Του Περικλή Χαλάτση

Το νέο πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mustang με την ονομασία Mach E έφθασε στη χώρα μας και μαζί του κάνουμε τα πρώτα οδηγικά χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την πρώτη φορά που το οδηγήσαμε -έτσι για λίγο- ήταν τον Μάιο. Πήραμε ίσα ίσα μια μικρή γεύση. Και τώρα, μόλις τα αυτοκίνητα -τα περισσότερα με ξένες πινακίδες- βγήκαν από το τελωνείο, η Ford έκανε τη δημοσιογραφική παρουσίαση στον θρύλο που θα μας ταξιδέψει στο μέλλον.

Αθόρυβο, επαναστατικό, ευρύχωρο, ταχύτατο και φυσικά χωρίς να μολύνει το περιβάλλον, το Mach E είναι πλέον εδώ για να κλέψει τη παράσταση. Μια παράσταση που θα σας τη μεταφέρουμε όσο πιο απλά και γρήγορα μπορούμε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν καθίσουμε στη θέση του οδηγού, «σετάραμε» στο κινητό μας όλες τις παραμέτρους που μας προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη. Το Mach E ξεκλειδώνει από τα τρία μέτρα αφού αναγνωρίσει από το κινητό ποιος είναι ο ιδιοκτήτης. Όταν κάποιος φθάσει στο αυτοκίνητο, θα προβληματιστεί για το πώς θα ανοίξουν οι πόρτες, αφού δεν υπάρχουν χειρολαβές.

Στα πλαϊνά υπάρχει ένα πολύ μικρό κουμπί που ακουμπάς απλώς το δάχτυλό σου. Η πόρτα ανοίγει ελαφρώς και σταθεροποιείται μέχρι να αποφασίσει ο οδηγός τι ακριβώς θέλει να κάνει. 


Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στην τσάντα μας ή στην τσέπη μας το κωδικοποιημένο κλειδί. Αν έχουμε «σετάρει» τις παραμέτρους στο τηλέφωνό μας, δεν χρειάζεται να το βγάλουμε. Μας είναι τελείως άχρηστο. 

Αν βρισκόμαστε κάπου μακριά και θέλουμε να μας φέρει κάποιος γνωστός μας κάτι από το αυτοκίνητο, μπορούμε να το ξεκλειδώσουμε και να το κλειδώσουμε χωρίς να έχουμε οπτική επαφή.

Ας υποθέσουμε ότι δεν έχουμε το τηλέφωνο μαζί μας και η μπαταρία του κλειδιού έχει πέσει και δεν ανταποκρίνεται στον τηλεχειρισμό. Και πάλι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στη μεσαία κεντρική κολόνα του αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι αριθμοί. Είναι τόσο διακριτικοί που μόνο αν ξέρεις σε ποιο σημείο είναι τους διακρίνεις. Πατάς το Pin σου και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει.

Από το τηλέφωνο μπορείς να κάνεις δεκάδες πράγματα. Μπορείς να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητο, να ανοίξεις η να κλείσεις τα τζάμια η να ανοίξεις το πορτμπαγκάζ. Να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία που θέλεις ή να ρυθμίσεις την ώρα που επιθυμείς να ξεκινήσει η φόρτιση στις μπαταρίες.

Οι ιδιοκτήτες της Mach-E μπορούν με τη βοήθεια της εφαρμογής FordPass να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχούν η πολυτέλεια αλλά και η τεράστια κεντρική οθόνη 15.5 ιντσών αλλά και μια μικρότερη 10.2 ιντσών που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό.

Η μεγάλη οθόνη που είναι σαν ένα μεγάλο tablet δεν έχει κουμπιά. Όλες οι ενδείξεις λειτουργούν με την αφή. Το μόνο που διαφέρει είναι ο περιστροφικός διακόπτης για τον ήχο. Μάλλον σωστή η επιλογή τόσο στη χρησιμότητα όσο και στην αισθητική.

Η τεράστια κάθετη οθόνη του ηλεκτρικού Mustang που προεξέχει από το ταμπλό θα γίνει σήμα κατατεθέν.
Γενικά το ταμπλό είναι εντυπωσιακό. Αλλά, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες που σου γίνει ο κατασκευαστής, τουλάχιστον στην αρχή θα χρειαστείς ένα καλό φροντιστήριο. Πρέπει να μάθεις τη λειτουργία σε κάθε ηλεκτρονικό βοήθημα που έχει το υπερσύγχρονο Mach E. Γι΄ αυτό στον τίτλο είπαμε ότι «Φέρνει το αύριο… σήμερα».

Οι βασικότερες λειτουργίες στην οθόνη είναι το σετάρισμα της προτίμησης κάθε οδηγού, η πρόσβαση στο κεντρικό μενού και το βασικότερο αυτές τις καυτές ημέρες η έξυπνη λειτουργία του κλιματισμού.

Διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, που παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον «ήχο κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας.

Έχουμε να πούμε τόσα πολλά γι΄ αυτό το αυτοκίνητο που μπορούμε να γράφουμε «σεντόνια». Πρέπει όμως να σας πούμε ποια είναι η οδική του συμπεριφορά. Γιατί αυτό σας ενδιαφέρει περισσότερο.

Οι εντυπώσεις μας στον δρόμο για τον ναό του Ποσειδώνα

Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο είχε πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά των τουριστών. Και οι άνθρωποι της Ford, που δίνουν μια εξαιρετική αξία στο 100% ηλεκτρικό Mach E, έκαναν έναν συνδυασμό συναισθημάτων.

Κάθεσαι, δένεσαι, πατάς το κουμπί της εκκίνησης και το Mach E είναι έτοιμο για «απογείωση». Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε και γνωρίσαμε αυτή τη φορά αρκετά καλά ήταν η έκδοση με το πακέτο tech Pack Plus που έχει την τεράστια ηλιοροφή.

Ήταν με κίνηση στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Extended Range με τη μεγάλη μπαταρία και με τις 376 κυψέλες. Η άλλη έκδοση Standard Range έχει μικρότερη μπαταρία με 288 κυψέλες. Φυσικά εξωτερικά δεν υπάρχει καμιά απολύτως διαφορά. Οι αριθμοί μόνο στην απόδοση διαφέρουν.

Η Standard Range με τα 68 Kwh έχει αυτονομία 470 Km (RWD) και 410 km (AWD). Λόγω της επιδότησης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα προτιμηθεί, κατά την άποψή μας, από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους. Η τιμή της από 57.587 πέφτει στα 51.587 ευρώ. Έχει επιτάχυνση από 0-100 σε 6,1 ή 5,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, αποδίδει 269 PS. Για το RWD η απόδοση σε Nm είναι 430, ενώ για το AWD 580 Nm.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν το Mach E στην έκδοση Extended Range με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Έχει 88 Kwh, η αυτονομία του είναι 610 km (RWD) ή 540 Km (AWD), η επιτάχυνση από 0-100 για την (RWD) είναι 6,2 και για την (AWD) 5,1 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Η απόδοση είναι 294 PS και 351 PS και τέλος η RWD έχει 430 Nm, ενώ η (AWD) έχει 580 Nm. Φυσικά στα αμαξώματα δεν υπάρχει καμιά διαφορά.

Οδηγούμε στην όμορφη διαδρομή προς το Σούνιο την έκδοση AWD, με τους 351 PS. Σε μια ευθεία χωρίς αυτοκίνητα στον δρόμο δοκιμάσαμε την επιτάχυνση. Η εργοστασιακή μέτρηση είναι 5,1 δευτερόλεπτα από 0-100. Κάπου εκεί τη μετρήσαμε και εμείς. Απίθανη επιτάχυνση και καταπληκτικά φρένα.

Το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στον δρόμο, στρίβει σαν τρένο και έχει φοβερά κρατήματα ακόμη και φρενάροντας μέσα στη στροφή. Λειτουργεί για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας με το σύστημα One Pental και με την ξεχωριστή προσωπικότητά της δεν περνάει απαρατήρητη. 

Οι μηχανικοί κατάφεραν να τοποθετήσουν τις μπαταρίες στο καινούριο πλαίσιο που είναι αποκλειστικά για τη Mustang τόσο σωστά που λειτουργούν αποτελεσματικά και στο άψογο ζύγισμα του Mach E. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, αν χρειαστεί συντήρηση μια κυψέλη ή ακόμα και αντικατάσταση, γίνεται εύκολα και φθηνά.

Όλα τα χιλιόμετρα τα κάναμε μόνο στην άσφαλτο αν και θα μπορούσε να υπήρχε και μια διαδρομή σε χώμα δεδομένου ότι είχαμε ένα αρκετά ψηλό SUV (ή αν θέλετε μπορούμε να πούμε ότι ανήκει στην κατηγορία ελευθέρου χρόνου) με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Η ερώτηση που μας έκανε ένας καλός φίλος στην Ανάβυσσο ήταν δικαιολογημένη.
Για μένα -είπε- Mustang σημαίνει σπορ αυτοκίνητο και γρήγορη οδήγηση.

Η απάντηση είναι απλή. Μπορεί να είναι SUV ωστόσο έχεις σπορ γραμμές. Η γρήγορη οδήγηση και μάλιστα με το παραπάνω. Ποια είναι η διαφορά; 
Ότι το νέο Mustang μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα και όχι δύο και ότι κινείται το ίδιο γρήγορα αλλά χωρίς θόρυβο και χωρίς εκπομπές καυσαερίων.

Η ζωή μας άλλαξε. Ο πλανήτης χρειάζεται προστασία. Και εμείς πρέπει να βοηθήσουμε. Σύντομα θα γίνονται και αθόρυβα ράλι. Πρέπει να κινηθούμε παράλληλα με τις εξελίξεις. Το Mach E είναι μια σημαντική εξέλιξη στον χώρο της ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Χωρίς να έχει απαγορευμένες τιμές που να ξεπερνούν τη λογική, απευθύνεται στους απαιτητικούς οδηγούς.

Δεν νομίζω ότι βρήκα ψεγάδι. Είναι τόσο προσεγμένο το Mach E που δικαιολογεί τα θετικά σχόλια της Ευρώπης. Η βόλτα μας τέλειωσε και τώρα φτάνουμε σε ένα τελευταίο κεφάλαιο που λέγεται φόρτιση. 

Είναι εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

Στο πορτμπαγκάζ θα βρείτε δύο διαφορετικούς φορτιστές. Ο ένας είναι για να μπορείτε να γεμίζετε τις μπαταρίες σας στο σπίτι σας και ο δεύτερος για τους σταθμούς φόρτισης στην εθνική οδό.

Ο επιτοίχιος φορτιστής έχει καλώδιο 7,5  μέτρων. Για τα συστήματα που θα μπορείτε να φορτίσετε το Mach E θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο. Σημειώστε μόνο ότι δέκα λεπτά φόρτισης σε κάποιον σταθμό της εθνικής οδού αρκούν για να κάνετε άλλα 93 χιλιόμετρα, ενώ, αν δείτε την ένδειξη στις μπαταρίες σας κάτω από το 10%, τότε μέσα σε 38 λεπτά φόρτισης μπορείτε να ξαναδείτε την ένδειξη στο 80%.
Γι΄ αυτό το στολίδι που έφθασε στην Ελλάδα θα επανέλθουμε σύντομα.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης