Αποστολή στη Ρώμη
Λουκάς Παπαλάμπρος

Διατηρώντας το ρετρό σχεδιασμό που το έχει κάνει διάσημο σε όλο τον κόσμο, το νέο MINI περνά στη νέα γενιά, έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, κινητήρες που ταιριάζουν στην ελληνική αγορά και τιμή που ξεκινά κάτω από 19.000 ευρώ. Ταξιδέψαμε ως την «αιώνια πόλη», καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας ώστε να οδηγήσουμε για πρώτη φορά το καινούργιο μοντέλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μέγεθος κάνει τη διαφορά   

Έχοντας ως προίκα την ιδιαίτερη σχεδίαση και τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα του, το νέο Cooper, τιμά το ιστορικό παρελθόν του, έχοντας βελτιωθεί σε όσα σημεία απαιτούνταν και διορθωθεί σε όσες ατέλειες είχε. Αισθητικά, για να διαπιστώσεις τις διαφορές με την προηγούμενη γενιά, πρέπει να είσαι ή κάτοχος MINI ή λάτρης του μοντέλου. Οι σχεδιαστές προτίμησαν να κρατήσουν αναλλοίωτη την εξωτερική εικόνα του, αλλάζοντας ορισμένα βασικά στοιχεία, όπως τα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα, τις ζάντες και τα χρώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο μακρύ και πλατύ στη νέα γενιάΑν το βάλεις όμως δίπλα στον προκάτοχό του θα καταλάβεις ότι, αυτό το αυτοκίνητο έχει κάτι διαφορετικό. Είναι οι διαστάσεις του. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 10 εκατοστά, το πλάτος κατά 4,4 εκατ., ενώ και το ύψος είναι ελαφρώς μεγαλύτερο. Πατάει πάνω σε μια νέα πλατφόρμα της BMW και παρά τον όγκο του, είναι ελαφρύτερο, γεγονός που συμβάλλει θετικά στην οδική συμπεριφορά, την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.   


Με άρωμα… BMW αλλά αυθεντικό 

Πιο άνετη, εργονομική και ποιοτική η καμπίναΑνοίγοντας την πόρτα, το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση είναι οι χώροι. Σε αυτό το MINI διακατέχεσαι από μια αίσθηση άνεσης. Όλα είναι μακρύτερα και ψηλότερα, από το παρμπρίζ έως την οροφή. Επιπροσθέτως, τα καθίσματα είναι μεγαλύτερα σε πλάτος, πιο άνετα και χαμηλότερα τοποθετημένα. Το ταχύμετρο έχει τοποθετηθεί πλέον πίσω από το τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 8,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Οι ρετρό διακόπτες παραμένουν σε ορισμένα σημεία, ενώ σε κάποια άλλα, τα κουμπιά προέρχονται κατευθείαν από μοντέλα της BMW, αναβαθμίζοντας έτσι την εργονομία και το φινίρισμα. Στα πίσω καθίσματα υπάρχει πλέον δυνατότητα να βολέψεις τα πόδια σου, με το πορτμπαγκάζ να είναι αυξημένο κατά 30%, φθάνοντας τα 211 λίτρα χωρητικότητας.    

Κινητήρες για όλα τα γούστα

116, 136 και 192 ίπποι για το νέο CooperΚάτω από το καπό, βρίσκεται μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και diesel, τεχνολογίας TwinPower. Στη βάση της γκάμας είναι ο τρικύλινδρος 1.5 λίτρου, ο οποίος στην περίπτωση της βενζινοκίνητης έκδοσης αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής και στην πετρελαιοκίνητη 116 ίππους και 270 Nm ροπής. Στην κορυφή, βρίσκεται η έκδοση Cooper S, με το δίλιτρο μοτέρ των 192 ίππων και τις «εκρηκτικές» επιδόσεις. Ριζικά αναβαθμισμένο είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και οι αναρτήσεις.      

Δίνει ρέστα…

Σκέτη απόλαυση η έκδοση SΌταν μιλάμε για MINI Cooper, το θέμα είναι η οδική συμπεριφορά. Αυτό το αυτοκίνητο θαρρείς και έχει κατασκευαστεί για πίστα, με την αίσθηση που δίνει στο δρόμο να είναι άκρως απολαυστική. Η έκδοση S με το «go kart feeling» αποζημιώνει όσους αρέσκονται να κινούνται γρήγορα και να αναζητούν συνεχώς τις στροφές. Σε σχέση με το προηγούμενο όμως, είναι πιο φιλικό και άνετο, με την ανάρτηση να έχει λιγότερες «ξερές» αντιδράσεις. Στην άσφαλτο πατάει καλύτερα, το τιμόνι παραμένει «κοφτερό» και η βελόνα του κοντέρ ανεβαίνει με αστραπιαίους ρυθμούς αν πατήσεις τέρμα το γκάζι στη λειτουργία «Sport».

Εκπλήσσει η έκδοση Cooper DΦυσικά, όλα αυτά τα περιμέναμε λίγο πολύ από το Cooper S. Τι γίνεται όμως με το Cooper D; Εδώ τα πράγματα είναι πιο «γήινα» και σαφώς ταιριάζουν περισσότερο στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.496 κ.εκ., αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος, καθώς συνδυάζει τη δύναμη με την οικονομία. Δεν εμφανίζει κραδασμούς και επιταχύνει το αυτοκίνητο από τις 1.500 σ.α.λ., ακόμα και αν έχεις μια σχέση πάνω. Είναι κορυφαίο σε απόδοση, δεν εμφανίζει υστέρηση – όπως πολλά diesel – όσο ανεβάζει στροφές και παράλληλα «προσέχει» και την τσέπη σου! Για να καταλάβετε, την ώρα που τα 0-100 έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει τα 205 χλμ./ώρα., η μέση κατανάλωση είναι στα 3,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων κάτω από 100 γρ./χλμ.

Αξίζει τελικά;

Μηχανικοί και σχεδιαστές, πήραν το MINI και προσπάθησαν το βελτιώσουν σε όσα σημεία «πονούσε», χωρίς να του αλλάξουν την εικόνα. Οι άνθρωποι της εταιρείας αφουγκράστηκαν το κοινό και αύξησαν τους χώρους στην καμπίνα, το έκαναν πιο εργονομικό, άνετο και πρόσθεσαν στη γκάμα, αποδοτικούς κινητήρες. Στο δρόμο, παραμένει ασυναγώνιστο. Η έκδοση S είναι απολαυστική, αλλά κατά τη γνώμη μας, αυτή που κάνει τη διαφορά είναι η D.
Όσο για τις τιμές, ξεκινούν με το όφελος της απόσυρσης, από 18.992 ευρώ για το Cooper με τους 136 ίππους (δυστυχώς δεν το οδηγήσαμε), από 20.336 για το Cooper D και από 23.702 για το κορυφαίο Cooper S. 


Η εκκίνηση για τη δοκιμή δόθηκε από ένα καταφύγιο 35 χιλιόμετρα έξω από τη Ρώμη


Η πρώτη επαφή μας ήταν με την πετρελαιοκίνητη έκδοση


Εκπληκτικό το τοπίο


Το Cooper D σε αποζημιώνει με την πλούσια ροπή και τη χαμηλή κατανάλωση


Πλέον μπορείς να βολευτείς στα πίσω καθίσματα


Σειρά είχε η κορυφαία έκδοση S με τους 192 ίππους


Στο δρόμο είναι άπιαστο


Η τιμή του είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με το προηγούμενο


Πιο άνετα και με καλύτερη στήριξη τα καθίσματα


Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα


Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 211 λίτρα, αυξημένος κατά 30%


Ο 2.0 TwinPower κινητήρας του Cooper S

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης