Έφτασε ο καιρός να γνωριστούμε και από κοντά με ένα ακόμα EV της παγκόσμιας αγοράς. Πολλές οι φήμες τόσο της εταιρίας που το κατασκευάζει όσο και του μοντέλου που οδηγήσαμε.
Η Tesla όντας μια IT εταιρία καινοτομίας και αναπτύξεις τεχνολογιών, κατάφερε να δημιουργήσει μια σειρά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα gadget.

Πέρα από τα φλας,τους ήλιο καθαριστήρες και τα ηλεκτρικά παράθυρα, ο οδηγός καλείται να ελέγχει τις καθημερινές λειτουργίες του, μέσα από μια 15inch οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Και σιγά που θα τον πειράξει τον οδηγό. Ίσα ίσα το user experience είναι παρά πολύ εύχρηστο και πρωτόγνωρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Model 3 μπορεί να γίνει το καθημερινό σου αυτοκίνητο αλλά και ένα καταπληκτικό super car, αφού με την βοήθεια των dual motors (τετρακίνητο) φέρνει το 0-100km/h σε μόλις 3.3 ’’
Ιδιαίτερο design έχουν οι ζάντες που φέρει στο στάνταρ εξοπλισμό αλλά και τα δισκόφρενα. Τι να την κάνεις την επιτάχυνση αν δεν σταματάει…! Σπορ αναρτήσεις και μια διακριτική αεροτομή από ανθρακόνημα μαρτυρούν τις επιδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αρκετά premium, παρά την έλλειψη των βασικών οργάνων που έχουμε συνηθίσει. Όλα άψογα μελετημένα. Με τα λευκά ανθεκτικά δέρματα να δίνουν έναν τόνο πολυτελείας στο σαλόνι του model 3.

Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε ασχολίαστη την λειτουργία Auto pilot και την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας (aka ΑΙ) που εμφανίζεται μέσα στην οθόνη. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορείς να απολαύσεις αρκετές λειτουργίες που παρέχει η Tesla (πχ πλοήγηση) είναι η ύπαρξη της σύνδεσης με ΙΝΤΕΡΝΕΤ όπου το κόστος ανέρχεται στα 10€ το μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με συνολικό μήκος 4,7 μέτρα ,θα ομολογούσαμε ότι περιμέναμε περισσότερο χώρο στο εσωτερικό κυρίως για τους πίσω επιβάτες που κάπως στριμώχνονται. Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι ψηλοί επιβάτες σίγουρα θα έχουν πρόβλημα πίσω γιατί η γυάλινη οροφή κλείνει έτσι ώστε το αρκετά χαμηλό τόξο να  συναντά το υπόλοιπο αμάξωμα. Ωστόσο υπάρχει αρκετός χώρος για τις αποσκευές. Στο πίσω πορτμπαγκάζ υπάρχουν 425 lt ενώ μπροστά στην άλλοτε θέση της μηχανής για τα θερμικά αυτοκίνητα υπάρχουν άλλα 117 λίτρα.

Τα 513ps που κινούν το Performance σε προκαλούν να τα αφήσεις ελεύθερα. Είναι τόση μεγάλη η επιτάχυνση, χαρακτηριστικό των EV, που το χαμόγελο μένει μόνιμα στα χείλι του οδηγού. Τι γίνεται όμως όταν περάσει ο ενθουσιασμός της απόκρισης του γκαζιού. Εδώ τα πράγματα κυρίως με το θέμα της κατανάλωσης σκουραίνουν. 

Ο κατασκευαστής μας λέει 567 Km αυτονομία. Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 77 KWh, αρκετά εξελιγμένες από παλιότερα μοντέλα και με ακόμα πιο καινούργιες από το νέο έτος. Η κατανάλωση στην δοκιμή που κάναμε κυμάνθηκε από 16 έως 25 kWh/100km που μεταφράζεται κάτι λιγότερο από 390km. 
Μέσα στην πολύ η κατανάλωση μπορεί να πέσει και αντίστοιχα να ανέβει η αυτονομία, αφού το σύστημα one pedal μας «επιστρέφει» ενέργεια.

Οι ελληνικοί δρόμοι της πρωτεύουσας είναι  ο υπέρμαχος της αυτονομίας του Tesla όχι όμως και των οδηγών που καθημερινά ταλαιπωρούνται με τα αμέτρητα μποτιλιαρίσματα.

Άντε καλά τα είπαμε με την κατανάλωση και την αυτονομία, τι γίνεται όμως όταν φτάνεις στον προορισμό σου και πρέπει να «ταΐσεις» την όμορφη Tesla.Η φόρτιση γίνεται από συμβατικές οικιακές πρίζες σε 30 ώρες (δεν ενδείκνυται) από απλό ταχύ- φορτιστή με πλήρη φόρτιση σε περίπου 8 ώρες και με Tesla super chargers – που έχουν εγκαταστήσει στο Golden hall- σε λιγότερο από μια ώρα. Για τις παραπάνω φορτίσεις ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις κατά περίπτωση.

Σε γενικές γραμμές εντυπωσιαστήκαμε από το EV της Tesla. Το model 3 performance είναι ένα αντισυμβατικό αυτοκίνητο παντός τύπου. Σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον στους περαστικούς αλλά θα χαρίσει μόνιμα χαμόγελα σε οδηγούς και επιβάτες.
Σύντομα θα σας πούμε περισσότερα όταν οδηγήσουμε το «δημοσιογραφικό» Tesla. Υπομονή θα επανέρθουμε.
Π.Χ – Λ.Ν
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης