Αποστολή στο Μόναχο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτογραφίες: Tom Kirkpatrick

Ταξιδέψαμε έως το «αρχηγείο» της BMW στο Μόναχο, προκειμένου να γνωρίσουμε την ολοκαίνουργια και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα 114i, ξεπεράσαμε κάθε όριο με την επίσης νέα Μ135i, ενώ δεν παραλείψαμε να οδηγήσουμε και ακόμα δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, ιδανικές για την ελληνική αγορά.
Τελικά, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η γερμανική φίρμα γνωρίζει καλύτερα από τον καθέναν να κατασκευάζει κορυφαία αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εντός έδρας
Πριν από λίγες εβδομάδες, είχαμε μεταβεί και πάλι στο Μόναχο, έπειτα από πρόσκληση της BMW Hellas, για να οδηγήσουμε τις ανανεωμένες Χ1 και Χ6. Τότε, είχαμε τονίσει ότι δεν είναι τυχαίο που η βαυαρική εταιρεία θεωρείται πρωτοπόρος στους τέσσερις τροχούς. Η νέα Σειρά 1 μας απέδειξε και στο πρόσφατο ταξίδι μας ότι αυτή η φίρμα όχι απλά έχει ορισμένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να νιώσει τον παλμό της εποχής, να αντιδράσει ανάλογα και να σε εκπλήξει για ακόμα μία φορά. 
Με τις Audi και Mercedes να κάνουν πολύ δυναμικό μπάσιμο στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων με τα νέα A3 και A-Class, η BMW δεν μπορούσε να αφήσει αναπάντητη την πρόκληση. Εξόπλισε πλήρως τον στόλο του μοντέλου με κινητήρες και αμαξώματα, καλύπτοντας κάθε απαίτηση και κάθε βαλάντιο.


Η πρώτη
BMW στην ιστορία με κωδικό «14»
Για να αποδώσουμε, όμως, τα «του Καίσαρος τω Καίσαρι», η Σειρά 1 ίσως και να μην είναι το πιο δυναμικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο της κατηγορίας. Έχει ένα σαφώς πιο ήπιων τόνων προφίλ, αλλά σε θέματα ποιότητας, τεχνολογίας κινητήρων και οδικής συμπεριφοράς δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Τρανό παράδειγμα η 114i, το νέο «παιδί» της οικογένειας, το οποίο θαρρείς και δημιουργήθηκε για την ελληνική αγορά. Κάτω από το καπό φέρει τον TwinPower 1,6 λίτρου, με την ισχύ να είναι στους 102 ίππους και τη ροπή στα 180 Nm. Η μέση κατανάλωση είναι στα 5,5 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων στα 129 γρ./χλμ., κάτι που επιτρέπει και την ελεύθερη πρόσβαση στον «Πράσινο Δακτύλιο». Όσο για το κόστος αγοράς, είναι το χαμηλότερο που έχουμε δει ποτέ σε BMW στην Ελλάδα, με την τιμή να πέφτει για πρώτη φορά κάτω από 20.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, με απόσυρση και προσφορά το κόστος της τρίθυρης έκδοσης ξεκινά από 19.400 ευρώ και της πεντάθυρης από 20.611 ευρώ, με τον βασικό εξοπλισμό να εντυπωσιάζει, αφού περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα.

Mε την 114i διανύσαμε περισσότερα από 100 χιλιόμετρα στους δρόμους του Μονάχου, διαπιστώνοντας ότι, παρά τους 102 ίππους, έχει την απαιτούμενη ισχύ για να κινηθεί σβέλτα, η ποιότητα κύλισης παραμένει στα γνωστά πολύ υψηλά επίπεδα, οποιοσδήποτε εξωτερικός θόρυβος σπάνια περνάει στην καμπίνα, με τους επιβάτες να νιώθουν μια αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα περίχωρα της βαυαρικής πρωτεύουσας, οδηγήσαμε επίσης τις πετρελαιοκίνητες116d Efficiend Dynamic με τους 116 ίππους και 118d με τους 143 ίππους. Η πρώτη μάς έκανε να μείνουμε με το στόμα ανοικτό, κοιτώντας τον δείκτη κατανάλωσης, αφού είναι στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων στα 99 γρ./χλμ., αριθμός που μεταφράζεται σε απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Η δεύτερη, εκτός από επίσης χαμηλές τιμές, είναι ιδιαίτερα ισχυρή χάρη στη ροπή των 320 Nm, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να απολαύσει το πισωκίνητο μοντέλο ακόμα και σε ανηφορικές διαδρομές. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την πληθώρα συστημάτων, έχει ακόμα καλύτερη απόδοση και οδική συμπεριφορά, δίνοντας την εντύπωση στον ιδιοκτήτη ότι βρίσκεται σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας.   

Με την υπογραφή “Μ”
Η νέα M135i είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της. Ένα αυτοκίνητο για απαιτητικούς, που προέρχεται κατευθείαν από το τμήμα M Performance. Σε αντίθεση με μια Μ3, για παράδειγμα, δεν προκαλεί με την εικόνα της, ωστόσο είναι τόσο ισχυρή και απολαυστική, που δεν θα δώσεις καμία σημασία σε αυτό. Επιταχύνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, το 8άρι κιβώτιο με τα paddles πίσω από το τιμόνι πραγματοποιεί τις αλλαγές πριν καν το σκεφτείς, με τα 250 να έρχονται στο κοντέρ σε χρόνο dt. Στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας, εκεί όπου δεν υπάρχουν όρια, είχαμε την ευκαιρία να πατήσουμε τέρμα το γκάζι και να γευτούμε χωρίς ίχνος ανησυχίας τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. V6 Twin Turbo κινητήρας 3.0 λίτρων, ήχος που διαπερνά τα σωθικά σου σε κάθε άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, 320 ίπποι, 0-100 σε 4,9 δευτερόλεπτα, μπάκετ καθίσματα και ειδικά ελαστικά αποκλειστικά για αυτή! Η M135i μας ξελόγιασε, κάνοντάς μας να ξεχάσουμε για λίγο τα προβλήματα της καθημερινότητας, αλλά και τα 49.000 ευρώ που κοστίζει. 

Ολοκληρώνοντας, να τονίσουμε ότι από τον Νοέμβριο -επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου- θα υπάρχουν δύο τετρακίνητες εκδόσεις, η 120d Xdrive και η Μ135i Xdrive.

Δείτε εδώ εικόνες των νέων 114i και M135i

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης