Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   


Μία πίστα προδιαγραφών Formula 1. Ένα αυτοκίνητο με εκπληκτικές επιδόσεις και ωμή, ανόθευτη δύναμη. Η Mercedes-AMG μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την A45 στο circuit του Hungaroring, απογειώνοντας τις αισθήσεις και λιώνοντας κυριολεκτικά τα ελαστικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέτοιες ευκαιρίες δεν πάνε χαμένες

Μπροστά η πανίσχυρη GT S, πίσω η A45 AMG και στη μέση ο υπογράφων

Όταν σου προσφέρεται η δυνατότητα να οδηγήσεις ένα από τα πιο ισχυρά και γρήγορα compact αυτοκίνητα της αγοράς σε πίστα υψηλών προδιαγραφών, όπου μάχονται οδηγοί όπως οι Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen και Fernando Alonso, τότε πιάνεις την ευκαιρία από τα μαλλιά.

Το πρόγραμμα της Mercedes για το test drive ήταν συγκεκριμένο. Αναχωρούμε από το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης με προορισμό το Hungaroring, παίρνοντας μια μικρή γεύση των δυνατοτήτων των ανανεωμένων A45 και GLA45. 45 λεπτά αργότερα και αφού έχουμε διανύσει μια απόσταση περίπου 55 χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο, τηρώντας κατά γράμμα τα όρια ταχύτητας, φθάνουμε στην πίστα. Οι Γερμανοί μάς καλωσορίζουν και ρωτάνε αν είμαστε έτοιμοι. Μας ανακοινώνουν ότι θα οδηγήσουμε μόνο την A45, έχοντας ως πλοηγό κάποιον από τους εκπαιδευτές του προγράμματος AMG Driving Experience, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της υπέροχης GT S.

Χωρίς δεύτερη σκέψη, φοράμε την μπαλακλάβα, βάζουμε τα κράνη με την υπογραφή της AMG και βγαίνουμε στα pits. Τρεις κόκκινες και ισάριθμες λευκές A45 βρίσκονται παρατεταγμένες στη γραμμή, πίσω από τις μαύρες AMG GT S. Χαιρετάμε τον Hanes, επαγγελματία οδηγό της γερμανικής φίρμας, λαμβάνουμε θέση στο μπάκετ κάθισμα με τη βοήθεια της ομάδας υποστήριξης της Mercedes και αναμένουμε την εντολή.

Κυνηγώντας τον χρόνο

Σημαδεύεις, παίζεις λίγο με το γκάζι και στρίβεις... τόσο απλά

Ο πρώτος γύρος αφορά στην προθέρμανση, με τον ευγενέστατο και ταλαντούχο εκπαιδευτή να εξηγεί λεπτομερώς κάθε κομμάτι της πίστας. Αφού έχουμε κάνει τα 4.381 μέτρα που απαιτούνται, βγαίνουμε στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, επιλέγουμε το προφίλ Race και βυθίζουμε το δεξί πόδι στο πάτωμα. Το δίλιτρο μοτέρ των 381 ίππων και 475 Nm ροπής θαρρείς και σκίζει τον αέρα με τα ουρλιαχτά του. Η αδρεναλίνη αρχίζει να διαπερνά το κορμί. Ο Hanes που προπορεύεται με τo «θηρίο» των 510 ίππων φωνάζει από τον ασύρματο «τέρμα γκάζι». Ακολουθούμε ρητά τις εντολές του. Το κοντέρ γράφει πάνω από 220 χλμ./ώρα. Ακολουθεί η πρώτη στροφή. Πέφτουμε στα φρένα με βία. Το αυτοκίνητο στέκεται ακλόνητο, στρίβει με χαρακτηριστική άνεση, ανεβάζει αμέσως ρυθμούς, το 7άρι αυτόματο σπορ κιβώτιο ΑΜG SPEEDSHIFT DCT αλλάζει σχέσεις με καταιγιστικούς ρυθμούς και ο θόρυβος σε κάθε κατέβασμα «βάζει τον διάβολο» μέσα σου.

Έρχονται ακόμη δύο γύροι, όλο και πιο γρήγοροι, με σταθερές αγωνιστικές γραμμές και τον Hanes να δίνει τον ρυθμό. Ανάλογα με την ταχύτητά μας, πιέζει σε κάθε στροφή ή επιβραδύνει προκειμένου να έχει άμεση επαφή από τους καθρέπτες του για το τι συμβαίνει πίσω. Επιστρέφουμε στα pits και το υπόλοιπο γκρουπ δημοσιογράφων μπαίνει στην πίστα.

Θέλω το παιχνίδι μου!

Με έναν Έλληνα συνάδελφο, συζητάμε λίγα λεπτά με τον Hanes και του ζητάμε σαν παιδάκια που τους πήραν το παιχνίδι αν μπορούμε να το επαναλάβουμε. Χαμογελώντας ρωτά αν είμαστε εντάξει από πλευράς φυσική κατάστασης. Η απάντηση είναι καταφατική και παίρνουμε εκ νέου θέση. Ο ίδιος φαίνεται ευτυχισμένος, καθώς το απολαμβάνει ιδιαίτερα. Εξάλλου, αυτή είναι η δουλειά του.

Συνολικά κάναμε 12 γύρους, με την A45 να δείχνει ότι έχει σχεδιαστεί για πίστα, να γλιστρά απαλά με τα τέσσερα όταν το επιδιώκεις ή να σημαδεύει με απόλυτη ακρίβεια τη στροφή, εκμεταλλευόμενη πλήρως το εξαίσιο πλαίσιο.

Οι μηχανικοί της AMG μελέτησαν κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, το βελτίωσαν σε κάθε κομμάτι και πρόσφεραν στους πελάτες της Mercedes ένα πραγματικό «όπλο», ικανό για πολύ μεγάλα πράγματα. Ο κινητήρας είναι διαμάντι, οι επιδόσεις του καταιγιστικές και η συμπεριφορά του οχήματος ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες υποδειγματική.

Η μεγάλη επιτυχία των μηχανικών της γερμανικής φίρμας δεν είναι απλώς ότι δημιούργησαν το πιο ισχυρό μικρομεσαίο αυτοκίνητο της αγοράς. Είναι ότι το εξέλιξαν με τέτοιο τρόπο, ώστε ο ιδιοκτήτης να μπορεί να απολαμβάνει τον σπορ χαρακτήρα του είτε στην πίστα, είτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε σε μια φιδίσια ορεινή διαδρομή και συνάμα να μην τον κουράζει στην καθημερινότητα.

Η ανανεωμένη AMG A45 είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από 60.420 ευρώ. Τσουχτερή τιμή για τους περισσότερους από εμάς, αλλά είπαμε… σε αυτήν τη ζωή ό,τι πληρώνεις παίρνεις!  

Επιστρέφουμε με την AMG GLA45

Στο Hungaroring φτάσαμε οδηγώντας μια πράσινη A45
Τα μοντέλα της σειράς AMG έξω από τα γκαράζ της πίστας
Ο χάρτης με τις διαδρομές όλου του διημέρου γύρω από τη Βουδαπέστη και στο circuit
Η A 45 με το έξτρα πακέτο AMG Dynamic Plus διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, μπλοκέ διαφορικό εμπρός και Dynamic Select
Διαχύτης,  τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης και σταθερή πίσω πτέρυγα
Ο 2.0 Turbo κινητήρας των 381 ίππων είναι ο ισχυρότερος στην κατηγορία
Τα 0-100 έρχονται σε 4,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα
Προσηλωμένο πλήρως στην ατόφια πλευρά της σπορ οδήγησης
Μια αυθεντική AMG που τιμά την ιστορία και προσφέρει στιγμές απόλαυσης
Κομψό, στιλάτο και σπορτίφ το εσωτερικό της A45 AMG
Εξαιρετικό το αυτόματο κιβώτιο ΑΜG SPEEDSHIFT DCT
Από αυτόν τον διακόπτη επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης
Με τους Έλληνες συναδέλφους πριν ξεκινήσει η διαδικασία δοκιμής
Δυστυχώς το test drive έλαβε τέλος... ανυπομονούμε για τον επόμενο γύρο

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης