Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   


Αντισυμβατικό, φρέσκο, με παιχνιδιάρικη διάθεση, υψηλής ποιότητας εσωτερικό, που απογειώνει την high class αισθητική και εντυπωσιακές τεχνολογίες, το νέο μικρό SUV της σουηδικής φίρμας, δίνει διαφορετικό νόημα και ύφος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το οδηγήσαμε στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης στη Βαρκελώνη και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Ο Βενιαμίν των premium SUV  

Το XC40 είναι το τρίτο και μικρότερο μέλος της σειράς XC της Volvo. Ωστόσο, έχει διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία από τα μεγαλύτερα αδέρφια του, προβάλλοντας έναν πιο νεανικό και trendy χαρακτήρα. Απευθύνεται σε ανθρώπους με έντονο lifestyle και ειδικότερα σε σύγχρονες γυναίκες, single ή μητέρες που αρέσκονται στον σύγχρονο τρόπο ζωής και επιζητούν την πρακτικότητα. Πρόκειται για το πιο όμορφο και διασκεδαστικό Volvo που έχουμε δει

Είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίζεται στη νέα σπονδυλωτή αρχιτεκτονική – CMA (Compact Modular Architecture), η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες εκδόσεις που θα συμπληρώσουν τη Σειρά 40, ανάμεσά τους και πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα. To αμάξωμα έχει μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.863 χλστ. και ύψος 1.652 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 2.702 χλστ., με το βάρος να κυμαίνεται από 1.684 έως 1.733 κιλά, ανάλογα την έκδοση.

Σπάει το γερμανικό κατεστημένο

Στην παραλία της Βαρκελώνης με το ολοκαίνουργιο compact SUV της σουηδικής μάρκας

Τα στελέχη της Volvo είναι πολύ περήφανα για το δημιούργημά τους και δεν διστάζουν να το εκφράσουν σε κάθε ευκαιρία. Είναι βέβαιο πως, αυτό το μοντέλο θα φέρει καινούργιους πελάτες στη μάρκα. Κοιτάει στα μάτια τα κορυφαία γερμανικά μοντέλα, έχοντας στη φαρέτρα του ορισμένα πολύ μεγάλα «όπλα». Το πρώτο είναι η σχεδίαση, το δεύτερο ο εξοπλισμός και το τρίτο η ασφάλεια.
Το XC40 σύμφωνα με τα αποτελέσματα του οργανισμού Euro NCAP προσφέρει στους επιβάτες τα μέγιστα επίπεδα προστασίας σε περίπτωση ατυχήματος.

Από κοντά, το αυτοκίνητο  είναι πιο όμορφο σε σχέση με τις φωτογραφίες, με το «ρομποτικό» σχήμα του, τις μυώδεις ακμές, τις μεγάλες ζάντες, και τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς, να αναδεικνύουν το εμπνευσμένο design του. Στους δρόμους της Βαρκελώνης, το XC40 τραβούσε κυριολεκτικά τα βλέμματα σαν μαγνήτης.

Έξυπνοι χώροι

Πανέμορφο, πρακτικό και απόλυτα εργονομικό το εσωτερικό

Στο εσωτερικό συνδυάζεται η κομψότητα και το σκανδιναβικό design. Τα υψηλής ποιότητας δέρματα, τα φιλέτα αλουμινίου και οι επενδύσεις στις επιφάνειες της καμπίνας, δίνουν μία νότα πολυτέλειας, ενώ τα ανακυκλώσιμα υλικά στο πλάι των θυρών και στις μοκέτες είναι προσεγμένα.   

Στο σαλόνι μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες, με την πρακτικότητα και την εργονομία να αγγίζουν το άριστα. Οι Σουηδοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργικότητα της καμπίνας, με το XC40 να διαθέτει θήκες για tablet, ειδικό χώρο για  κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.

Το πορτμπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με τη χωρητικότητα να ξεκινά από τα 460 λίτρα. Η έξυπνη διαμόρφωσή του, με τους κρυφούς χώρους και την αποθήκευση της εταζιέρας αναμένεται ενθουσιάσει τους ιδιοκτήτες και ειδικά το γυναικείο φύλο.

Γίνεται ένα με τον οδηγό

Το σύστημα «City Safety» με αναγνώριση πεζών, ποδηλατών και ζώων βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό

Αρχικά, το μικρό SUV της Volvo θα προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Momentum και R-Design, περιλαμβάνοντας στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων Sensus Connect με την οθόνη αφής 9΄΄. Μέσω της κεντρικής οθόνης μπορείς να ελέγξεις κάθε λειτουργία και να συνδέσεις το αυτοκίνητο με το κινητό σου, ρυθμίζοντας ορισμένες λειτουργίες από απόσταση.

Το τεχνολογικό πακέτο είναι πλήρες, καθιστώντας το XC40 ως ένα από τα κορυφαία οχήματα της κατηγορίας όσον αφορά στα συστήματα ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Ξεχωρίζει το «Pilot Assist» με ημιαυτόνομη λειτουργία που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε compact SUV, το «City Safety» που σκανάρει τον δρόμο, αναγνωρίζοντας πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα, το «Cross Traffic Alert», το «Run-off Road Protection», η κάμερα 360 μοιρών και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.

Περιμένοντας τον 1.500άρη βενζίνης

Πρόκειται για αυθεντικό SUV αφού η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 21 εκατοστά

Για την κίνηση, φροντίζουν οι γνωστοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της οικογένειας Drive-E. Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με τους δίλιτρους turbo στις εκδόσεις T5 και D4  απόδοσης 247 και 190 ίππων, αντίστοιχα. Τα μοτέρ συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει φυσικά ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος T3 χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. Το νέο μηχανικό σύνολο θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο 8άρι και αποδίδει 156 ίππους. Η κίνηση σε αυτή την έκδοση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Μέσα στο έτος θα δούμε τον δίλιτρο βενζίνης T4 των 200 ίππων και τον 2.0 diesel D3 των  150 ίππων.

Πίσω από το τιμόνι

Φοράει ζάντες διαστάσεων από 17 έως 21 ίντσες, ειδικά σχεδιασμένες για το XC40

Στην ηλιόλουστη ισπανική πόλη, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις. Οι κινητήρες έχουν τη δύναμη να κινήσουν με ευκολία το αμάξωμα σε όλες τις συνθήκες, η απόκριση του γκαζιού είναι πολύ καλή και το τιμόνι θαυμάσιο, τόσο από πλευράς αίσθησης, όσο και ακρίβειας. Παρά τα φαρδιά ελαστικά, ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλότερος από αυτό που περιμένεις, με την ανάρτηση να είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών.

Επιλέγοντας την ένδειξη Dynamic μέσω του διακόπτη Drive Mode στην κονσόλα, το XC40 βγάζει ένα πιο σπορ προφίλ, το σύστημα διεύθυνσης σκληραίνει και η κλίση του αμαξώματος στις παρατεταμένες γρήγορες στροφές είναι ελάχιστη. Το πλαίσιο δείχνει να μην ταράζεται πουθενά και μπορείς να το πιέσεις θαρρείς και βρίσκεσαι σε ένα ελαφρύ hatchback.

Το ταξίδι στον ανοικτό δρόμο είναι απολαυστικό, ωστόσο, αυτό που θα εκτιμήσουν οι οδηγοί, είναι η ευελιξία του μέσα στα στενά της πόλης. Κινείται με χάρη από φανάρι σε φανάρι, παρκάρει με δύο μανούβρες χάρη στις compact διαστάσεις και τα συστήματα υποβοήθησης και απορροφά οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος ή σαμαράκι.

Πότε ξεκινούν οι παραδόσεις;

Τα XC40 μας περιμένουν για την πρώτη δοκιμή στη Βαρκελώνη

Όπως μας ενημέρωσαν τα στελέχη της Volvo Hellas, τα XC40 T5 AWD και D4 AWD θα βρίσκονται στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων τον Φεβρουάριο του 2018. Όσο για την Τ3 έκδοση, αναμένεται στη χώρα μας τον Μάιο.

Όποιος επιθυμεί, μπορεί να κάνει την παραγγελία του από σήμερα κιόλας, με τις τιμές να ξεκινούν από 49.352 ευρώ για την έκδοση D4 και από 50.177 για την T5. Κατά τη γνώμη μας, αξίζει να περιμένετε έως ότου έρθει η οικονομικότερηκαι πιο value for money έκδοση Τ3 η οποία κοστίζει 30.700 ευρώ.  

Δείτε όλη τη σειρά XC της Volvo

Έντονα χρώματα και νεανικοί συνδυασμοί για το εξωτερικό αμάξωμα
Ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου της Volvo Car Hellas και τα στελέχη της σουηδικής φίρμας αναλύουν κάθε χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου
Χαριτώμενη λεπτομέρεια η σημαία της Σουηδίας στο πλάι του καπό
Οδηγός και επιβάτες θα ενθουσιαστούν με τα καθίσματα
Δοκιμάσαμε το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, με το XC40 να κινείται μόνο του στον αυτοκινητόδρομο
Όπου και αν σταματούσαμε όλα τα βλέμματα στρέφονταν πάνω του
Οι εκδόσεις και οι τιμές του νέου SUV της Volvo στην Ελλάδα

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης