Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

H Kia εισβάλλει στα «χωράφια» των καθαρόαιμων GT με ένα αυτοκίνητο που κλέβει την παράσταση με την εμφάνισή του, τα απίστευτα καθίσματα της Recaro, τον 1.6 Turbo κινητήρα των 204 ίππων και την ανταγωνιστική τιμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κοντράρεις τον πρωτομάστορα!

Έχοντας κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο και αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει αυτοκίνητα ισάξια των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Kia έκανε το μεγάλο βήμα προς την κατηγορία των GT. Οι Κορεάτες δούλεψαν για χρόνια πάνω στο project, πήγαν στο Nurburgring για να το εξελίξουν, καθυστέρησαν ώστε να κάνουν όποιες αλλαγές απαιτούνταν και Σπορ προφίλ στο εσωτερικόπαρουσίασαν τελικά το pro_cee’d GT.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος τους δεν είναι απλά να μπουν στην κατηγορία, αλλά να κοντράρουν τον πρωτομάστορα Golf GTI, μέσα στην ίδια του την έδρα, την Ευρώπη. Αυτό, είναι δύσκολο να το πετύχουν, αλλά η κίνησή τους αξίζει τα συγχαρητήρια μας, μόνο και μόνο επειδή το τόλμησαν.


Κολλάς με την εμφάνισή του  

Πτέρυγα, μυώδεις γραμμές και διπλές απολήξειςΜια ματιά είναι αρκετή για να διαπιστώσεις ότι το pro_cee’d GT, είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, σε σχέση με αυτά που μας είχε δείξει η Kia μέχρι τώρα. Το χαμηλωμένο και μυώδες αμάξωμα, η χαρακτηριστική μάσκα ««μύτη της τίγρης», οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών με τις 18αρες ζάντες, το «τουμπανιασμένο» πίσω τμήμα και τα πλαϊνά spoiler, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για το χαρακτήρα του. Ίσως, τα φώτα ημέρας LED στον προφυλακτήρα με το τετραγωνισμένο σχήμα θα μπορούσαν να λείπουν, καθώς τονίζουν παραπάνω απ’ ότι πρέπει την ήδη «αγωνιστική» εικόνα του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε ένα πρατήριο καυσίμων, ο ιδιοκτήτης (Θανάσης) μόλις μας είδε, είπε: «Καλά, νόμιζα ότι ερχόταν πύραυλος με αυτά τα φώτα! Δεν μπορείς να τα σβήσεις;».

Όλα τα λεφτά είναι τα καθίσματα

Τα καθίσματα είναι ότι καλύτερο στην καμπίναΤο εσωτερικό ακολουθεί το προφίλ του εξωτερικού αμαξώματος, με το τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο GT, το μοχλό ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και τον πίνακα οργάνων που αλλάζει όψη, να δίνουν την πρώτη θετική αίσθηση. Η δεύτερη έρχεται από την ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή, ωστόσο το καλύτερο όλων είναι τα καθίσματα. Μπάκετ της Recaro με συνδυασμό δέρματος και υφάσματος σουέτ, που κυριολεκτικά αγκαλιάζουν το σώμα του οδηγού και προσφέρουν τέλεια στήριξη.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό για τα πόδια και το κεφάλι τους, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία, με χωρητικότητα 380 λίτρων. Η μόνη παραφωνία, έρχεται από τα δεκάδες κουμπιά στο τιμόνι και τους διακόπτες στην κονσόλα. Μπερδεύουν τον οδηγό και «φορτώνουν» πολύ την γενική εικόνα.

Ώρα για start

Ιδανικό για στροφέςΠατώντας το κουμπί «start», δεξιά και πίσω από το τιμόνι, ενεργοποιείται ο 1.6 GDI turbo κινητήρας των 204 ίππων. Το μοτέρ έχει ομαλή λειτουργία και δείχνει τη δύναμή του πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. Δεν εμφανίζει ξεσπάσματα, δεν σε κολλάει στο κάθισμα σε καμία περίπτωση, αλλά παρ’ όλα αυτά τα 0-100 έρχονται σε 7,7 δευτερόλεπτα. Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά μακριές σχέσεις για GT και μάλλον σε αυτό οφείλεται η έλλειψη του χαρακτηρισμού «εκρηκτικό». Στον αυτοκινητόδρομο κινείται ταχύτατα, προσπερνά τους πάντες με άνεση, διατηρώντας παράλληλα και μια ηρεμία στην καμπίνα, λόγω της πολύς καλής ηχομόνωσης.
Ο κινητήρας 1.6 με τουρμπίναΣε φιδίσιες διαδρομές, δείχνει ότι βρίσκεται στο στοιχείο του. Είναι ευχάριστο, διασκεδαστικό, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δεν εμφανίζει κλίση. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά όχι κουραστική και τα φρένα εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, η εταιρεία αναφέρει μέση στα 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα πέφτει κάτω από τα 9 λτ/100 χλμ.

Γιατί να το αγοράσεις;

Το pro_cee’d GT εντυπωσιάζει στην πρώτη κιόλας απόπειρα, αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ολοκληρωμένο. Το αγοράζεις όμως, για την εντυπωσιακή εμφάνιση, την ευρυχωρία της καμπίνας, τον πλούσιο εξοπλισμό, την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις του. Παράλληλα, η τιμή των 22.270 ευρώ και τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, δεν βρίσκονται πουθενά άλλού.  

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

 Kia pro_cee’d GT 

Κυβισμός (cc)

1.591 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)

204/6.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

265/1.750-4.500

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)

7,7

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

230

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)

7,4

Εκπομπές Ρύπων CO2

171 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας

384,75 €

Μήκος (μέτρα)

4.310

Πλάτος (μέτρα)

1.780

Ύψος (μέτρα)

1.430

Βάρος (κιλά)

1.359

Χώρος Αποσκευών (λίτρα)

380

Τιμή (από…)*

22.270 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης