Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   



Συναίσθημα, πάθος, δύναμη, ταπεραμέντο. Το νέο Abarth 124 Spider διαθέτει όλα τα αυθεντικά χαρακτηριστικά ενός roadster, προκαλώντας τον οδηγό να ξεπερνά συνεχώς τα όρια.

Χτυπάει στο συναίσθημα

170 ίπποι, κίνηση στους πίσω τροχούς και ένας ήχος... όνειρο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κορυφαία έκδοση του νέου πισωκίνητου μοντέλου της ιταλικής φίρμας διακρίνεται για τα έντονα σπορ χαρακτηριστικά και τον fun to drive προσανατολισμό, χάρη στις περιποιήσεις του διάσημου οίκου με σήμα τον σκορπιό. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, διαθέτει νέους προφυλακτήρες, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, πίσω πτέρυγα, ζάντες 18 ιντσών, κόκκινες δαγκάνες φρένων και μαύρο καπό, όπως το μοντέλο της δεκαετίας του 1970. 

Βασίζεται στο Mazda MX-5, ωστόσο διαφοροποιείται από το ιαπωνικό roadster χάρη στις επεμβάσεις της Abarth. Το 124 Spider είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, το οποίο δίνει το στίγμα του από την πρώτη ματιά. Η διχρωμία στο αμάξωμα αναδεικνύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του οχήματος και μαγνητίζει τα βλέμματα σε κάθε πέρασμα, με τον ήχο της εξάτμισης Record Monza να βροντοφωνάζει την παρουσία του.

Το Abarth 124 Spider είναι αδύνατον να μην το παρατηρήσεις, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο «άγρια», δυναμικά και μυώδη τετράτροχα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Ένα με τον οδηγό

Απαράμμιλης αισθητικής η καμπίνα του σκορπιού

Η καμπίνα είναι σχεδιασμένη πάνω στον οδηγό. Τα sport καθίσματα με τις κόκκινες δερμάτινες επενδύσεις αγκαλιάζουν ιδανικά το σώμα, το τιμόνι είναι άριστα τοποθετημένο, θαρρείς και γίνεται ένα με τα χέρια σου, και τα χειριστήρια βρίσκονται στην ιδανική θέση, ώστε να μην αποσπάται στο ελάχιστο η προσοχή σου. Το σήμα της Abarth, το alcantara, οι ραφές και το στροφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων σε εμπνέουν για ατελείωτες βόλτες.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίξεις την οροφή και να απολαύσεις τον ήλιο δίπλα στην παραλία. Αν ψάχνεις θήκες για το κινητό τηλέφωνο και τον καφέ σου, ατύχησες. Σε αυτό το Abarth σημασία έχει η οδήγηση κι όχι η πρακτικότητα. Το πορτμπαγκάζ, χωρητικότητας 140 λίτρων, ίσα ίσα που καλύπτει τις απαιτήσεις της αιθέριας ύπαρξης που τυγχάνει να έχεις στο πλάι σου στο διήμερο ταξιδάκι. Εσύ καλύψου με τα απολύτως απαραίτητα, δέσε καλά τη ζώνη και ξεκινά το παιχνίδι στην άσφαλτο.

170 ίπποι στους πίσω τροχούς

Eξάτμιση Record Monza, αμορτισέρ της Bilstein και φρένα με την υπογραφή της Brembo

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.4 MultiAir Turbo κινητήρας, απόδοσης 170 ίππων και 250 Nm ροπής. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο με paddles στο τιμόνι, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι η καλύτερη στην κατηγορία, με τα 0-100 να έρχονται σε 6,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις της εταιρείας.

Το μοτέρ, αν και εμφανίζει μια μικρή υστέρηση στις χαμηλές στροφές, έχει την απαιτούμενη δύναμη στις μεσαίες και σου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσεις τις αρετές του καλοζυγισμένου πλαισίου. Ο ήχος των εξατμίσεων είναι μεθυστικός σε κάθε ανέβασμα και κατέβασμα, ενώ το απαλό γλίστρημα της ουράς στα βυθίσματα του δεξιού ποδιού στο γκάζι σε φέρνει στα όρια του νόμου. Η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο, αν δεν μπορέσεις να τιθασεύσεις την ορμή και να αντισταθείς στα θέλγητρα του αυτοκινήτου, θα ψάχνεις συνεχώς για βενζινάδικο.

Καλή διασκέδαση

Αν δεν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι αυτή είναι η μόνιμη εικόνα στον δρόμο

Οι μηχανικοί της φημισμένης φίρμας με σήμα τον σκορπιό έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Οι δεξιοτέχνες Ιταλοί δημιούργησαν ένα από τα πιο διασκεδαστικά roadster, με τον συνδυασμό πλαισίου, συστήματος μετάδοσης και ανάρτησης να μαγεύει σε κάθε μέτρο της ασφάλτου.

Δεν είναι απαραίτητο να λογίζεσαι ως εξπέρ των τεσσάρων τροχών για να μπορέσεις να εκτιμήσεις τα χαρακτηριστικά του Abarth 124 Spider. Ελέγχεται τόσο εύκολα, που σε κάνει να αναζητείς συνεχώς δρόμους με στροφές για να γυρίσεις με το πλάι. Παράλληλα, είναι εύκολο στον χειρισμό του και δεν κουράζει σε συνθήκες αυξημένης κίνησης, με την ανάρτηση να αποσβένει τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος παρά τη σφιχτή ρύθμιση.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι το ίδιο ικανοποιητικό όσον αφορά στο πάτημα, μαζεύει με ταχύτητα τα χιλιόμετρα και οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι άψογες. Όσο το πιέζεις όμως, τόσο αυξάνεται ο ήχος που περνά στο εσωτερικό, καθώς η ηχομόνωση δεν είναι από τα προτερήματά του. Κάνει αρκετό θόρυβο και δεν τον κρύβει, γεγονός που ίσως ενθουσιάσει τους λάτρεις των roadster.

Στο όριο των 50

Τα πάθη πληρώνονται και μάλιστα ακριβά... όπως στην περίπτωση του Abarth 124 Spider

Η τιμή του είναι αναμφισβήτητα απαγορευτική για τις εποχές που ζούμε, όμως το Abarth 124 Spider δεν απευθύνεται σε οποιονδήποτε οδηγό. Θα το πάρει αυτός που γνωρίζει πραγματικά από διθέσια πισωκίνητα, είναι παθιασμένος με τους Ιταλούς κατασκευαστές και δεν έχει ανάγκη να δαπανήσει 47.000 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο και δύο χιλιάρικα επιπλέον για την αντίστοιχη με το αυτόματο, όπως στην περίπτωση της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Abarth 124 Spider AT 
Κυβισμός (cc) 1.368 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 170/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/2.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 6,9
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 229
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 6,6
Εκπομπές Ρύπων CO2 153 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 283,05 €
Μήκος (μέτρα) 4.054
Πλάτος (μέτρα) 1.740
Ύψος (μέτρα) 1.233
Βάρος (κιλά) 1.080
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 140
Τιμή (από…) 49.000€

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης