ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έπειτα από απουσία ετών, η φημισμένη ιαπωνική φίρμα δραστηριοποιείται εκ νέου στην Ελλάδα, έχοντας μία πλήρη γκάμα μοντέλων. Το πιο όμορφο και ελκυστικό δεν είναι άλλο από το μικρομεσαίο hatchback, ένα απαράμιλλης αισθητικής αυτοκίνητο που ξυπνάει τα συναισθήματα.

Γοητεύει

Ψηφίστηκε ως το ομορφότερο αυτοκίνητο στα βραβεία Red Dot Award

Είχαμε πραγματικά πολύ καιρό να εντυπωσιαστούμε από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Ένα hatchback τόσο ξεχωριστό εμφανισιακά, με ποιότητα κατασκευής που εκπλήσσει και οδική συμπεριφορά που συναντάται σε σπορ κατασκευές.

Το Mazda 3 τοποθετείται χωρίς υπερβολή στην κορυφή της κατηγορίας.

Αποτελεί το «καμάρι» των Ιαπώνων, ένα τετράτροχο που μαγνητίζει τα βλέμματα με τις σμιλευμένες καμπύλες, εκφράζοντας με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία «Kodo», δηλαδή την «Ψυχή της Κίνησης».

Το μακρύ καπό με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, η μεγάλη μάσκα, τα φουσκώματα στους θόλους των τροχών και το ανασηκωμένο πίσω τμήμα αναδεικνύουν έναν άκρατο δυναμισμό.

Το βαθύ κόκκινο χρώμα του αμαξώματος ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του οχήματος, ενισχύοντας την αίσθηση του πάθους και της ενέργειας.

Ξεπερνά τις προσδοκίες

Ξεκάθαρα premium με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα

Ανοίγοντας τις πόρτες, το Mazda 3 θαρρείς και σε τραβάει να καθίσεις αμέσως πίσω από το τιμόνι. Η μινιμαλιστική αισθητική του εσωτερικού, με τις καθαρές γραμμές, την κομψότητα και τον μοντέρνο αέρα που αποπνέει, σε κερδίζει από την πρώτη ματιά.

Η καμπίνα είναι εκλεπτυσμένη και συνάμα τόσο απλή. Τα πάντα είναι συναρμολογημένα αριστοτεχνικά.

Ο οδηγός είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής, με τη θέση οδήγησης να βρίσκεται χαμηλά και το τιμόνι στο ιδανικό ύψος.

Το δέρμα και τα μαλακά υλικά στις επιφάνειες συναντώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, η συναρμογή, δε, αγγίζει το άριστα.

Στο σαλόνι έχει δοθεί προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, εκεί όπου ακουμπά η δεξιά πλευρά του γονάτου του οδηγού στο τούνελ της κονσόλας, οι Ιάπωνες τοποθέτησαν μαλακό υλικό. Αυτό δεν το συναντάς συχνά σε μικρομεσαίο hatchback.

Όλα τα χειριστήρια είναι επικεντρωμένα γύρω του, εκτοξεύοντας την εργονομία. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, χωρίς να επηρεάζουν την υψηλή αισθητική του χώρου.

Τα πάντα στο σαλόνι είναι συναρμολογημένα αριστοτεχνικάΣτο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8,8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία ελέγχεται από τον περιστροφικό διακόπτη δεξιά του οδηγού.

Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός, με το head-up display στο παρμπρίζ να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

Στα πίσω καθίσματα δύσκολα θα χωρέσουν δύο άνδρες άνω του μετρίου αναστήματος, καθώς ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος. Επίσης, ούτε το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 358 λίτρων είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας.

Ωστόσο, για κάποιον λόγο, σε αυτό το αυτοκίνητο, οι χώροι περνούν σε δεύτερη μοίρα. Αυτό που επιζητεί ο οδηγός είναι να βγει στους δρόμους και να απολαύσει τα χαρίσματά του.

Γεμάτο συστήματα

Διαθέτει δεκάδες συστήματα ασφάλειας και άνεσης

Όπως κάθε σύγχρονο όχημα, έτσι και αυτό, περιλαμβάνει στη φαρέτρα του πλειάδα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. Η Mazda έχει εξοπλίσει το 3άρι με κάθε λογής σύστημα, όπως τα: Driver Monitoring, Cruising & Traffic Support (CTS), Front Cross Traffic Alert (FCTA), Intelligent Speed Assistance (ISA), 360  View Monitor, Blind Spot Monitoring (BSM), Traffic Sign Recognition System (TSR), Lane-keep Assist System (LAS), Lane Departure Warning System (LDWS), Driver Attention Alert (DAA), Mazda Radar Cruise Control (MRCC), Adaptive LED Headlights (ALH) και Smart Brake Support.

Πήγαινέ με μία βόλτα!

Εντυπωσιάζει με το εμπνευσμένο design και τις καμπύλες του

Σε κάθε συνάντηση, από τον κυριακάτικο πρωινό καφέ μέχρι το γήπεδο ποδοσφαίρου όπου παίζουν μπάλα τα πιτσιρίκια, αυτό που ακούγαμε από τους φίλους και τους υπόλοιπους μπαμπάδες ήταν «πήγαινέ με μία βόλτα». Αυτή και μόνον η έκφραση αποτελεί επιτυχία για οποιοδήποτε μοντέλο, πόσω μάλλον για ένα μικρομεσαίο.

Το Mazda 3 ήταν το επίκεντρο της προσοχής οπουδήποτε, θαρρείς και επρόκειτο για κάποιο εξεζητημένο sportcar ή ένα από τα ολοκαίνουργια ηλεκτροκίνητα που κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά. 

Top class

Στρίβει με τέτοια άνεση και έχει τόσο υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που σε προκαλεί να το πιέσεις

Στον δρόμο το ιαπωνικό μοντέλο κινείται μαεστρικά. Η ποιότητα κύλισης συγκρίνεται με τις κορυφαίες γερμανικές premium προτάσεις, ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης είναι ασυναγώνιστος και τα περιθώρια Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το μοτέρ επιδεικνύει ελαστικότηταπρόσφυσης το απογειώνουν.

Την ίδια στιγμή, η καμπίνα παραμένει ερμητικά κλειστή από τους αεροδυναμικούς θορύβους, προσφέροντας μια αίσθηση άνεσης και χαλάρωσης στους επιβάτες.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε ζάντες 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ ελαστικών. Ακόμη και έτσι, η ανάρτηση απορροφούσε αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το τιμόνι είναι γρήγορο σε πληροφόρηση και ακριβές, το αμάξωμα παραμένει ακλόνητο στις στροφές υπό πίεση, με το αυτόματο κιβώτιο να δείχνει τις αρετές του στη λειτουργία sport και με τη χρήση των paddles.

Θέλει άλογα

Σε δρόμο με στροφές όπως αυτές στον Ελικώνα το ευχαριστιέσαι στο έπακρο

Αυτό που λείπει από το Mazda 3 είναι ένας ισχυρός κινητήρας. Ο δίλιτρος Skyactiv G με το ήπιο υβριδικό σύστημα 24V, απόδοσης 122 ίππων και 213 Nm ροπής, διαθέτει πρωτοποριακή τεχνολογία, είναι ιδανικός για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, αλλά στον αυτοκινητόδρομο και σε πιο απαιτητικές διαδρομές δεν μπορεί να αντεπεξέλθει.

Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές επιδεικνύει ελαστικότητα, οι δύο κύλινδροι απενεργοποιούνται χωρίς να το αντιληφθείς σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, ενώ η κίνηση στο κλεινόν άστυ πραγματοποιείται απροβλημάτιστα.

Στον ανοικτό δρόμο αντίθετα και σε διαδρομές όπως αυτή στον Ελικώνα, όπου βρεθήκαμε για να το δοκιμάσουμε, οι 122 ίπποι δεν επαρκούν.

Το αυτοκίνητο είναι τόσο καλά ζυγισμένο, που ζητεί περισσότερη δύναμη. Για να κινηθείς γρήγορα, πρέπει να έχεις συνέχεια το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, γεγονός που ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου πολύ πάνω από τα 8 λίτρα.

Συμπέρασμα

Έλαβε το εκπληκτικό 98% για τα επίπεδα ασφάλειας των επιβατών στα crash test του Euro NCAP

Το Mazda 3 είναι εκπληκτικό στην οδήγηση, ελκυστικό εμφανισιακά και εξαιρετικό σε ποιότητα. Θα μπορούσε να διεκδικήσει την κορυφή στην ανταγωνιστική κατηγορία των hatchback, αν είχε έναν μικρό σε χωρητικότητα και συνάμα ισχυρό κινητήρα. Ο 1.500άρης Skyactiv-G120, που πρόσφατα λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά, είναι βέβαιο ότι θα του δώσει την ώθηση που χρειάζεται.

Οι τιμές για την έκδοση Skyactiv-G122 με το δίλιτρο μηχανικό σύνολο ξεκινούν από 25.290 ευρώ, ενώ με το αυτόματο ανεβαίνουν πάνω από τα 30.000€. Η νέα 1.5 Skyactiv-G120 κοστίζει 21.633€.

Για να δείτε όλες τις εκδόσεις του Mazda 3 πατήστε εδώ

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  

  Mazda 3 Skyactiv-G122
Κυβισμός (cc) 1.999 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 122/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 213/4.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10,4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 197
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5,2
Εκπομπές Ρύπων CO2 119 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 116,62 €
Μήκος (μέτρα) 4.460
Πλάτος (μέτρα) 1.795
Ύψος (μέτρα) 1.435
Βάρος (κιλά) 1.350
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 358
Τιμή (από…)

25.290€

 

Σε κάθε χιλιόμετρο νιώθεις τα έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά του

Το δέρμα στο τούνελ της κονσόλας στο ύψος του γονάτου αποδεικνύει την προσοχή που έχουν δείξει οι Ιάπωνες στην παραμικρή λεπτομέρεια

Στο πορτμπαγκάζ χωράνε με άνεση τέσσερις αποσκευές

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης