Του Περικλή Χαλάτση

Όταν στη δεκαετία του ‘80 είδαμε τα πανίσχυρα Audi Quattro στο ράλι Ακρόπολις δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι αυτά τα αγωνιστικά «όπλα» μερικά χρόνια αργότερα θα τα οδηγούμε στους δρόμους και θα μεταφέρουμε τις οικογένειες μας. Σίγουρα τα αυτοκίνητα αυτά δεν απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες των οδηγών. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Audi της δοκιμής μας ήταν το RS Q3 SB 2.5 TFSI QuattroStronic.Το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο αγωνιστικών προδιαγραφών που αποδίδει 400 PS. 
Για να το οδηγήσεις χρειάζονται άριστες οδηγικές γνώσεις, καλή αντίληψη του δρόμου, σωστή εκμετάλλευση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και φυσικά αρκετά χρήματα για να το αποκτήσεις. Υπολογίστε αρχικά 91.780 ευρώ και αν έχετε πρόσθετες απαιτήσεις προσαρμόζετε και την τιμή.

Μπορεί να έχει εκρηκτικές επιταχύνσεις και αγωνιστικά κρατήματα αλλά δεν παύει να είναι σύμφωνα με την Audi Sport GmbH ένα οικογενειακό κουπέ SUV Sportback για ειδικούς πελάτες.
Αν έχεις ένα RS Q3 δεν σκέφτεσαι την κατανάλωση. Άλλωστε δεν μπορείς να έχεις 400 άλογα και να «ταΐζεις» τα μισά. Η τα έχεις και τα χαίρεσαι η δεν τα …ακουμπάς.

Αλήθεια πόση δύναμη και  πόση μαγεία μπορούν άραγε να εκφράζουν δύο μόνο γράμματα; Το αρκτικόλεξο RS αντιπροσωπεύει κάτι πολύ περισσότερο από μία ειδική έκδοση. Είναι η  αιχμή του δόρατος για κάθε μοντέλο της Audi. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αρκεί να ανοίξεις το καπό και τα «κόκκινα» σημάδια, σε ενημερώνουν ότι το «αγριεμένο μοτεράκι» με το αλουμινένιο μπλοκ διαφέρει από τα άλλα της σειράς Q3.Ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας τούρμπο είναι 5κύλινδρος TFSI, 2.480 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, με άμεσο και έμμεσο  ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και βύθισμα στην εξαγωγή. Πολλές λεπτομέρειες για έναν ιδιώτη. 

Όμως αν θέλετε να μάθετε πόσο αποδίδει τότε …κρατηθείτε. Το Audi RS Q3 2.5 cc αποδίδει 400 PS (από τις 5.850-7.000 rpm) ενώ η ροπή του είναι  480 Nm (1.950-5.850 rpm).Ο ιδιοκτήτης του Audi RS Q3 2.5 cc πρέπει να μάθει να εκμεταλλεύεται τα σύγχρονα βοηθήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Το «πιλοτήριο» του RS Q3  θυμίζει αεροπλάνο. Πρέπει να έχεις διαβάσει αρκετές φορές το βιβλιαράκι με τις επεξηγήσεις για να εκμεταλλευτείς όλα όσα σου προσφέρει το αυτοκίνητο με τους 400 ίππους.
Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του  αυτόματου κιβώτιου. Ένας διπλός συμπλέκτης Stronic επτά ταχυτήτων παρέχει την απαραίτητη μετάδοση στο SUV. 

Πριν ξεκινήσετε τη βόλτα σας 

Πριν ξεκινήσετε θα πρέπει να ενημερωθείτε σωστά από την κεντρική οθόνη για όλες τις λειτουργίες. Αρχικά υπάρχει ένα μήνυμα που σου λέει ότι η εταιρία (αφού σε αυτήν ανήκει το αυτοκίνητο της δοκιμής ) έχει όλα τα δικαιώματα της απομακρυσμένης πρόσβασης. 

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μια ειδική υπηρεσία που ενεργοποιείται αποκλειστικά και μόνο για τον κάθε ιδιοκτήτη, του δίνει λεπτομέρειες για να ξέρει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το αυτοκίνητό του.
Στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι εμφανής  η συνεργασία του κολοσσού κατασκευής καρτών γραφικών  για υπολογιστές NVIDIA με την AUDI για την δημιουργία του cockpit και του infotainment. 

Το πανέμορφο και  ζωντανό περιβάλλον στην κεντρική οθόνη πίσω από το τιμόνι του οδηγού και όχι μόνο, διαχειρίζεται πάντα μια nvidia κάρτα γραφικών. Φοβερές απεικονίσεις. Απλά πρέπει να τις μάθεις για μεγαλύτερη εκμετάλλευση των ηλεκτρονικών δυνατοτήτων και όχι να τις χαζεύεις λες κα είναι κινούμενα σχέδια.

Πριν ξεκινήσετε  παρατηρήστε  τις κόκκινες δαγκάνες που ακινητοποιούν  το αυτοκίνητο. Υπάρχουν τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι που εξασφαλίζουν την απαιτούμενη επιβράδυνση. Οι  εμπρός είναι διάτρητοι με διάμετρο 375 mm και συνεργάζονται με 6πίστονες δαγκάνες. Οι πίσω είναι χαλύβδινοι δίσκοι με διάμετρο 310 χιλιοστών. Το αυτοκίνητο έχει αγωνιστικά κρατήματα. Οι  τροχοί είναι  21 ιντσών ενώ τα ελαστικά είναι της Continental (255Χ35) 

Η αδρεναλίνη στα ύψη

Πατάτε το κουμπί για να πάρει μπροστά ο κινητήρας και αφού δεθείτε σωστά ξεκινήστε για δυνατές συγκινήσεις. Ένα απλό διακριτικό άγγιγμα στο γκάζι φτάνει για να καταλάβετε πόσο εύκολα … εκτινάσσεται το αυτοκίνητο.

Από 0-100 km/h χρειάζεστε μόλις 4,5” ενώ αν είστε σε κάποια πίστα που μπορείτε να κινηθείτε με ασφάλεια εύκολα θα  δείτε τη βελόνα του κοντέρ σας να ακουμπάει τα 250 χιλιόμετρα. Αν είστε σε πίστα και επιλέξετε την επιθετική χαρτογράφηση στο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου θα δείτε το κοντέρ σας να φθάνει τα 280 χιλιόμετρα. 

Η προηγούμενη γενιά RS Q3 δεν έχει καμιά σχέση με το σημερινό RS τουλάχιστον σε επίπεδο οδηγικής δυναμικής. Είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο RS  σχεδιάστηκε και στήθηκε για να εξυπηρετήσει άλλους σκοπούς. 

Όσα χιλιόμετρα και αν κάνεις δεν χορταίνεις να το οδηγείς. Η σπορ ανάρτηση RS ελέγχει την απόσβεση των αμορτισέρ. Οι  αισθητήρες «μετρούν» τις κινήσεις του αμαξώματος. Τα ειδικά αμορτισέρ RS προσαρμόζονται συνεχώς στην κατάσταση του δρόμου και τις συνθήκες οδήγησης.

Εμείς για πολύ λίγο φθάσαμε τα 220 χιλιόμετρα αλλά επιβραδύναμε για ευνόητους λόγους.
Με την επιθετική χαρτογράφηση ο ήχος που προέρχεται από την 5κύλινδρη ορχήστρα, σας προδιαθέτει να επιταχύνετε αλλά σας υπενθυμίζουμε ότι οι τροχονόμοι με τα ραντάρ θα σας διακόψουν την «μουσική» απόλαυση. 

Αν θέλετε να βελτιώσετε ακόμη περισσότερο τον ήχο που βγαίνει από τον κινητήρα του Sport Q3 μπορείτε να επιλέξετε το προαιρετικό σύστημα εξάτμισης RS sports .

Η μεγάλη απόλαυση είναι όταν το Audi RS Q3 2.5 cc Sportback κινείται σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Εδώ χρειάζεται προσοχή γιατί ένας άπειρος οδηγός που φαντάζεται ότι είναι  καλός, μπορεί να βγει πανεύκολα από το δρόμο. Αν και η κίνηση είναι 4Χ4 και τα κρατήματα ιδανικά, αυτός που κρατάει το τιμόνι έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.

Τα καθίσματα δεν θα μπορούσαν να ήταν διαφορετικά. Καλή ποιότητα και φυσικά άριστη στήριξη. Στα πολύ καλά μπάκετ θα πρέπει να επισημάνουμε και την ενιαία πλάτη-προσκέφαλο που «κρατάει»  τέλεια το κορμί. Το πόσο καλά μελετημένα είναι φαίνεται όταν κινείσαι γρήγορα σε συνεχόμενες στροφές.
Αν προσθέσετε όλες τις ηλεκτρονικές παραμέτρους που  διαθέτει το RS Q3 και ξέρετε πότε θα πρέπει να επιταχύνετε η να επιβραδύνετε σίγουρα θα χαρείτε το αυτοκίνητο. 

Μηχανικοί και δοκιμαστές δούλεψαν ατέλειωτους μήνες όχι μόνο στα γραφεία και τους υπολογιστές αλλά στις πιο δύσκολες πίστες δοκιμών. Οι περισσότερες δοκιμές έγιναν στην πίστα του Nürburgring.
Έκαναν διαρκώς βελτιώσεις για να παραδώσουν ένα αψεγάδιαστο ακριβό στολίδι.

Η  Audi  ξανασχεδίασε τα κάτω ψαλίδια των MacPherson και τα σκλήρυνε ακόμη περισσότερο για καλύτερα κρατήματα. Το Stronic συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα. Οι κινήσεις του αυτοκινήτου είναι απόλυτα μετρημένες. Γκάζι, σωστά πλασάρισμα και όχι «ταρζανιές».

Εξωτερικά 

Μπροστά στον προφυλακτήρα διακρίνονται δύο μεγάλοι αεραγωγοί για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα και των φρένων. Στα πλαϊνά διακρίνονται οι ενδείξεις RS. Η αεροτομή στην οροφή είναι μεγαλύτερη από το τυπικό μοντέλο. 

Το πίσω σπόιλερ εκτός από την αίσθηση της αγριάδας λειτουργεί για την κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες και βοηθάει έτσι το αυτοκίνητο να στέκεται σωστά στο δρόμο. Αν παρατηρήσετε φαίνεται καθαρά το καμπύλωμα της οροφής. 
Πίσω ο προφυλακτήρας έχει ενσωματωμένο διαχύτη και για πρώτη φορά σε RS Q3 φιλοξενεί δύο οβάλ απολήξεις εξάτμισης. Είναι αδύνατον να μπερδέψεις το RS Q3 με τις δύο απολήξεις με οποιοδήποτε άλλο Q3.

Εσωτερικά

Το σπορ στίγμα στο εσωτερικό το δίνει ο συνδυασμός αλουμινίου και  Alcantara. Το δερμάτινο τιμόνι με την ένδειξη RS, έχει σωστές διαστάσεις. Υπάκουο στις «εντολές» του οδηγού. Μπροστά στο τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας. Το ταμπλό είναι από ενιαίο μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας στο επάνω μέρος. Εμπνευσμένες από το Sport quattro είναι οι σχισμές πάνω από τη μάσκα του καλοριφέρ.

Αν ο οδηγός πηγαίνει γρήγορα και είναι σε δρόμο με στροφές δεδομένου ότι η ανάρτηση είναι σκληρή οι πίσω επιβάτες μάλλον θα δυσανασχετήσουν. Αυτό όμως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα απαιτήσεων

Για να κλείσουμε αυτό το τόσο ενδιαφέρον κεφάλαιο. Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για υψηλές ταχύτητες. Απόλυτο σε όλα. Σίγουρα όχι φθηνό. Τα όρια ταχύτητας είναι δεσμευτικά για τα 400 εκρηκτικά άλογα.

 

Δείτε το βίντεο

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης