Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

H νέα γενιά της Octavia μεγάλωσε, ανέβηκε επίπεδο, απέκτησε πιο premium χαρακτήρα, διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας και σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1,2 TSI και την ανταγωνιστική τιμή, «εκτοξεύεται» στην κορυφή της κατηγορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Μεγάλωσε σε μήκος και πλάτος, μίκρυνε σε ύψος 

Αλλάζει την εικόνα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με 17 χρόνια παρουσίας στην αγορά και περισσότερες από 3,7 εκατομμύρια πωλήσεις, η Octavia είναι το μοντέλο που μεταμόρφωσε την Skoda και την εδραίωσε στον παγκόσμιο αυτοκινητιστικό χάρτη. Η τσέχικη μάρκα υπό την «ομπρέλα» του ομίλου VW και με την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του οικογενειακού μοντέλου, αλλάζει πλήρως την εικόνα της. Πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι ανήκει στην ελίτ, αφήνοντας κατά μέρος τις όποιες καταβολές του παρελθόντος και πείθοντας και τον πλέον δύσπιστο ότι διαθέτει αυτοκίνητα που καλύπτουν τον σύγχρονο καταναλωτή σε κάθε τομέα.

Χωρίς αντίπαλο

Η νέα γενιά της Octavia μπορεί να είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, ωστόσο ο σχεδιασμός «κρύβει» τον όγκο του αμαξώματος και συνάμα προσδίδει μια κομψότητα. Το προφίλ φυσικά και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί προκλητικό ή τόσο δυναμικό ώστε να σε εκπλήξει, αλλά η νέα μάσκα σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής και τη διατήρηση της πέμπτης πόρτας πίσω, δίνει το κάτι διαφορετικό στο αυτοκίνητο.
Τεράστιο και πρακτικό το πορτμπαγκάζΠερνώντας στο εσωτερικό, καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή γιατί η νέα Octavia «παίζει» χωρίς αντίπαλο. Χάρη στην αύξηση του μήκους, του πλάτους και το μακρύ μεταξόνιο, οι χώροι για τους επιβάτες έχουν μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, φιλοξενώντας ακόμα και τρεις ενήλικες στο πίσω κάθισμα χωρίς να προβληματίζονται για το κεφάλι ή τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να χωρέσει από παιδικά καρότσια, βαλίτσες, μέχρι και ντουλάπα αν αναδιπλώσεις τα καθίσματα, αφού η χωρητικότητα ξεκινά από 590 λίτρα και φθάνει ως τα 1.580 λτ. Εκτός αυτού, διαθέτει άγκιστρα, δίχτυα και ειδικά πατάκια ώστε να μην λερώνεται.

Έμφαση στην ποιότητα

Αισθητικά, η καμπίνα ακολουθεί μια λιτή σχεδίαση χωρίς υπερβολές και έντονα χρώματα. Η σχεδίαση είναι θαΗ οθόνη στην κεντρική κονσόλα κάνει τη διαφορά λέγαμε «παραδοσιακή», με την Skoda να έχει δώσει περισσότερο σημασία στο ποιοτικό κομμάτι, τοποθετώντας αφρώδη υλικά στα περισσότερα τμήματα. Η συναρμογή ίσως να ήθελε περισσότερο προσοχή, με την εργονομία από την άλλη, να είναι κορυφαία. Η ψηφιακή οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, περιλαμβάνει όλες τις ενδείξεις, από το ράδιο-cd, έως το σύστημα πλοήγησης, τον υπολογιστή ταξιδίου και τα συστήματα ασφάλειας και παράλληλα είναι εύκολη στη λειτουργία της. Ο εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, περιλαμβάνοντας όλες τις προηγμένες τεχνολογίες, όπως σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, υποβοήθησης φρένων, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και εννιά αερόσακους, λαμβάνοντας πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης.  

Ταξιδιάρικο

Στρίβει και κινείται πιο σίγουρα απο ποτέΗ έκδοση η οποία είχαμε στη διάθεση μας για τη σχετική δοκιμή, εφοδιαζόταν με τον γνωστό κινητήρα 1,2 TSI της VW. Αποδίδει 105 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό εξάρι κιβώτιο, κινώντας σχετικά ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα και προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις. Μέσα στην πόλη και σε συνεχείς επιταχύνσεις, δείχνει να ζορίζεται λίγο λόγω του όγκου του αυτοκινήτου, αλλά από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω δείχνει τη δύναμη του. Η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κίνησης είναι περίπου στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και σε ανοικτό δρόμο μπορεί να πέσει κάτω από τα 5,5 λτ.
Χάρη στο μειωμένο βάρος και τη βελτιωμένη ακαμψία του πλαισίου, η νέα Octavia έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, είναι σταθερή και σίγουρη σε υψηλές ταχύτητες, με την ανάρτηση να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, εμφανίζει αυξημένη πρόσφυση και σε πιο απαιτητικές διαδρομές με στροφές, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.

Όλα για το Value for Money

Δίνοντας έμφαση στη σχέση αξίας/τιμής και προσφέροντας περισσότερα απ΄ότι θα περίμενε κανείς, η νέα Octavia αποτελεί αναμφισβήτητα τη κορυφαία επιλογή στην κατηγορία. Κοστίζει 15.590 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης και περιλαμβάνει όλο το πακέτο. Επιπλέον, για την απόκτηση της υπάρχει ένα ενδιαφέρον χρηματοδοτικό πρόγραμμα με 0% προκαταβολή και εξόφληση έως 84 μήνες με επιτόκιο 6,75%.

Με βάση τη σχέση αξίας/τιμής είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία
 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Skoda Octavia 1,2 TSI 
Κυβισμός (cc) 1.197 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 105/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 175/1.400-4.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 196
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 4,9
Εκπομπές Ρύπων CO2 115 γρ./χλμ
Τέλη Κυκλοφορίας 103,5 €
Μήκος (μέτρα) 4,659
Πλάτος (μέτρα) 1,814
Ύψος (μέτρα) 1,461
Βάρος (κιλά) 1.230
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 590
Τιμή (από…)* 15.590 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης