Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLB

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2019, 12:28
Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLB

 


 

Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Είναι το νεότερο μέλος της σειράς SUV της γερμανικής φίρμας. Μία αυθεντική Mercedes, με υψηλά επίπεδα πρακτικότητας, πολυτελές εσωτερικό, δυνατότητες κίνησης σε όλα τα εδάφη, προηγμένες τεχνολογίες και αποδοτικούς κινητήρες.

Ταξιδέψαμε έως τη Μάλαγα της Ισπανίας στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης, προκειμένου να πάρουμε μια γεύση από τις ικανότητες της ολοκαίνουργιας GLB. Την οδηγήσαμε στην άσφαλτο, τη δοκιμάσαμε σε off-road διαδρομές, την πιέσαμε στο όριο. Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Η GLB μπορεί να κάνει τα πάντα με τον πιο πειστικό τρόπο.

Ένα αστέρι γεννιέται

Οικογενειακό premium SUV με επιβλητική εμφάνιση

Η GLB τοποθετείται ανάμεσα στις GLA και GLC, ωστόσο η σχεδίασή της είναι τελείως διαφορετική. Το τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος παραπέμπει στην εμβληματική G-Class, προβάλλοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες και τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά της.

Στη χώρα μας θα έρθει την άνοιξη του 2020 Πρόκειται για ένα μεσαίο SUV, το οποίο απευθύνεται σε νεότερους οικογενειάρχες. Σε αυτούς που αναζητούν ένα πρακτικό, ευρύχωρο και πολυτελές όχημα, ικανό να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο μέσα στην πόλη όσο και στους χειμερινούς προορισμούς.

Το μήκος του αμαξώματος ξεπερνά τα 4,63 μέτρα, το πλάτος είναι στο 1,83μ. και το ύψος στο 1,66μ. Όσο για το μεταξόνιο, αγγίζει τα 2,83 μέτρα, γεγονός που ωφελεί σημαντικά την ευελιξία της καμπίνας. 

Από κοντά, το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ελκυστικό αισθητικά σε σχέση με τις φωτογραφίες, με το μεγάλο αστέρι στη μάσκα, τη χαρακτηριστική γρίλια, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, τις χρωμιωμένες ποδιές και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης να προσδίδουν έναν δυναμισμό και μία σπορτίφ εικόνα.

Αυθεντική Mercedes

Πολυτελές, απόλυτα πρακτικό και εργονομικό το σαλόνι

Διπλές οθόνες 10,25 ιντσών που καλύπτουν το μισό ταμπλό, τεχνητή νοημοσύνη, πληθώρα τεχνολογιών και φουλ συνδεσιμότητα. Η GLB είναι ένα πραγματικά σύγχρονο SUV που καλύπτει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις των αγοραστών.

Από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα. Η Mercedes την έχει προικίσει με κάθε σύστημα και τεχνολογία, οι επιφάνειες καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας δερμάτινες επενδύσεις και υφάσματα, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και προσφέρουν άριστη στήριξη στο σώμα του οδηγού, θήκες για αντικείμενα, το κινητό τηλέφωνο και τα μπουκάλια του νερού υπάρχουν παντού, ενώ η εργονομία βρίσκεται στα καλύτερά της.

Όλες οι λειτουργίες και οι εφαρμογές ελέγχονται από τις ψηφιακές οθόνες μέσω φωνητικών εντολών ή με την αφή.

Η GLB προσφέρεται και ως επταθέσια προαιρετικά, με τα δύο τελευταία καθίσματα να είναι κατάλληλα για άτομα με ύψος έως 1,68μ. Αποθηκεύονται εύκολα και γρήγορα κάτω από το πάτωμα.

Στη βασική πενταθέσια διάταξη οι χώροι είναι εξαιρετικοί -τα καθίσματα σύρονται εμπρός και πίσω κατά 140 χλστ.-, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 560 λίτρων.

Κινητήρες

Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 7 ή 8 σχέσεων

Η GLB προσφέρεται με τρεις κινητήρες βενζίνης και ισάριθμους diesel. Στη βάση της γκάμας είναι ο 1.33 turbo της έκδοσης GLB 200 με τους 163 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων. Ακολουθεί η GLB 250 με τετρακίνηση 4MATIC και το δίλιτρο μοτέρ των 224 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η GLB 35 4MATIC AMG των 306 ίππων. Τα δύο ισχυρότερα μηχανικά σύνολα φέρουν αυτόματο 8άρι κιβώτιο.

Στους πετρελαίου, συναντάμε τις GLB 180 d, 200 d, 200 d 4MATIC και 220 d 4MATIC. Όλες φοράνε δίλιτρο μοτέρ, συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8G-DCT και αποδίδουν 116, 150, 150 και 190 ίππους, αντίστοιχα.

Στον δρόμο

Η έκδοση GLB 200 ταιριάζει στις ανάγκες των Ελλήνων αγοραστών

Στην Ανδαλουσία πραγματοποιήσαμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου μοντέλου της γερμανικής φίρμας. Οδηγήσαμε κατά σειρά τις GLB 200, 220 d 4MATIC και GLB 35 4MATIC AMG. Η τελευταία έχει απίστευτη δύναμη, ο θόρυβος των εξατμίσεων σε προκαλεί να πιέζεις το γκάζι, τα φρένα «γαντζώνουν» τους τροχούς στην άσφαλτο και η πρόσφυση είναι ισάξια των sport car.

Η 220 d 4MATIC των 190 ίππων δεν δυσκολεύεται πουθενά, κινείται με περίσσια άνεση σε όλες τις συνθήκες και εμφανίζει περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, με τη Mercedes να κάνει λόγο για 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Βέβαια, αυτή που μας έκανε εντύπωση ήταν η GLB 200. Παρά τα 1.332 κ.εκ. του μηχανικού συνόλου και τον όγκο του αμαξώματος, κινεί με χαρακτηριστική άνεση το όχημα.

Το μοτέρ είναι ελαστικό, έχει δύναμη από χαμηλά και δεν δείχνει να κομπιάζει σε περιπτώσεις πίεσης. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 9,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 207 χλμ./ώρα.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις φέρουν στάνταρ το πακέτο «Off-Road Engineering» με τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και τη λειτουργία «Downhill Speed Regulation» που ρυθμίζει μόνη της την ταχύτητα μεταξύ 2 και 18 χλμ./ώρα. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και το πακέτο «Technic Offroad» με ειδικό σύστημα κατάβασης και φωτισμό προκειμένου να βλέπει ο οδηγός τα εμπόδια. Εξοπλίζεται με δεκάδες συστήματα υποβοήθησης

Στα βουνά της νοτιότερης περιφέρειας της Ισπανίας είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις εκτός δρόμους ικανότητες της GLB.

Τα test στις ειδικά σχεδιασμένες διαδρομές έγιναν από επαγγελματία οδηγό της Mercedes, καθώς, λόγω των σφοδρών βροχοπτώσεων, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και επικίνδυνες, και οι διοργανωτές δεν ήθελαν να ριψοκινδυνεύσουν κάποιο ατύχημα.

Ακόμη και από τη θέση του συνοδηγού όμως, είδαμε την GLB να περνά με χαρακτηριστική ευκολία τα εμπόδια, να λασπώνεται μέχρι τις πόρτες, να στέκεται στους τρεις τροχούς και να δίνει μια αίσθηση ασφάλειας.

Πόσο κάνει και πότε έρχεται;

Η AMG 35 εντυπωσιάζει με τη δύναμη και τα κρατήματα

Η εμπορική πορεία της GLB θα ξεκινήσει στην Ελλάδα την άνοιξη του 2020, ωστόσο είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία, με τις τιμές να αρχίζουν από 37.829 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από €42.410 για τις diesel.

Τα αυτοκίνητα μας περιμένουν μέσα στη λάσπη για τις off-road δοκιμές

Τα λερώσαμε αρκετά στα βουνά της Ανδαλουσίας

Με τον επαγγελματία οδηγό της Mercedes αμέσως μετά την επίδεξη στις εκτός δρόμου διαδρομές

Μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τετρακίνηση και ηλεκτρονικά συστήματα. Το τρίπτυχο της επιτυχίας

Όλα ελέγχονται γρήγορα και εύκολα με την αφή ή με φωνητικές εντολές

Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 560 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2019, 12:28