Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   

 


Προσωπικά το θεωρώ ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Ένα εκλεπτυσμένης αισθητικής τετράτροχο, αριστοτεχνικά σχεδιασμένο, κατασκευασμένο με ακρίβεια μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και απολαυστικό στον δρόμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οδηγήσαμε την έκδοση SkyActiv X με τον πρωτοποριακό κινητήρα βενζίνης των 180 ίππων, ο οποίος λειτουργεί σαν diesel, παράγει χαμηλές εκπομπές ρύπων και πληρώνει ελάχιστα τέλη.

Μηδέν άγαν

Δυναμικό, μοντέρνο και πολύ ποιοτικό

Προφανώς το συγκεκριμένο απόφθεγμα που αποδίδεται στον Χείλωνα τον Λακεδαιμόνιο, έναν από τους Eπτά Σοφούς του αρχαίου κόσμου, οι Ιάπωνες δεν το γνωρίζουν. Ωστόσο η ρήση αυτή αποτελεί τη θεμελιώδη αρχή τους στο CX-30. Το αυτοκίνητο δεν έχει τίποτα σε υπερβολή, συνάμα όμως είναι διακριτικά γοητευτικό, με καθαρές γραμμές και πλούσιες καμπύλες.

Τα τονισμένα φτερά, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής και η πτέρυγα αναδεικνύουν τα δυναμικά και περιπετειώδη χαρακτηριστικά του ιαπωνικού compact crossover/SUV.

Το CX-30 τοποθετείται ανάμεσα στα CX-3 και CX-5, έχοντας μήκος σχεδόν 4,4 μέτρα, πλάτος στο 1,8μ. και ύψος λίγο πάνω από το 1,5μ.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την τεχνολογία βαφής. H Mazda έχει επιλέξει τους κορυφαίους τεχνίτες, χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνικές, ώστε να επιτύχει το ιδανικό αποτέλεσμα. Το χρώμα του αυτοκινήτου λάμπει πραγματικά στο φως της ημέρας.

Εστιασμένο στον οδηγό

Κάθε κομμάτι, μέχρι την παραμικρή ραφή είναι τέλεια σχεδιασμένο και κατασκευασμένο

Ανοίγεις τις πόρτες, κοιτάς το τριάκτινο τιμόνι με το ρετρό σχήμα, τη μινιμαλιστική προσέγγιση στη σχεδίαση του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες. Όλα δείχνουν ότι έχουν τοποθετηθεί σχολαστικά. Η συναρμογή μπορεί να συγκριθεί με τις ανώτερες ευρωπαϊκές προτάσεις. Ψεγάδι μέσα στην καμπίνα είναι δύσκολο να εντοπίσεις.

Κομψό και απέριττο, το σαλόνι σού δίνει μια αίσθηση ηρεμίας. Η κονσόλα γέρνει ελαφρώς προς την πλευρά του οδηγού, τα μπουτόν και οι διακόπτες βρίσκονται ακριβώς εκεί που επιθυμεί ο οδηγός.

Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι εύκολη στη λειτουργία της, ενσωματώνοντας πληθώρα λειτουργιών και εφαρμογών. Ο πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα και τον εντυπωσιακό λευκό φωτισμό, ευανάγνωστος και απόλυτα λειτουργικός.

Βέβαια, θα επιθυμούσαμε να υπάρχουν πιο προηγμένες ψηφιακές οθόνες, έστω και διακριτικές, όπως στην περίπτωση του πολυαναμενόμενου MX-30. 

Αντίθετα, για τη θέση οδήγησης δεν μπορείς να πεις το παραμικρό. Είναι τέλεια σχεδιασμένη γύρω από τον οδηγό, ανεξάρτητα τον σωματότυπό του.

Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερα άτομα. Πέμπτος δύσκολα θα χωρέσει, με το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους σε ένα ταξίδι.

Καινοτομία

Παρά τους 180 ίππους, για τέλη κυκλοφορίας πληρώνει λίγο πάνω από 100 ευρώ

Όποιος αποκτήσει αυτό το αυτοκίνητο θα έχει το δικαίωμα να υπερηφανεύεται ότι είναι κάτοχος και του πιο πρωτοποριακού κινητήρα βενζίνης. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος Skyactiv-X των 180 ίππων και 224 Nm ροπής δεν είναι ένα απλό μοτέρ. Αντιθέτως, πρόκειται για το πιο περίπλοκο και αξιοθαύμαστο μηχανικό σύνολο που έχουμε δει ποτέ.

Είναι ο πρώτος στον κόσμο που χρησιμοποιεί ανάφλεξη με μπουζί, όπως οι κλασικοί βενζινοκινητήρες, σε συνδυασμό με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης (αυτανάφλεξη) όπως οι diesel, ενώνοντας έτσι τα πλεονεκτήματα και των δύο.

Στην πράξη, το αποτέλεσμα είναι αξιοθαύμαστο. Λειτουργεί υποδειγματικά σε όλο το εύρος των στροφών, έχει άμεση απόκριση, δύναμη και συνάμα περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Μπορεί να μην είναι «εκρηκτικός» και να μην επιταχύνει το αυτοκίνητο σε ρυθμούς «πολυβόλου», αλλά ανεβάζει ομαλά τις στροφές και δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο.

Συνεργάζεται άψογα με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, είναι ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση και ακρίβεια.

Η Mazda υποστηρίζει ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου ίσα που ξεπερνά τα 5,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη όμως, με κίνηση τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στο εθνικό δίκτυο, δύσκολα θα πέσει κάτω από 7,9 λτ., τιμή πολύ καλή αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για δίλιτρο μοτέρ βενζίνης κι ένα αμάξωμα βάρους άνω των 1.360 κιλών.

Απολαυστικές διαδρομές

Συνδυάζεαι τα πάντα - Είναι καλοστημένο, σταθερό, ευθύβολο και σπορτίφ

Στον δρόμο, το CX-30 SkyActiv X κινείται με χάρη. Το στιβαρό πλαίσιο, η αρχιτεκτονική της ανάρτησης και η άριστη θέση της οδήγησης κάνουν τις διαδρομές απολαυστικές. Με αυτό το crossover θα ευχαριστηθείτε πραγματικά τις μετακινήσεις.

Οι compact διαστάσεις κάνουν τα περάσματα μέσα στην πόλη παιχνιδάκι, η υψηλής ανάλυσης κάμερα σε βοηθά να παρκάρεις με δύο κινήσεις, ενώ η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει τους πίσω επιβάτες.

Το νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης G-Vectoring Control, που περιλαμβάνεται στάνταρ, επεμβαίνει όπου χρειάζεται και σε βγάζει από τη δύσκολη θέση αν το παρακάνεις, το τιμόνι είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.

Η κλίση του αμαξώματος στις στροφές έχει περιοριστεί, γεγονός που σου επιτρέπει να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, όπου φυσικά σου επιτρέπουν τα όρια ταχύτητας. Στον αυτοκινητόδρομο πατάει σταθερά στην άσφαλτο παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα και δεν δείχνει να το επηρεάζει το παραμικρό.

Χάρη στο σύστημα ήχου «Mazda Harmonic Acoustics», δεν ακούγεται σχεδόν κανένας εξωτερικός θόρυβος, προσφέροντας άνεση σε εσάς και τους συνεπιβάτες σας. Την ίδια στιγμή, θαυμάσια δουλειά κάνουν και οι τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης.

Η άποψή μας

Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 17,5 εκατοστά

Το CX-30 SkyActiv X είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά compact crossover/SUV. Αγγίζει την κατηγορία των premium, είναι τόσο καλοφτιαγμένο που ελάχιστα μπορούν να συγκριθούν μαζί του και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Πλούσια εξοπλισμένο και με έναν κινητήρα-διαμάντι, δικαιολογεί απόλυτα τα 28.725 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά της δικίνητης έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του CX-30

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Mazda CX-30 SkyActiv X
Κυβισμός (cc) 1.998 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 180/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 224/3.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 8,5
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 204
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 5,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 105 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 102,90 €
Μήκος (μέτρα) 4.395
Πλάτος (μέτρα) 1.795
Ύψος (μέτρα) 1.654
Βάρος (κιλά) 1.368
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 430
Τιμή (από…)

28.725€

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης