Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq

Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq

 


 

Αποστολή στην Αλσατία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Η τσεχική μάρκα επεκτείνει την γκάμα των SUV με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που διακρίνεται για την εξαιρετική ευρυχωρία της καμπίνας, τις high-tech τεχνολογίες, την ποιότητα κατασκευής, τους αποδοτικούς κινητήρες και την άψογη ποιότητα κύλισης.

Το οδηγούμε στη μαγευτική Αλσατία στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Μία κατηγορία πάνω

Προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο

Με την κατηγορία των compact SUV να μεγαλώνει και το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται εντυπωσιακά, ήταν θέμα χρόνου για τη Skoda να παρουσιάσει την πρότασή της.

Το Kamiq απευθύνεται σε ανθρώπους με έντονο τρόπο ζωής, σε αυτούς που αναζητούν ένα μοντέρνο και σύγχρονο αυτοκίνητο, ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη τους, είτε μιλάμε για νεότερους οδηγούς είτε για οικογενειάρχες.

Οι διαστάσεις του οχήματος είναι εντυπωσιακές για τα δεδομένα της κατηγορίας – 4.241 χλστ. μήκος, 1.793 χλστ. πλάτος και 1.553 χλστ. ύψος – γεγονός που το φέρνει στην κορυφή όσον αφορά στους χώρους.

Παρότι θεωρείται ανταγωνιστής των Volkswagen T-Cross και Seat Arona, τοποθετείται απέναντι από το T-Roc.

Η εμφάνισή του είναι ιδιαίτερη, κυρίως στο εμπρός τμήμα όπου κυριαρχούν τα λεπτά φώτα LED.

Το πίσω τμήμα με το λογότυπο στο κέντρο αναδεικνύει μία κομψότητα, ενώ η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (18,8 εκατ.), τα προστατευτικά και οι ζάντες 16 έως 18 ιντσών, τονίζουν τον δυναμισμό και τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά του.

Χάρμα ιδέσθαι

Ανεβάζει πολύ ψηλά τον πήχη με το σαλόνι που διαθέτει

Ανοίγοντας τις πόρτες, το βλέμμα πέφτει αμέσως στην κεντρική οθόνη των 9,2 ιντσών. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα tablet υψηλής ευκρίνειας, το οποίο ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, διαθέτει πληθώρα εφαρμογών και είναι εκπληκτικά γρήγορο και απλό στη λειτουργία του.

Μπροστά από το τιμόνι έχει τοποθετηθεί ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, επίσης ένας από τους μεγαλύτερους, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Το εσωτερικό έχει σχεδιάσει ο Έλληνας, Δημήτρης Δαρκούδης

Αυτό που μας εξέπληξε ωστόσο, ήταν η ποιότητα κατασκευής. Οι Τσέχοι έχουν καλύψει τις επιφάνειες της καμπίνας με μαλακά στην υφή υλικά – σαφώς ανώτερα από αυτά που βάζει η VW στα μικρά SUV. Επίσης, προσφέρουν δερμάτινες επενδύσεις και σπορ καθίσματα, καθώς και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Οι πολυάριθμες θήκες για αντικείμενα, τα ευρύχωρα πίσω καθίσματα και το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων, το οποίο μπορεί να φθάσει έως τα 1.395 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω πλατών, θα ενθουσιάσουν τους επιβάτες.

Πιο συγκεκριμένα, φέρει υποδοχές πιστωτικών καρτών και κερμάτων στο ντουλαπάκι, αναδιπλούμενους χώρους αριστερά και κάτω από το τιμόνι, βάσεις για κουτιά αναψυκτικών, JumboBox κάτω από το υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας, θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρου μπροστά και 0,5 λτ. πίσω, επιπλέον θήκες κάτω από τα εμπρός καθίσματα, καθώς και τσέπες στις πλάτες τους.

Κινητήρες για όλα τα γούστα

Ο 1.0 TSI με τους 116 ίππους ταιριάζει απόλυτα στο αυτοκίνητο

Κάτω από το καπό του Kamiq περιλαμβάνονται πέντε μηχανικά σύνολα. Στη βάση βρίσκεται ο 1.0 TSI απόδοσης 95 ίππων και 175 Nm ροπής που συνεργάζεται με μηχανικό πεντάρι κιβώτιο. Το ίδιο μοτέρ έρχεται και με 116 ίππους και 200 Nm ροπής, κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG7.

Ο 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής συνδυάζεται αποκλειστικά με το επτάρι αυτόματο, όπως και ο 1.6 TDI των 115 ίππων και 250 Nm ροπής.

Όλοι οι κινητήρες εφοδιάζονται με φίλτρο μικρό-σωματιδίων, διαθέτουν σύστημα ανάκτηση ενέργειας πέδησης, τεχνολογία Stop / Start και καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP.

Επίσης, υπάρχει και ο τρικύλινδρος 1.0 G-TEC των 90 ίππων που καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο. Ο συγκεκριμένος θα είναι διαθέσιμος στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες.

Στον δρόμο

Ολοκληρωμένο οδηγικά, άνετο και ευχάριστο

Η συμπεριφορά του τσέχικου SUV στον δρόμο είναι ακριβώς αυτή που περιμένεις. Άψογη ποιότητα κύλισης, υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης, ευελιξία μέσα στην πόλη και ευχάριστα ταξίδια στον ανοικτό δρόμο. Στην Αλσατία, οδηγήσαμε την έκδοση 1.0 TSI με τους 116 ίππους και τον 1.600άρη diesel.

O 1.000άρης βενζίνης αντεπεξέρχεται ιδανικά σε όλες τις συνθήκες και θα λέγαμε ότι ταιριάζει άριστα στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή.

Είναι ισχυρός, δεν καίει πολύ καύσιμο, δεν παρουσιάζει κραδασμούς και σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα σε πιο απαιτητικές διαδρομές με συνεχόμενες στροφές.

Από την άλλη, ο 1.6 TDI εστιάζει περισσότερο στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά εμφανίζει θόρυβο όταν τον πιέζεις.

Ο οδηγός κάθεται ακριβώς στη θέση που πρέπει ώστε να έχει ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη στο σώμα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά κάνουν τις μετακινήσεις στο χώμα παιχνιδάκι.

Για όσους επιθυμούν, το Kamiq διατίθεται με το Sport Chassis Control ως επιλογή. Η σπορ αυτή ανάρτηση χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά 10 χιλιοστά και έχει δύο διαφορετικές ρυθμίσεις (Normal και Sport), με τη δεύτερη να προσαρμόζει τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ έτσι ώστε τα χαρακτηριστικά τους να είναι πιο σφιχτά.

Πότε έρχεται και με πόσο;

Προαιρετικά φέρει και πανοραμική γυάλινη οροφή

To καινούργιο compact SUV της Skoda αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του Σεπτεμβρίου, με την τιμή εκκίνησης να κυμαίνεται από 16.000 έως 16.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός θα είναι αρκετά πλούσιος από τη βασική έκδοση, συνδυασμός που αναμένεται να προκαλέσει έντονο πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό και ευφορία στους υποψήφιους αγοραστές.  

Πλούσιος εξοπλισμός και άκρως ανταγωνιστική τιμή. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Χάρη στην αυξημένη απόσταση δεν προβληματίζεται στο χώμα

Η οθόνη εντυπωσιάζει με την ταχύτητα χρήσης και τη λειτουργικότητά της

Διαθέτει δεκάδες χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων συνολικού όγκου 26 λίτρων

Όλα αυτά τα αυτοκίνητα μας περίμεναν για την πρώτη δοκιμή επί γαλλικού εδάφους

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2019, 16:06