Οδηγούμε το νέο Renault Clio

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

 


 

Αποστολή στην Πορτογαλία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 



Σπορτίφ, σύγχρονο τεχνολογικά, με αποδοτικούς turbo κινητήρες βενζίνης και ένα πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό που ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.

Ταξιδέψαμε έως την Έβορα της Πορτογαλίας προκειμένου να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το καινούργιο Clio στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης του αυτοκινήτου. 

Παραμένει best

Είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά supermini της τελευταίας πενταετίας

Πρόκειται για ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα στη Γηραιά Ήπειρο ανεξαρτήτως κατηγορίας και το best seller supermini, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια μονάδες. Για τη Renault θεωρείται σύμβολο, καθώς καθιέρωσε τη μάρκα στις top class αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Clio έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των απαιτητικών Ευρωπαίων οδηγών, χάρη στον εμπνευσμένο σχεδιασμό του και τον πολυτάλαντο οδηγικό χαρακτήρα του. Είναι ιδανικό για κίνηση στην πόλη και εξαιρετικά ικανό στον ανοικτό δρόμο. Ευχάριστο όσο ελάχιστα και πλέον πλήρως συμβατό με τις τάσεις της εποχής, όσον αφορά στη συνδεσιμότητα και τις τεχνολογίες υποβοήθησης. 

Συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει

Ελαφρώς μικρότερο σε μήκος αλλά πιο αεροδυναμικό και δυναμικό αισθητικά

Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, η νέα έχει ελάχιστες αλλαγές στο αισθητικό κομμάτι. Οι Γάλλοι ακολούθησαν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, προβάλλοντας περαιτέρω τις δυναμικές γραμμές, τη ζωντάνια και τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όπως είχε αναφέρει κι ο αντιπρόεδρος της φίρμας, Laurens van den Acker κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του μοντέλου τον περασμένο Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης, μπορεί να διατήρησαν το DNA, αλλά το ενίσχυσαν σε κάθε σημείο, αλλάζοντας σε ποσοστό 100% τα μέρη του αμαξώματος. Ιδανικό για κίνηση στην πόλη και εξαιρετικά ικανό στον ανοικτό δρόμο

Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, με το μήκος του να είναι ελαφρώς μειωμένο και το αμάξωμα να έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προς όφελος της αεροδυναμικής.

Το πίσω μέρος του οχήματος είναι πιο μυώδες και δυναμικό, με το κόψιμο του παραθύρου να εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα. Επίσης, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα φώτα, τα οποία είναι 100% LED από το βασικό εξοπλιστικό επίπεδο.

Το καλύτερο της ιστορίας

Εξαιρετική ποιότητα στο σαλόνι, μεγάλη οθόνη και ψηφιακός πίνακας

Αν κάτι έλειπε από το Clio ήταν ένα σύγχρονο, ποιοτικό και κομψό σαλόνι. H Renault το αντιλήφθηκε κι έτσι ανανέωσε εκ βάθρων το εσωτερικό, επιλέγοντας προσεκτικά τα υλικά, δίνοντας έμφαση στη συναρμογή, στην πρακτικότητα και φυσικά στις τεχνολογίες.

Αναμφίβολα, το Clio 5ης γενιάς είναι κορυφαίο από κάθε άποψη. Σε όλες τις επιφάνειες, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις συναντάμε αφρώδη υλικά. Το φινίρισμα είναι άψογο, τα καθίσματα πιο λεπτά και συνάμα άνετα, προσφέροντας άριστη στήριξη στο σώμα.

Το ταμπλό είναι χωρισμένο σε τρία επίπεδα, καλύπτεται από soft touch πλαστικό και διακρίνεται για την εργονομία. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται το «Smart Cockpit» με την οθόνη αφής 9,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία ενσωματώνει πλειάδα εφαρμογών και λειτουργιών συνδεσιμότητας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται σε δύο μεγέθη (με 7 και 10 ίντσες), ενώ εντύπωση κάνουν οι δύο θύρες USB και τα περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.

Το τιμόνι είναι ολοκαίνουργιο, ενσωματώνοντας χρηστικούς και φωτιζόμενους διακόπτες. Η επενδυμένη κεντρική κονσόλα μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα με το θέμα του εσωτερικού διακόσμου.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαμορφώσουν το εσωτερικό σύμφωνα με το προσωπικό τους γούστο, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ οκτώ θεμάτων εσωτερικής διακόσμησης και ισάριθμων αποχρώσεων φωτισμού. Τα φώτα LED περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό

Την ίδια στιγμή, η αρχιτεκτονική του πορτμπαγκάζ έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της BOSE είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στον χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του έχει εκτοξευθεί στα 391 λίτρα (διαθέτει διπλό πάτωμα), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία. Παράλληλα, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Στα πίσω καθίσματα, έχει αυξηθεί ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών, ωστόσο, δύο άντρες άνω του μετρίου αναστήματος θα πρέπει να κάνουν αρκετές παραχωρήσεις για να βολέψουν τα πόδια τους.

Κινητήρες turbo 1.000 και 1.300 κ.εκ.

O 1.0 TCe με τους 100 ίππους ταιριάζει "γάντι" στην ελληνική αγορά

Το νέο Clio θα προσφέρεται με πλήρη γκάμα κινητήρων απόδοσης από 65 έως 130 ίππους. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον τρικύλινδρο 1.0 TCe με τους 100 ίππους και τα 160 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και στον 1.3 TCe των 130 ίππων και 240 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ αρχικά θα έρθει με αυτόματο κιβώτιο διπλού EDC 7 σχέσεων, με το μηχανικό εξάρι να ακολουθεί αργότερα.

Φυσικά, υπάρχει και ο 1.5 Blue dCi των 85 και 115 ίππων, που αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στα τέλη του έτους. Επίσης, μέσα στο 2020 θα δούμε και την υβριδική  έκδοση E-Tech που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Renault. 

Ευχαριστιέσαι να το οδηγείς

Στην Πορτογαλία κάναμε περίπου 400 χιλιόμετρα τόσο στο εθνικό δίκτυο όσο και στο επαρχιακό

Στη μεσαιωνική Πορτογαλική πόλη της Έβορα και τις γύρω περιοχές, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του γαλλικού supermini με τους turbo κινητήρες 1.0 και 1.3 TCe. Το ισχυρότερο σύνολο κινεί με εκπληκτική άνεση το αμάξωμα, το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την αμεσότητα και τις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, ταιριάζοντας ιδανικά στον σπορτίφ χαρακτήρα του Clio.

Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άψογα στην άσφαλτο, επιδεικνύοντας σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ειδικά σε πιο κλειστές διαδρομές με συνεχόμενες στροφές.

Το μοτέρ που μας έκανε εντύπωση όμως, ήταν το τρικύλινδρο 1.0 TCe με τους 100 ίππους.

Είναι ιδανικό για την ελληνική αγορά, έχει όση δύναμη χρειάζεται για να κινεί το όχημα ευέλικτα στην πόλη και σβέλτα στην εθνική οδό και παράλληλα εμφανίζει οικονομία στο καύσιμο.

Με απλά λόγια, το Clio έχει πλαίσιο και αναρτήσεις που έχουν φτιαχτεί για επιδόσεις και κινητήρες που αναζητούν συνεχώς την καλύτερη απόδοση. 

High-tech τεχνολογίες

Με τον ειδικό της Renault δοκιμάζουμε το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης

Η νέα γενιά του γαλλικού supermini είναι από τις πιο πλούσια εξοπλισμένες, διαθέτοντας μία σειρά πρωτοποριακών για την κατηγορία συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, το οποίο λειτουργεί τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, κάνοντας την οδήγηση πιο άνετη και κυρίως πιο ασφαλή, καθώς φρενάρει και επιταχύνει μόνο του.

Πότε έρχεται;

Τα αυτοκίνητα μας περιμένουν στο αεροδρόμιο της Λισαβόνα για τα πρώτα test drive

Στην Ελλάδα το νέο Clio αναμένεται τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Θα προσφέρεται σε 11 χρώματα και με τρία πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο), με τα «Valencia Orange», «Vison Brown» και «Celadon Blue» να είναι εντελώς καινούργια.

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 1 Ιουνίου 2019, 12:20