Οδηγούμε το νέο Toyota RAV4

Οδηγούμε το νέο Toyota RAV4


Αποστολή στη Βαρκελώνη: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Ξεχωριστό αισθητικά, μεγαλύτερο, επιβλητικό, με εξαιρετικούς χώρους, αναβαθμισμένη ποιότητα, καλύτερο από ποτέ στον δρόμο και μόνο βενζινοκίνητο ή υβριδικό. Το πιο φημισμένο SUV της παγκόσμιας αγοράς επέστρεψε και είναι έτοιμο να «χτυπήσει» εκ νέου την κορυφή.

Το οδηγήσαμε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Ο τολμών νικά

Ένα από τα πιο καλοπουλημένα SUV παγκοσμίως

Το νέο RAV4 δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο από πλευράς σχεδίασης. Οι Ιάπωνες αποφάσισαν να ακολουθήσουν έναν τελείως διαφορετικό δρόμο από τους ανταγωνιστές, βασιζόμενοι στην επιτυχία του C-HR. Ο σκοπός τους ήταν ένας: «Όχι ένα ακόμη βαρετό SUV». Το αν τα κατάφεραν ή όχι θα το δείξουν οι πωλήσεις. Ωστόσο, η Toyota έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι κερδίζει οποιοδήποτε στοίχημα.  

Με κάποιο τρόπο βρίσκονται μόνιμα στην κορυφή, παρότι αγνοούν τελείως το diesel, αφήνουν κατά μέρος το plug-in hybrid και τους μικρούς σε χωρητικότητα κινητήρες και επιμένουν παραδοσιακά. Το RAV4 προσφέρεται μόνο με ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και ως υβριδικό.

Η εμφάνισή του διχάζει. Όλοι όμως το παρατηρούν και το σχολιάζουν. Σύμφωνα με τις αρχές του μάρκετινγκ, αυτό αποτελεί επιτυχία.

Οπότε, η Toyota πέτυχε και με το παραπάνω τον στόχο της.

Το νέο RAV4 είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που βασίζεται στην πλατφόρμα «Toyota New Global Architecture», έχοντας ιδανική κατανομή βάρους και αυξημένη ακαμψία. Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς αυξημένες, με το μήκος να φθάνει τα 4,6 μέτρα και το πλάτος να ξεπερνά το 1,85μ. Αυξημένο κατά 30 χλστ. είναι το μεταξόνιο, γεγονός που ωφελεί σημαντικά τους χώρους στην καμπίνα.

Απόλαυση

Το εσωτερικό του καινούργιου RAV4 είναι ένα σκαλί πάνω σε όλους τους τομείς

Ανοίγοντας την πόρτα, το βλέμμα πέφτει στη μεγάλη οθόνη της κονσόλας, στα περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού ακριβώς από κάτω, στην ψηφιακή οθόνη και στον κεντρικό καθρέπτη – κάμερα. Όλες οι επιφάνειες καλύπτονται από υψηλής ποιότητα υλικά, η συναρμογή αγγίζει το άριστα και η εργονομία την τελειότητα.

Εντύπωση μας έκαναν τα καθίσματα. Απίστευτα αναπαυτικά και άνετα. Έπειτα από 2,5 ώρες οδήγηση σε άσφαλτο και χώμα, βγήκαμε από το αυτοκίνητο χωρίς να αισθανόμαστε ίχνος κόπωσης. Το RAV4 προσφέρεται μόνο με ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και ως υβριδικό

Οι χώροι είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να χωρέσουν κυριολεκτικά δύο αθλητές του μπάσκετ, με το πορτμπαγκάζ των 580 λίτρων να φιλοξενεί τις αποσκευές τεσσάρων κυριών ή μιας πενταμελούς οικογένειας.

Φυσικά, ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας το πακέτο «Toyota Safety Sense», το οποίο ενσωματώνει αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, ενεργό cruise control, αυτόματη εναλλαγή φώτων, αναγνώριση λωρίδας κυκλοφορίας και πολλά ακόμη.

Οικογενειακές καταστάσεις

Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 19 εκατοστά

Στην πανέμορφη Βαρκελώνη και στα περίχωρα της ισπανικής πόλης, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την υβριδική έκδοση του RAV4 με τον 2,5 λίτρων κινητήρα και τα ηλεκτρικά μοτέρ. Το αυτοκίνητο προσφέρεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο, με την πρώτη έκδοση να αποδίδει 218 ίππους και τη δεύτερη 222.

Παρά τον όγκο του, το ιαπωνικό SUV είναι ανέλπιστα ευέλικτο και ευκολοδήγητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οι νεότεροι οδηγοί. Η θέση οδήγησης είναι αψεγάδιαστη, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με βάση την άνεση των επιβατών και τα ταξίδια, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα πιο σβέλτων μετακινήσεων σε επαρχιακές διαδρομές. Η φιλοσοφία του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα οικογενειακή, ταξιδεύοντας απροβλημάτιστα για χιλιόμετρα και «εξαφανίζοντας» με μαγικό τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Το μοναδικό ψεγάδι που εντοπίσαμε είναι ο ήχος του κινητήρα και η λειτουργία του κιβωτίου CVT σε περιπτώσεις πίεσης. Βέβαια, όποιος αποκτήσει το RAV4 δεν θα το κάνει για να πηγαίνει με τέρμα το γκάζι, οπότε δεν πρόκειται και να ενοχληθεί. 

Ως αυθεντικό SUV δεν αρνείται να βγει εκτός δρόμου και να λερωθεί. Χάρη στη μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (19 εκατοστά) και την τετρακίνηση, περνά από λάσπες, νεροφαγώματα και αυλάκια πολύ πιο εύκολα από όσο πιστεύεις.

Στο όριο των premium

Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν αναλυτικά οι τιμές στη χώρα μας

Το καινούργιο RAV4 μπορεί να κάνει τα πάντα με ευκολία. Ικανοποιεί τον οδηγό τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και στα πολύωρα ταξίδια ή στις off-road καταστάσεις. Είναι ευρύχωρο, πρακτικό και πλέον αγγίζει την πολυτελή κατηγορία από πλευράς υλικών και ποιότητας.

Στην Ελλάδα αναμένεται τον Φεβρουάριο, με τις τιμές να ξεκινούν από 27.700 ευρώ για το δίλιτρο προσθιοκίνητο και περίπου από 34.000 - 35.000 ευρώ για το υβριδικό.

Τα RAV4 στη σειρά. Οι πρώτες δοκιμές ξεκίνησαν

Λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Βαρκελώνη, το δοκιμάζουμε σε χωμάτινες διαδρομές

Άψογη θέση οδήγησης. Απολαμβάνεις να το οδηγείς

Πραγματικά εντυπωσιακά τα καθίσματα του RAV4

Με τέτοιο χώρο αποσκευών κάνεις ακόμη και μετακόμιση

Για πρώτη φορά ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης



Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2019, 17:41