Του Περικλή Χαλάτση

Tο best seller αυτοκίνητο της Opel είναι το Corsa.Το δημοφιλές super mini ,6ης γενιάς δεν είναι φετινό μοντέλο.Για πρώτη φορά το οδηγήσαμε το 2020. Επειδή όμως πέσαμε πάνω  στην περίοδο του κορωνοϊού και κανένας δεν είχε διάθεση για αγορές και ενημερώσεις είπαμε να επανέρθουμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τo Corsa έχει μια ιστορία σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών. Σε κάθε ανανέωση που του έκανε η Opel ξέφευγε από τον προηγούμενο εαυτό του όχι όμως και από τους δυνατούς του αντιπάλους.Φυσικά ήταν ένα καλοστημένο αυτοκίνητο αλλά δεν έκανε το κλικ της επανάστασης.

Όμως τώρα στην 6 γενιά τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Αν με ρωτήσετε αν έχει κάποια σχέση με το Opel Corsa της 5ης γενιάς θα σας πώ ότι έχει μόνο ΜΙΑ. Το σήμα. Όλα τα άλλα είναι καινούρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιασμένο από την αρχή και βασισμένο πάνω στη νεότερη πλατφόρμα CMP του Ομίλου PSA.Τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά διαφέρει και μαγνητίζει. Χαμήλωσε κατά 48 mm σε σχέση με το Corsa 5ης γενιάς και έγινε πιο νεανικό.

Είτε πρόκειται για τις βενζινοκίνητες η τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις θεωρείται σήμερα ότι είναι από τα best seller της αγοράς. Πολύ καλές πωλήσεις στη Γερμανία κάνει και το ηλεκτρικό Corsa-e  το οποίο σύντομα θα είναι η μεγάλη απειλή για τις εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης.

Προς το παρόν στην Ελλάδα η έκδοση που προτιμάται περισσότερο είναι αυτή με τον κινητήρα πετρελαίου. Άλλωστε η χώρα μας -ας μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάκτυλό μας- ακόμη υστερεί σε υποδομές και ο κόσμος έχει μια δικαιολογημένη δυσπιστία στην ηλεκτροκίνηση. 

Μέχρι να δούμε φορτιστές στις εθνικές οδούς και να μπορούμε να κάνουμε άφοβα μεγάλες διαδρομές χωρίς να τρέμει η ψυχή μας, αρκούμαστε σ αυτά που έχουμε.

Σήμερα έχουμε την έκδοση με κινητήρα πετρελαίου ,που έχει λογική τιμή αγοράς ,μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μια τετραμελή οικογένεια και να ταξιδέψει για πολλά χιλιόμετρα χωρίς στάσεις ανεφοδιασμού.

Το Opel  Corsa  στην έκδοση GS Line με κινητήρα πετρελαίου 1.500 κ.έκ με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδει 102 ίππους. 

Τα βασικά του ατού είναι:
•    Η καλή ποιότητα κατασκευής
•    Η άνεση και η ασφάλεια
•    Οι σωστές τιμές 
•    Και το σημαντικότερο είναι ότι δεν έχει τέλη κυκλοφορίας

Δεν μπορείτε να φαντασθείτε πόσο σημαντικό είναι για έναν οικογενειάρχη να ξέρει ότι το αυτοκίνητο που αγοράζει δεν έχει τέλη. Μεγάλη ανακούφιση. Αλλά και τα χρηματοδοτικά προγράμματα που έχει η Opel είναι ευέλικτα και ικανοποιούν τους υποψήφιους πελάτες.

Οι τιμές θεωρούνται  από τις πολύ καλές στην αγορά. Ξεκινούν από 14.400 ευρώ και διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις των αγοραστών και των εκδόσεων.Για παράδειγμα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν  αρκετά «φορτωμένο» σε τεχνολογικό εξοπλισμό κοστίζει 18.300 ευρώ. 

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά.Στην πόλη είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Στον ανοικτό δρόμο έχει καλό πάτημα, δεν κουράζει και το βασικότερο δεν ξαφνιάζει τον οδηγό. 

Με τα περισσότερα χιλιόμετρα να έχουν γίνει στην Αθήνα και  με μια μικρή «απόδραση»  προς το Ναύπλιο, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν διέφερε και πολύ από αυτή που δίνει η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση .

Για παράδειγμα  η επίσημη μέτρηση σε WLTP είναι  4.5-4.0 λίτρα και εμείς χωρίς να τηρούμε το πρωτόκολλο της οικονομίας  «γράψαμε» 5.7 λίτρα.

Δεν επιπιχειρήσαμε να τερματίσουμε το κοντέρ. Τα ραντάρ στους δρόμους έχουν αυξηθεί. Κινηθήκαμε κάπου ανάμεσα στα 100-130 χλμ στην εθνική οδό. Για λίγο ανεβάσαμε το ταχύμετρο στα 160 χλμ αλλά προτιμήσαμε να κινηθούμε στα επιτρεπτά όρια.

Η τελική ταχύτητα ,σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση είναι 188 χλμ. Και μια που αναφερόμαστε στις τιμές που δίνει επίσημα η Opel να αναφέρουμε μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας 1500 κ.εκ Euro 6d TEMP- Αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος 
Ιπποδύναμη 102/3.500 σ.α.λ
Ροπή 250 / 1750 σ.α.λ 
Εκπομπές ρύπων 117-105 CO2 
Επιτάχυνση 0-100  σε 10.2’’
Ρεζερβουάρ 41 λίτρα
AdBlue 15 λίτρα 

Το ταξίδι είναι ξεκούραστο.Τα καλά πατήματα στο δρόμο προσφέρουν σιγουριά στον οδηγό. Οι αναρτήσεις  είναι σωστά σχεδιασμένες για να μη μεταφέρουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό.Η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή. Τα  σπόρ καθίσματα είναι μαύρα και έχουν αρκετές κόκκινες γραμμές που του δίνουν μια πιο νεανική εικόνα.

Οι αντιθέσεις που έχουν επιλέξει οι σχεδιαστές δεν σε αφήνουν αδιάφορο.Το ταμπλό έχει μια κλίση προς τον οδηγό. Η πλούσια έκδοση διαθέτει  Multimedia Navi Pro με οθόνη 10″.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό .Το συστήματα infotainment  είναι καλό. Τελικά αποδεικνύεται απαραίτητη η πίσω πανοραμική κάμερα που κάνει ακόμη πιο εύκολο το παρκάρισμα.

Προσφέρει  πανοραμική απεικόνιση 180° της περιοχής πίσω και γύρω από το Corsa. Όταν ο οδηγός κουραστεί το σύστημα του «χτυπάει καμπανάκι» για να «ξυπνήσει» ενώ όταν το αυτοκίνητο που κινείται σε μια μεγάλη λεωφόρο η την εθνική οδό, αρχίσει να βγαίνει απο τη λωρίδα του τότε κάνει αυτόματη επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Εξωτερικά το Corsa δεν περνάει απαρατήρητο. Η σπορ έκδοση GS Line έχει ξεχωριστή σχεδίαση.Η στάνταρ μαύρη οροφή ομορφαίνει το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν κόκκινο και «έδενε» αρμονικά με τη μαύρη οροφή . Οι ζάντες αλουμινίου έχουν το δικό τους design, είναι δίχρωμες και  17 ιντσών.

Οι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω έχουν όμορφες γραμμές. Η  απόληξη της εξάτμισης είναι χρωμιωμένη. Γενικά το αυτοκίνητο είναι καλό , έχει καλές επιδόσεις και αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό στη χρήση.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης