Οδηγούμε το νέο Lexus UX

Οδηγούμε το νέο Lexus UX

 


 

Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 



Η πολυτελής μάρκα του ομίλου Toyota εισέρχεται στην κατηγορία των compact SUV με ένα άκρως ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Ταξιδέψαμε έως το Σίτζες της Ισπανίας στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά

Ανήκει στην κατηγορία των premium compact SUV

Το UX είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά αισθητικά αυτοκίνητα. Είναι το πρώτο μικρό SUV της Lexus, ένα όχημα που συνδυάζει το μοντέρνο design, με το στυλ και την κομψότητα, ευέλικτο μέσα στην πόλη και απόλυτα ικανό στον αυτοκινητόδρομο. Διαθέτει ένα από τα πιο πλούσια πακέτα εξοπλισμού, μεταξύ των οποίων είναι τα πρωτοποριακά φωτιστικά σώματα πίσω με τα 120 ξεχωριστά LED.

Οι Ιάπωνες έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα και κάθε μονάδα που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής, επιθεωρείται από τους δεξιοτέχνες «Takumi» της φίρμας – ιαπωνική λέξη για το τεχνίτης - σε ειδική εγκατάσταση «Quiet Room».

Το UX βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-C, με το μήκος του αμαξώματος να είναι στα 4,5 μέτρα, το πλάτος στα 1.840 χλστ. και το ύψος λίγο πάνω από 1,5 μέτρο.

Τοποθετείται απέναντι από τους κορυφαίους της αγοράς, δηλαδή τα Audi Q3, BMW X1 και Mercedes-Benz GLA.

Φτιαγμένο με μεράκι

Άψογο φινίρισμα και υψηλής ποιότητας επενδύσεις σε κάθε σημείο

Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να αποπνέει την αίσθηση ενός δυναμικού και πολυτελούς οχήματος. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες είναι ανώτερης ποιότητας, με τους σχεδιαστές να εφαρμόζουν σε ορισμένα τμήματα καινοτόμες τεχνικές, όπως τη ραφή sashiko που χρησιμοποιείται στις στολές του τζούντο και του kendo. Επιπλέον, για πρώτη φορά ένα μοντέλο της Lexus φέρει φινίρισμα εμπνευσμένο από το ιαπωνικό χαρτί, γνωστός ως «washi».

Στην κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Ο πίνακας οργάνων με την οθόνη LCD 7 ιντσών δημιουργεί ψηφιακά ρεαλιστικά αναλογικά όργανα με τρισδιάστατη αίσθηση. Το εσωτερικό περιβάλλον είναι LED, φωτίζοντας συγκεκριμένα σημεία, όπως την περιοχή των ποδιών, το ντουλαπάκι και  τους διακόπτες.

Όσον αφορά στους χώρους, μπορούν να φιλοξενηθούν έως τέσσερα άτομα, με το πορτμπαγκάζ να χωράει οριακά τις αποσκευές τους, λόγω του περιορισμένου όγκου και του ψηλού κατωφλιού φόρτωσης.

Εξοπλισμένο στο φουλ

Πολύ καλή θέση οδήγησης, εκπληκτικά καθίσματα

Οι άνθρωποι της Lexus υπερηφανεύονται ότι προσφέρουν ένα από τα πληρέστερα αυτοκίνητα. Ο εξοπλισμός άνεσης κι ασφάλειας είναι πραγματικά εντυπωσιακός, περιλαμβάνοντας από τη βασική έκδοση δεκάδες συστήματα. Ξεχωρίζουν το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, το προσαρμοζόμενο cruise control, το σύστημα διατήρησης λωρίδας και επαναφοράς ακόμη και αν δεν είναι ορατή η διαγράμμιση στο οδόστρωμα και οι αυτόματοι LED προβολείς.

Μόνο υβριδικό

Ευέλικτο μέσα στα αστικά κέντρα και ευχάριστο στον ανοικτό δρόμο

Το UX προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση 250h στην Ελλάδα. Εφοδιάζεται με τη νέα γενιά του υβριδικού συστήματος Lexus Self-Charging Hybrid, συνδυάζοντας έναν καινούργιο δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, υβριδικό σύστημα μετάδοσης, νέα συμπαγή μπαταρία και νέα μονάδα ελέγχου ισχύος.

Η απόδοση του συνόλου αγγίζει τους 184 ίππους, με τις επιδόσεις να είναι αρκούντως ικανοποιητικές τόσο στην προσθιοκίνητη έκδοση όσο και στην τετρακίνητη. Στην κοσμοπολίτικη παραλιακή πόλη της Καταλονίας, διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα πίσω από του τιμόνι του ιαπωνικού SUV.

Το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στον δρόμο, η ποιότητα κύλισης είναι άψογη και η καμπίνα απόλυτα ηχομονωμένη.

Το άκαμπτο πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς πιο σβέλτα σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές και η κλίση του αμαξώματος είναι ελάχιστη.

Βέβαια αυτό που θα εκτιμήσουν οι οδηγοί του UX είναι η κατανάλωση καυσίμου. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση είναι κάτω από τα 5 λίτρα, ενώ μέσα στην πόλη κινείται στο μεγαλύτερο ποσοστό σε EV mode. Δηλαδή δεν καίει απολύτως τίποτα.

Αν μπορούμε να βρούμε ένα ψεγάδι είναι η λειτουργία του κιβωτίου CVT. Οι αλλαγές των σχέσεων δεν γίνονται με ταχύτητα και ο θόρυβος που παράγει σε περιπτώσεις πίεσης είναι αυξημένος. Βέβαια, όπως μας τόνισαν τα στελέχη της Lexus η ρύθμιση έχει γίνει με στόχο την οικονομία και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Πόσο κοστίζει;

Οι παραγγελίες για το UX έχουν ήδη ανοίξει στην Ελλάδα. Το πολυτελές compact SUV ξεκινά από 37.600 ευρώ στην προσθιοκίνητη έκδοση X 250 Dynamic και από €39.800 στην 4WD UX 250 Dynamic. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στις εκθέσεις τις επόμενες εβδομάδες.    

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2019, 23:46