Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Πριν από κάποια χρόνια όταν έβλεπα στο δρόμο ένα μικρό ηλεκτρικό scooter προσπαθούσα να αποφύγω να Διαθέτει σύστημα εντοπισμού parking και συναγερμού μέσω κραδασμών.το σχολιάσω, αλλά στο πρόσωπό μου μπορούσε κάποιος ξεκάθαρα να διακρίνει τον χλευασμό μου προς τα άμοιρα ηλεκτρικά οχήματα. Τα χρόνια όμως πέρασαν, οι συνήθειες άλλαξαν και οι τεχνολογίες βελτιώθηκαν με αποτέλεσμα σε κάθε γωνία πλέον να πέφτεις επάνω σε ένα ηλεκτρικό scooter, για να μην πω ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκείνο που έχει αλλάξει πλέον είναι ο μορφασμός του προσώπου μου ο οποίος έχει μετατραπεί σε ενδιαφέρον και πολλές φορές θαυμασμό. Έχουν πέσει στα χέρια μου αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα τις προηγούμενες εβδομάδες και μπορώ να πω με ασφάλεια ότι με έχουν κερδίσει. Αυτό έκανε και το e-Viball της Daytona, ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο μας έρχεται από την Κίνα και είναι αποκαλυπτικά καλό και ποιοτικό. Δίπλα στο λογότυπο e-Viball υπάρχει ο αριθμός 125 ο οποίος υποδηλώνει την κατηγορία απόδοσης που κατατάσσεται το scooter, αλλά και το γεγονός ότι μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα A1 και φυσικά αυτοκινήτου με τη βοήθεια του νόμου ισοδυναμίας των αδειών οδήγησης.

Το e-Viball 125 απευθύνεται σε όλους γιατί είναι πρακτικό, εύκολο και όμορφο.

Ρετρό εμφάνιση με αρκετές ψηφιακές πινελιές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο ηλεκτρικό scooter της Daytona είναι ο σχεδιασμός του. Αν το Μόλις θέτεις σε λειτουργία το scooter σε καλωσορίζει με ένα ηχητικό θέμα.παρατηρήσεις πρόχειρα δε θα καταλάβεις ποτέ ότι πρόκειται για ηλεκτρικό καθώς τόσο το σχήμα του όσο και οι διαστάσεις είναι ίδιες με ένα απλό scooter 125 κ.εκ. Αν του δώσεις όμως λίγη σημασία θα αντιληφθείς ότι δεν έχει εξάτμιση και στο εμπρός μέρος της σέλας έχει μια πρίζα!

Αισθητικά, το e-Viball πλησιάζει την κατηγορία των ρετρό scooter με λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Για παράδειγμα, το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι πολύ ιδιαίτερο με δύο LED προβολείς να αποτελούν το ορθογώνιο σώμα. Το πίσω μέρος είναι στρογγυλεμένο, επίσης με ένα LED φωτιστικό σώμα, ενώ η σέλα είναι μεγάλη, άνετη και φιλόξενη. Όταν βρεθείς στη σέλα του Daytona όλα φαίνονται γνώριμα εκτός από την ψηφιακή οθόνη η οποία σε ενημερώνει για το πόσο φορτισμένες είναι οι δύο μπαταρίες αντί για το πόσο καύσιμο έχεις στο ρεζερβουάρ. Το μοναδικό πράγμα που θα θέλαμε είναι να μη μηδένιζε τον μερικό χιλιομετρητή κάθε φορά που έσβηνες τον “κινητήρα” για να έχεις και μια καλύτερη εικόνα για τα χιλιόμετρα που έχεις διανύσει.

Είναι εξοπλισμένο και με χειρόφρενο!Κάτω από την οθόνη υπάρχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί με έναν διακόπτη να παίρνει τη θέση του παραδοσιακού κλειδιού. Μπροστά από την ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια για μικροαντικείμενα και USB θύρα φόρτισης, ενώ κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μικρός χώρος αποθήκευσης. Το επίπεδο πάτωμα βοηθάει στο φόρτωμα με τσάντες από το super market, ενώ η χρήση ενός top case θα έλυνε το πρόβλημα έλλειψης ικανοποιητικού χώρου κάτω από τη σέλα.

Κάτω από τη σέλα βρίσκονται οι δύο αποσπώμενες μπαταρίες και ο φορτιστής ο οποίος καλύπτει όλο τον αποθηκευτικό χώρο.

Πειστικός κινητήρας με εξαιρετική ροπή

Ο ηλεκτροκινητήρας του e-Viball είναι ισχύος 3,2kW κάτι που μεταφράζεται σε 4,3 ίππους, ενώ η ροπή Το e-Viball 125 δίνει τη δυνατότητα ανάβασης 23% με πλήρες φορτίο.είναι το δυνατό του σημείο καθώς φτάνει τα 44Nm. Η τελική ταχύτητα που το εργοστάσιο αναφέρει είναι 75Km/h, ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε και 80Km/h στο ψηφιακό ταχύμετρο. Διαθέτει δύο επιλογές οδήγησης με την πρώτη να περιορίζει την ταχύτητα στα 55Km/h και τη δεύτερη να επιτρέπει το ταχύμετρο να ξεπεράσει τα 75Km/h. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο και η μετάδοση γίνεται μέσω ιμάντα της Continental.

Χαρακτηριστικό της λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα είναι η ομαλότητα και η συνέπεια στις επιταχύνσεις. Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού το e-Viball δεν έχει σπιρτάδα να πεταχτεί εμπρός, ωστόσο με σταθερό και ικανοποιητικό ρυθμό ανεβάζει χιλιόμετρα. Όταν περάσεις τα 40Km/h τότε το μοτέρ ζωντανεύει και δίνει την εντύπωση ότι έχει πιο δυναμική συμπεριφορά επιταχύνοντας πιο μεστά μέχρι την τελική του ταχύτητα. Η απόκριση είναι λίγο απότομη, αλλά συνηθίζεται εύκολα,

Η κατανάλωση σε ρεύμα με νυχτερινή τιμολόγηση είναι στα 0,50€/100Km και 0,80€/100Km με ημερήσια χρέωση.Το scooter της Daytona είναι εξοπλισμένο με δύο μπαταρίες 28,6Ah οι οποίες ζυγίζουν 12 κιλά η κάθε μία. Η φόρτιση τους μπορεί να γίνει είτε στο σπίτι αν τις αφαιρέσεις, είτε απευθείας από το scooter μέσω ειδικού καλωδίου. Η φόρτιση γίνεται περίπου σε τέσσερις ώρες, ενώ από τη δική μας εμπειρία είδαμε περίπου το 60% να γεμίζει σε μόλις 1,5 ώρα. Η αυτονομία που προσφέρουν σε κανονική οδήγηση στην πόλη είναι περίπου 70 χιλιόμετρα, ενώ αν είσαι προσεκτικός ίσως φτάσεις τα 80 χιλιόμετρα. Η έλλειψη ποσοστού φόρτισης στην οθόνη πάντως σου προσθέτει λίγο άγχος καθώς με τα κουτάκια στο πάνελ δεν αισθάνεσαι τόση σιγουριά. Αν υπολογίσεις πάντως κοντά στα 60 χιλιόμετρα ανά φόρτιση νομίζω ότι είσαι εντάξει, ανεξάρτητα με το πως οδηγείς.

Εξαιρετικό στο δρόμο με υψηλά επίπεδα ασφάλειας.

Στο δρόμο σε ανταμείβει με τη συμπεριφορά του

Καλή η τελική ταχύτητα, καλά με την αυτονομία, καλά με την εμφάνιση και την εργονομία, αλλά εκεί που τοΔιαθέτει και σύστημα cruise control σε ταχύτητες κάτω από τα 55Km/h e-Viball 125 ξεχωρίζει είναι στη συμπεριφορά του στο δρόμο. Το μικρό scooter της Daytona είναι ξεκάθαρα η ευχάριστη έκπληξη στην οδική συμπεριφορά παρέχοντας εξαιρετική ισορροπία, άνεση και σιγουριά στο δρόμο. Η συσσώρευση του βάρους στο κέντρο με τις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα έχουν βοηθήσει να δημιουργηθεί ένα πολύ καλό πακέτο το οποίο στρίβει, φρενάρει και επιταχύνει με απόλυτη ασφάλεια.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό χάρη στο ισορροπημένο πλαίσιο και τους τροχούς των 14 ιντσών εμπρός και πίσω. Στις στροφές δε διστάζει να γύρει με αυτοπεποίθηση με το εμπρός πιρούνι των 31mm να κάνει εξαιρετική δουλειά, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω σε συνδυασμό με το αλουμινένιο ψαλίδι προσφέρουν καλή πρόσφυση και σταθερότητα. Στα φρένα έχουμε ένα πολύ ισχυρό σύστημα με έναν δίσκο 220mm εμπρός και έναν 200mm πίσω με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Η ισχύς του συστήματος είναι υπεραρκετή να ακινητοποιήσει το e-Viball άμεσα και χωρίς κανένα σημάδι κουνήματος ή δισταγμού με την αίσθηση στις μανέτες να είναι πολύ καλή.

Οι τροχοί είναι 14 ιντσών εμπρός και πίσω κάτι που βοηθάει την ποιότητα κύλισης και την άνεση.

Πλησιάζουμε ραγδαία στη νέα τάξη πραγμάτων της αστικής μετακίνησης

Οι ανάγκες για “πράσινη” αστική μετακίνηση αυξάνονται ραγδαία και όσο περνάει ο καιρός τόσο πιο ολοκληρωμένες προτάσεις προσφέρουν τα εργοστάσια. Η Daytona φέρνει στο παιχνίδι τη δική της ολοκληρωμένη πρόταση με το e-Viball 125 να είναι ένα όμορφο, σύγχρονο και αποδοτικό scooter. Στην ατζέντα του μπορεί να συμπεριλάβει την καθημερινή μετακίνηση σε όλο τον αστικό ιστό για την εργασία σου, να σε πάει βόλτα στο κέντρο με το έτερον ήμισυ και να απολαύσεις την ησυχία της ηλεκτροκίνησης. Το κερασάκι στην τούρτα είναι η τιμή του η οποία με απόσυρση και επιδότηση φτάνει τα 2.195€! Καλές ηλεκτρικές βόλτες!

ΤΙΜΗ: 3.095€ (2.595€ με επιδότηση, 2.095€ με απόσυρση).

Όλα τα στοιχεία του Daytona e-Viball 125 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Daytona e-Viball 125.

Η ψηφιακή οθόνη παρέχει ικανοποιητικές πληροφορίες με όμορφα γραφικά.

Κινείσαι σαν  να έχεις ένα κανονικό 125άρι scooter χωρίς όμως τον ενοχλητικό θόρυβο της εξάτμισης.

Η νυχτερινή βόλτα στα Εξάρχεια ήταν απολαυστική!

Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει ντουλαπάκι με USB θύρα φόρτισης.

Ιδανικό scooter για την πόλη σε βάζει για τα καλά στη νέα τάξη πραγμάτων της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δυνατό ξεκίνημα της DYMOTO με το Winner 200

Ποιο ηλεκτρικό scooter φοράει ιμάντα της Continental

Η EVOMOTO αναλαμβάνει την προώθηση των Zontes και DYMOTO

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης