Καίει καρδιές το υβριδικό 500άρακι

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 21 Ιουλίου 2020, 16:26
Καίει καρδιές το υβριδικό 500άρακι

 


 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 


 

Είναι το αυτοκίνητο που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο το σύγχρονο lifestyle. Ένα γνήσιο τέκνο της ιταλικής σχολής, ένα θρυλικό τετράτροχο που έχει γράψει με «χρυσά γράμματα» το όνομά του στην παγκόσμια αυτοκινητιστική σκηνή.

Με το 500άρακι δεν μπορεί να συγκριθεί τίποτα και κανείς. Είναι το πιο ξεχωριστό και το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο πόλης που κυκλοφορεί στην αγορά. Πλέον, το λιλιπούτειο μοντέλο εξηλεκτρίστηκε και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία, οδηγώντας την υβριδική έκδοσή του.

Στόχος μας ήταν να δούμε πόσο καίει, αν παραμένει τόσο απολαυστικό μέσα στα στενά όρια της πόλης και πόσο ικανό είναι σε μια ολιγοήμερη εξόρμηση.

Fashion icon

Έχει μήκος 3,57 μέτρα και βάρος 940 κιλά.

Έχει γίνει νόμισμα και γραμματόσημο, αποτελεί έμπνευση για διάσημους οίκους μόδας και εκτίθεται στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, όπως το MoMa της Νέας Υόρκης. Για το Fiat 500 έχουν γραφτεί χιλιάδες λέξεις. Άπαντες το αποθεώνουν για τον εικονικό σχεδιασμό του. Αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στο design οχημάτων, με επιρροές στα περισσότερα σύγχρονα μικρά μοντέλα. Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση είναι γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ.

Η έκδοση Hybrid είναι το βήμα πριν την έλευση του αμιγώς ηλεκτροκίνητου 500 που θα δούμε τους επόμενους μήνες στους δρόμους.

Αισθητικά, το αυτοκίνητο διακρίνεται για το λογότυπο «Hybrid» στο πίσω μέρος, τις πανέμορφες ζάντες και τα ξεχωριστά χρώματα. Οι παρεμβάσεις είναι ελάχιστες αλλά ικανές να τονίσουν τα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά του.

 

Στυλ και οικολογία

Νεανικά χρώματα που ταιριάζουν ιδανικά στον χαρακτήρα του μοντέλου.

Το εντυπωσιακό με αυτό το όχημα είναι το γεγονός ότι προκαλεί τον θαυμασμό μετά από τόσα χρόνια. Ειδικά στο γυναικείο φύλο έχει τεράστια απήχηση. Οι περισσότεροι θέλουν να το δουν από κοντά, να μπουν στο εσωτερικό του, ρωτούν πράγματα σχετικά με την υβριδική τεχνολογία και εντυπωσιάζονται με το νέο τιμόνι και τα καθίσματα.

Πραγματικά, τα δύο τελευταία στοιχεία είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά στο 500 Hybrid. Τα καθίσματα μάλιστα, είναι εξαιρετικά αναπαυτικά, προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη και φέρουν επενδύσεις από «SEAQUAL YARN», ένα συνθετικό ύφασμα που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.

Όλες οι πληροφορίες προβάλλονται στον στρογγυλό ψηφιακό πίνακα οργάνων και στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Η τελευταία ενσωματώνει όλες τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας και τις εφαρμογές.

Οι χώροι είναι ιδανικοί για 2 ενήλικες. Τέσσερις θα χωρέσουν με το ζόρι, καθώς τα πίσω καθίσματα είναι αρκετά στριμωγμένα λόγω των συμπαγών διαστάσεων. Στο πορτμπαγκάζ των 185 λίτρων φιλοξενούνται τα απολύτως απαραίτητα, όπως δύο μικρές βαλίτσες και ισάριθμες χειραποσκευές.

Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας

Η έκδοση Launch Edition με τις αποκλειστικές ζάντες 16 ιντσών είναι η πιο στυλάτη.

Για την κίνηση φροντίζει ο τρικύλινδρος κινητήρας 999 κ.εκ. FireFly με το ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από γεννήτρια/μίζα BSG. Το σύνολο αποδίδει 70 ίππους και 92 Nm ροπής, προσφέροντας καλύτερες επιταχύνσεις και κυρίως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπών ρύπων έως και 30%.

Φυσικά, δεν υπάρχουν καλώδια, φορτιστές και πρίζες.  γεννήτρια/μίζα BSG κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία λιθίου, η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτάχυνση.

Λειτουργώντας ως κινητήρας, το BSG υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας παράλληλα χαμηλότερο φορτίο στον βενζινοκινητήρα.

Κατά την κίνηση αντιλαμβάνεσαι τη λειτουργία του συστήματος μόνο από τις σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται από 5,3 έως 5,8 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 88 γρ./χλμ., γεγονός που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από τα τέλη κυκλοφορίας.

Απολαυστικό

Απολαμβάνεις κάθε χιλιόμετρο πίσω από το τιμόνι

Παρκάρει παντού με δύο κινήσεις, περνά από στενά σοκάκια με χαρακτηριστική ευκολία και λάμπει κάτω από τα φώτα της πόλης. Το 500 Hybrid είναι ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο για οδήγηση μέσα στα αστικά κέντρα. Εκπληκτικά εύκολο στον χειρισμό του, με τιμόνι και ανάρτηση που υποστηρίζουν ιδανικά τις καθημερινές μετακινήσεις.

Το εξάρι κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με το ήπιο υβριδικό σύνολο, το μοτέρ δίνει την εντύπωση ότι έχει μεγαλύτερη ισχύ και παρά τους τρεις κυλίνδρους είναι αρκετά ήσυχο και με ελάχιστους κραδασμούς.

Στον αυτοκινητόδρομο, το ιταλικό μοντέλο εκπλήσσει ευχάριστα, επιδεικνύοντας σταθερότητα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Δεν δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές, ούτε να καλύψει μια απόσταση 200-300 χιλιομέτρων.

Προφανώς και δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις, ούτε είναι ταχύτατο σε μια προσπέραση. Ωστόσο διατηρεί μια ταχύτητα 120-130 χλμ./ώρα στην εθνική οδό χωρίς να κουράζεται και δεν επηρεάζεται αισθητά από τους πλευρικούς ανέμους.

Σταθερή αξία

Το υβριδικό 500άρακι διατηρεί όλα τα στοιχεία που το έκαναν διάσημο σε κάθε γωνιά της γης. Είναι στυλάτο, κομψό, με όμορφα διακοσμητικά στοιχεία και ευκολοδήγητο. Δεν φέρνει κάτι πρωτοποριακό από πλευράς τεχνολογιών, αλλά το mild hybrid σύστημα συμβάλλει στον περιορισμό των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.

Οι τιμές ξεκινούν από 12.200 ευρώ με την προωθητική ενέργεια της Fiat και φθάνουν έως τα 15.800€ στην έκδοση 500 Hybrid Launch Edition. Επίσης προσφέρεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και ισάριθμα χρόνια οδική βοήθεια.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Fiat 500

Τεχνικά χαρακτηριστικά  

  Fiat 500 Hybrid
Κυβισμός (cc) 999 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 70/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 92/3.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 13,8
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 167
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 3,9
Εκπομπές Ρύπων CO2 88 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0€
Μήκος (μέτρα) 3.571
Πλάτος (μέτρα) 1.627
Ύψος (μέτρα) 1.488
Βάρος (κιλά) 940
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 185
Τιμή (από…)

12.200€

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 21 Ιουλίου 2020, 16:26