Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Ταξιδέψαμε στην Ιταλία για την παγκόσμια παρουσίαση μιας μοτοσυκλέτας που ούτε λίγο ούτε πολύ συνιστά μια κατηγορία μόνη της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ταξίδι ήταν μακρύ μιας και ο γράφων θα ξεκινούσε από Κρήτη για να φτάσει εν τέλει στη Σαρδηνία, κάτι που από μόνο του αφενός εμπεριέχει αρκετή δόση ταλαιπωρίας και αφετέρου εντείνει την προσμονή. Μια προσμονή που έμελλε να κορυφωθεί στο ξενοδοχείο όπου θα γινόταν η παρουσίαση της μοτοσυκλέτας, αρκετά έξω από το Cagliari, την πρωτεύουσα της Σαρδηνίας. Τίποτα δεν ήταν τυχαίο για τους Ιταλούς, καθώς η τοποθεσία αλλά και η όλη οργάνωση σε έβαζαν σταδιακά σε mood ταξιδιάρικο που τελικά θα όριζε και το V85 TT. Στο χώρο της παρουσίασης υπήρχαν τρεις μοτοσυκλέτες, με τις δυο εξ αυτών να έχουν τον ασφάλτινο χαρακτήρα που επέβαλλαν τα αντίστοιχα ελαστικά της Metzeler, ενώ η τρίτη, φορώντας τα Anakee της Michelin, σίγουρα σε προϊδέαζε για παιχνίδι στο χώμα. Οι άνθρωποι της Moto Guzzi ακολούθως θα μας παρουσίαζαν τη μοτοσυκλέτα αναλυτικότατα, ουσιαστικά και χωρίς να γίνουν κουραστικοί. Φυσικά το «κυρίως πιάτο» θα ήταν το επόμενο πρωί με την οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους του Ιταλικού νησιού.

Εξ όψεως Μodern Classic Enduro

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συνολική εικόνα της μοτοσυκλέτας παραπέμπει στο παρελθόν και αυτή ακριβώς είναι η ουσιαστική διαφοροποίηση του μοντέλου σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σε ένα αγωνιστικό παρελθόν άλλων δεκαετιών, με επίκεντρο το θρυλικό Παρίσι-Ντακάρ. Από αυτό τον αγώνα ας μας μείνει το «Enduro». Οι σχεδιαστές της Moto Guzzi κράτησαν μεν τις φόρμες και τις γραμμές μιας άλλης εποχής, τις έκαναν δε σύμφωνες με το παρόν, ώστε να έρθει και το «Modern Classic».

Τα Led δεσπόζουν παντού, με τον εμβληματικό αετό να σχηματίζεται χαρακτηριστικά στο διπλό εμπρός φωτιστικό σώμα, ενώ πίσω συναντάμε πάλι διπλά φωτιστικά σώματα σε στυλ.. μαχητικού, παραπέμποντας στις μετακαύσεις των αντίστοιχων αεροσκαφών. Ζάντες με ακτίνες και σεβαστή από το έδαφος απόσταση συμπληρώνουν το «rally» χαρακτήρα, ενώ στο ίδιο μοτίβο κυμαίνεται και η προστατευτική ποδιά κάτω από τον αερόψυκτο κινητήρα των 853cc. Στα λειτουργικά στοιχεία ξεχωρίζουμε τις χειρολαβές στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, που προτρέπουν σε κάθε συνδυασμού φόρτωμα χάρη στην αρθρωτή σωληνωτή λογική τους αλλά και στο αλεξίνεμο μπροστά, που επίσης περιβάλλεται από σωληνωτές βάσεις. Τέλος, ιδιαίτερη σχεδιαστική και μηχανολογική νότα δίνει τόσο η μετάδοση με άξονα όσο και το μονό πίσω αμορτισέρ στη δεξιά μεριά της μοτοσυκλέτας.

Περί κινητήρα το ανάγνωσμα

Εδώ έχουμε ένα μηχανικό σύνολο άξιο θαυμασμού, καθώς παραμένει στη λογική μιας άλλης αερόψυκτης εποχής ενώ παράλληλα συμμορφώνεται με τις προσταγές που ορίζει το Euro4. Η διάταξη είναι εγκάρσια σε σχήμα V στις 90 μοίρες, με τα 853 κυβικά του νέου δικύλινδρου συνόλου να αποδίδουν 80 ίππους, οι οποίοι θα καλπάσουν γραμμικά και χωρίς ξεσπάσματα. Μεταξύ 4.000-7.000 στροφών συναντάμε την ουσία, ενώ κάπου εκεί ο ήχος γίνεται και πιο μπάσος συνεισφέροντας τα δέοντα στο κομμάτι της οδηγικής ευχαρίστησης. Ευχαρίστηση που φαίνεται και στις αλλαγές ταχυτήτων, με το 6άρι κιβώτιο να είναι αθόρυβο και με τον –μη υδραυλικό- συμπλέκτη να θυμίζει ζεστό μαχαίρι σε βούτυρο.

Η λειτουργία του κινητήρα πλαισιώνεται και με τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα Riding Modes. Στο Road συναντάμε το ABS και το Traction Control ενώ στο Rain τα βοηθήματα παραμένουν με την απόκριση του ride by wire γκαζιού να γίνεται ηπιότερη. Ενδιαφέρον έχει το Off-Road mode, όπου ο κινητήρας τα δίνει όλα με την ελάχιστη παρέμβαση των ηλεκτρονικών και την πλήρη απουσία του ABS στον πίσω τροχό. Μιλώντας για ηλεκτρονικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην εντυπωσιακή οθόνη των 4,3 ιντσών, που πέρα από πληθώρα πληροφοριών μπορεί να συνδεθεί και με smartphone μεταφέροντας στον αναβάτη πλήθος δεδομένων, όπως πλοήγηση, μηνύματα, κλήσεις κλπ.

Οδηγικά..  

Η μέρα της δοκιμής ξημέρωσε με βροχή, η οποία ευτυχώς δεν ήρθε για να μείνει και έτσι πολύ σύντομα ο ήλιος θα στέγνωνε τη βρεγμένη ιταλική άσφαλτο επιτρέποντάς μας λίγο πιο «παιχνιδιάρικο» ρυθμό. Η βόλτα ξεκίνησε με τα ασφάλτινα ελαστικά της Metzeler, τα οποία «φοράει» η μια εκ των δυο εκδόσεων του V85 TT. Η πρώτη επαφή επαλήθευσε τα λεγόμενα των Ιταλών περί σχεδιασμού μιας μοτοσυκλέτας που απευθύνεται από το 5 έως το 95% του πληθυσμού. Η χαμηλή θέση οδήγησης μοιράζει όμορφα την απόσταση μεταξύ κορμού, τιμονιού και εδάφους, κάτι που μεταφράζεται σε όρθια και άνετη θέση οδήγησης. Η άνεση της θέσης του αναβάτη ολοκληρώνεται από τα καλά υλικά της σέλας, πακέτο που δένει το γλυκό της όλης ταξιδιάρικης εργονομίας. Έπειτα μας περίμεναν πολλές απολαυστικές στροφές στις νότιες ακτές της Σαρδηνίας.

Η εντελώς αθόρυβη πρώτη ταχύτητα ξεκινά τη μοτοσυκλέτα «εξαφανίζοντας» τα κιλά της. Το ατέλειωτο στροφιλίκι με την τραχιά άσφαλτο που θα ακολουθούσε ανέδειξε, πέραν του κινητήρα, τις -μπροστά και πίσω- ρυθμιζόμενες αναρτήσεις αλλά και τα φρένα της Brembo, που απροβλημάτιστα επιβράδυναν τα 230 κιλά της πλήρους υγρών μοτοσυκλέτας παρά την όποια πίεση που μπορούσε να έχει η οδήγηση της δοκιμής. Η προστασία από τον αέρα ήταν αρκετά καλή, ωστόσο όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν αρκετά ο οδηγός (στην περίπτωση μας ύψους 1,70) θα χρειαστεί να σκύψει λίγο πίσω από το φέρινγκ. Μικρό το κακό, καθώς μεταξύ των πολλών άλλων ταξιδιάρικων αξεσουάρ η Moto Guzzi προτείνει και ένα αντίστοιχο ψηλότερο. Το ταξίδι έχει κομβική σημασία για το V85 TT, καθώς εκεί είναι το στοιχείο του, με τη δυνατότητα φόρτωσης να είναι υπαρκτή χάρη στην εργονομία της μοτοσυκλέτας αλλά και την πληθώρα αξεσουάρ που μπορούν να της δώσουν είτε μια custom χροιά, είτε τη μορφή του δίτροχου χιλιομετροφάγου.

Είπαμε όμως και κάτι για enduro και αυτό μπορεί άνετα να μπει στο μενού μιας μακρινής εξόρμησης. Εντάξει, δε μιλάμε για σκληροπυρηνικές εντουράδες, αλλά όταν στη συνέχεια της δοκιμής ήρθε στα χέρια μας η έτερη, χωμάτινη έκδοση με τα Anakee της Michelin, θα παίρναμε μια γεύση για τις εκτός δρόμου ικανότητες της μοτοσυκλέτας. Μπήκαμε σε ένα χωματόδρομο μικρό σε απόσταση, περί τα 2-3χλμ, λίγα σε σχέση με τα 100 και πλέον της δοκιμής. Λίγα αλλά περιεκτικά, με μεγάλες λακκούβες, πέτρες μικρές και μεγάλες, ως και πολύ μεγάλες, λάσπη αλλά και άμμο. Οι εντυπώσεις ήταν τουλάχιστον διασκεδαστικές, με τα εμπόδια να γίνονται παιχνίδια, ειδικά στα χέρια κάποιου πιο μυημένου στο χώμα. Βέβαια, μιλάμε για μεγάλο on/off με ότι αυτό συνεπάγεται, κοινώς ναι μεν η μοτοσυκλέτα είναι ιδιαίτερα εύκολη στο χειρισμό της και σε κάθε συνθήκη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κατασκευάστηκε για να γίνει το απόλυτο χωμάτινο όπλο.

Επίλογος

Παρά την Ιταλική του προέλευση, το V85 TT είναι μια «Ελληνική» μοτοσυκλέτα και εξηγούμεθα για τον όρο. Είναι κατάλληλο λόγω θέσης και ευκολίας οδήγησης για καθημερινή χρήση, ανθίζει δε περαιτέρω στις συνθήκες της εκδρομής και του ταξιδιού. Οι άνθρωποι της Moto Guzzi έφτιαξαν μια τίμια εξοπλισμένη μοτοσυκλέτα, η οποία είναι μεν «σοβαρή» πλην όμως ουχί «βαρετή» και η οποία δείχνει ικανή να συντροφέψει τον ιδιοκτήτη της για πολλά πολλά χρόνια . Από την άλλη -και υπό τις κατάλληλες συνθήκες- ο αναβάτης θα ακούσει τη μπότα του να βρίσκει άσφαλτο εξερευνώντας τα όριά του και αποζητώντας ένα πιο σβέλτο ρυθμό, ενώ παράλληλα δεν θα πει όχι όταν ο δρόμος τελειώσει δίνοντας τη θέση του στο χώμα. Στο θέμα της τιμής, 11.800 ευρώ θα κοστίζει η μονόχρωμη έκδοση και 11.990 η δίχρωμη με το κόκκινο πλαίσιο. Αυτή την τελευταία η Moto Guzzi την αποκαλεί Evocative και πέραν των πιο χωμάτινων ελαστικών έχει διαφορετική σέλα. Η άφιξη αμφότερων των εκδόσεων στη χώρα μας αναμένεται να γίνει στα τέλη Μαρτίου, θα σας ενημερώσουμε αμέσως μόλις αυτό συμβεί. Για περισσότερες πληροφορίες και τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να δείτε εδώ.

Special Thanks

Στις μέρες μας τέτοιες αποστολές δεν είναι εύκολη υπόθεση, επομένως καλό είναι να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Έτσι, χρωστάμε ένα ευχαριστώ στη Σοφία Κοντονίκα, στον Ανδρέα Καρουάνα, στο TwoWheelsOnly MotoClub και στη Blue Star Ferries για τη βοήθεια στις μετακινήσεις.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης