το Vitara είναι ουσιαστικά το μοντέλο που απογείωσε τη Suzuki και άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των 4X4, διαθέτοντας ένα αξιόπιστο off-road πακέτο με προσιτά χαρακτηριστικά προς το ευρύ κοινό. Η νέα γενιά ακολουθεί πιο σύγχρονο προφίλ, διατηρώντας όμως όλες τις αξίες και τις παραδόσεις της μάρκας. 

Το καινούργιο Vitara έχει σχεδιαστεί με βάση τις απαιτήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών. Διακρίνεται για τη μοντέρνα αισθητική, τους έντονους συνδυασμούς χρωμάτων, τους πλούσιους χώρους στο εσωτερικό, την υψηλή ποιότητα κύλισης, την ποιότητα κατασκευής και φυσικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες.

Για extreme καταστάσεις

Αναμφίβολα το ιαπωνικό μοντέλο απευθύνεται σε όλη την γκάμα των οδηγών, αλλά κυρίως στους νεότερους και πιο δραστήριους ανθρώπους. Όπως διαπιστώσαμε στην πρόσφατη δοκιμή, ειδικά η τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6 diesel κινητήρα των 120 ίππων είναι ιδανική για μια παρέα που αρέσκεται στα extreme sport. Το καινούργιο Vitara έχει σαφώς πιο ασφάλτινο χαρακτήρα σε σχέση με τους προκατόχους του ώστε να μην κουράζει στα πολύωρα ταξίδια, ενώ παράλληλα μπορεί να κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα σε πιο απαιτητικά τερέν.

Τέσσερα άτομα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση στην καμπίνα, να φορτώσουν τον εξοπλισμό του σκι όπως στην περίπτωσή μας και να ανέβουν το βουνό παρά το χιόνι στον δρόμο.

Το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης AllGrip λειτουργεί υποδειγματικά σε όλες τις περιστάσεις. Περιλαμβάνει τέσσερις λειτουργίες (AUTO, SPORT, SNOW και LOCK), δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει αυτός την κίνηση, ανάλογα με τις συνθήκες. Στην πρώτη θέση η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά, αν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης, εμπλέκονται αυτόματα και οι πίσω. Η θέση «Sport» είναι για πιο γρήγορη οδήγηση σε στριφτερές διαδρομές, στη «Snow» το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό σε γλιστερές επιφάνειες στέλνοντας συνεχώς κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ στη «Lock» κλειδώνει η τετρακίνηση, κάνοντας παιχνιδάκι την κίνηση στον πάγο και τη λάσπη.

Δείτε εδώ όλα τα χαρακτηριστικά του Vitara

Πάει παντού

 
Παρότι δεν είναι το σκληροτράχηλο off-road του παρελθόντος, μπορεί να κινηθεί σε κάθε έδαφος, είναι πιο φιλικό προς τον οδηγό, ευκολοδήγητο και πιο ευέλικτο λόγω των compact διαστάσεων. Η τετρακίνηση και τα 18,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος αναλαμβάνουν να σε βγάλουν από δύσκολες καταστάσεις, ενώ η ανάρτηση θαρρείς και έχει ρυθμιστεί για τους ελληνικούς δρόμους. Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1.598 κ.εκ., απόδοσης 120 ίππων και 320 Nm ροπής, κινεί με άνεση το αμάξωμα και συνδυάζεται εξαιρετικά είτε με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη με paddles πίσω από το τιμόνι. Το μεγάλο ατού του μηχανικού συνόλου είναι η κατανάλωση καυσίμου, καθώς σε πραγματικές συνθήκες και μάλιστα υπό πίεση, το trip computer έδειξε 6,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως οι κάτοχοι. Βέβαια, περιμέναμε λίγο πιο άμεσο και γρήγορο το σύστημα start/stop.

Όλοι οι κινητήρες του Vitara

Αντέχει στον χρόνο 

Η εικόνα του εσωτερικού είναι ευχάριστη, διαθέτοντας πλειάδα επιλογών για διακοσμητικά και ταπετσαρίες. Η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων είναι εύκολη στη λειτουργία της, με την πρακτικότητα και την εργονομία να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν στις περισσότερες επιφάνειες, γεγονός που μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς, ωστόσο δείχνουν καλοφτιαγμένα και με άριστη συναρμογή.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν με μικρές παραχωρήσεις ακόμα και τρία άτομα. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 375 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνεται στα 1.120 λτ., μεταφέροντας ακόμα και μεγάλα σε μήκος αντικείμενα, όπως πέδιλα του σκι για παράδειγμα.

Ικανό για όλα

Το νέο Vitara 1.6 DDiS 4WD είναι πιο ικανό από όσο δείχνει, μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και το βουνό, κάτι το οποίο μπορούν να κάνουν ελάχιστα πλέον SUV αυτής της κατηγορίας. Παράλληλα, διαθέτει οικονομικό κινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό, με την τιμή του να είναι άκρως ανταγωνιστική.  

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD  
Κυβισμός (cc) 1.598 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 120/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 12,4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4,5
Εκπομπές Ρύπων CO2 118 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 115,64 €
Μήκος (μέτρα) 4.175
Πλάτος (μέτρα) 1.775
Ύψος (μέτρα) 1.610
Βάρος (κιλά) 1.325
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 375 - 1.120
Τιμή (από…) 21.790€


Απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εποχής αλλά πάντα ικανό
Φορτώνεις μπότες, κράνη και εξοπλισμό και φεύγεις για τα χιόνια
Αν ρίξεις τα καθίσματα χωράει άνετα τα πέδιλα του σκι
Δεν προβληματίζεται καθόλου στο χιόνι
Ιδιαίτερα άνετα τα πίσω καθίσματα
Από τον περιστροφικό διακόπτη επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης
Στην οθόνη του πίνακα οργάνων προβάλλεται η λειτουργία που έχεις επιλέξει
Υψηλής ευκρίνειας η κάμερα οπισθοπορείας
Με το Vitara οι αποδράσεις είναι απόλαυση

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017, 16:47