Πλήθος συζητήσεων προκάλεσε η αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε ο Κώστας Καββαθάς, ιδρυτής του περιοδικού 4 Τροχοί, στον Βασίλη Σαρημπαλίδη. Μιλώντας με το χέρι στην καρδιά αναφέρθηκε για την πορεία του περιοδικού που άλλαξε τον ειδικό Τύπο στην Ελλάδα και έδωσε απαντήσεις σε όλα όσα ακούγονται για τον ίδιο αλλά και τις Τεχνικές Εκδόσεις, τους τελευταίους μήνες.

Αναφέρθηκε στο… θάνατο των 4 Τροχών, στα λάθη που έγιναν, στους συνεργάτες του και ως γνήσιος Gentleman δεν παρέλειψε να ζητήσει ακόμα και συγγνώμη αν από αυτά που είπε ενόχλησαν κάποιους… «Όσοι κοιτάζουν πίσω κάνουν λάθος. Εγώ κοιτάω μπροστά» είπε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε: «Είναι δικό μου λάθος. Ο επικεφαλής κάνει το λάθος. Γράφτηκαν μόνο δύο μονόστηλα όταν έκλεισαν οι 4 Τροχοί και αναρωτήθηκα: Μα στη ζωή μου δεν έχω κάνει τίποτα;…»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε παρακάτω τι είπε ο Κώστας Καββαθάς στην αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Για τους νέους 4 Τροχούς…
«Οι 4 Τροχοί είναι στο περίπτερο. Εγώ δεν είμαι….»

Η ιστορία των 4 Τροχών…
Το περιοδικό 4 Τροχοί βγήκε έπειτα από μία… κόντρα του Κώστα Καββαθά  με τους εκδότες  της εφημερίδες Express το 1969. Τον Οκτώβριο του 1970 βγήκε το πρώτο τεύχος και ήταν ένα περιοδικό για ανθρώπους.  Το 2006 πέθανε όταν πουλήθηκε σε μία άλλη εκδοτική εταιρεία.

Γιατί κατέρρευσαν οι 4 Τροχοί
Όπως είπε έκανε ατομικά λάθη. Το μεγαλύτερο ήταν να λάβει μέρος στην ίδρυση ενός λιθογραφείου γιατί τότε η εταιρεία του διέθετε 600 εκ. δραχμές για εκτύπωση και  βιβλιοδεσία (για 13-14 περιοδικά). Σε δύο χρόνια η εταιρεία είχε καταστραφεί από τους συνέταιρους του (1999-2001). Εξαφανίστηκε ένα τεράστιο ποσό και καλύφτηκε από τις ΤΕ. Κάποια στιγμή οι Τεχνικές Εκδόσεις κατέρρευσαν…

Για τα λάθη που έγιναν…
«Όποιος δεν κάνει τίποτα δεν κάνει λάθη. Όποιος κάνει πράγματα κάνει λάθη. Εγώ έκανα δέκα πράγματα, 8 σωστά και 2 λάθη τα οποία τα πλήρωσα. Τόσο απλά τα πράγματα».

Πώς αισθάνεται σήμερα…
«Υπερήφανος. Γιατί εκεί που πήγε αισθάνομαι υπερήφανος. Εκεί που πήγε. Όπου πήγε. Δεν ξέρω που πήγε. Είμαι λυπημένος γιατί είναι όλη μας η ζωή εκεί. Στις Τ.Ε. γεννήθηκαν μεγάλωσαν και σπούδασαν 135 παιδιά. Με τους γονείς τους να εργάζονται την. Κάποια στιγμή η εταιρεία πέθανε».  

Για τους 4 Τροχούς χωρίς τον Καββαθά
«Βγαίνουν οι 4 Τροχοί χωρίς τον Καββαθά, νομίζω ναι… Μα πως θα μπορούσε να υπάρχει (σ.σ. Ο Κώστας Καββαθάς). Όλη αυτή η ιστορία έγινε για να μην υπάρχω εγώ. Δεν θέλω να μιλήσω για το καθεστώς που επικρατεί. Οι Τ.Ε. έχουν καταστραφεί. Κινδυνεύω να μου πάρουν το σπίτι…»

Για τα χρέη τον συνέλαβαν…..
«Τα χρέη αφορούσαν την εταιρεία του λιθογραφείου 13 χρόνια πριν. Δεν είχαν πληρώσει οι άνθρωποι που διεύθυναν την εταιρεία τότε. Πήγαινα συνεχώς στο δικαστήριο και αθωωνόμουν. Είχα χρησιμοποιηθεί για να πάρουν τα δάνεια. Το όνομά μου μετρούσε όπως  και το όνομα της εταιρείας. Έβαλα βλακωδώς την υπογραφή μου και την πλήρωσα με την ζωή μου όλη. Είναι πολύ απλά τα πράγματα».

Αν οι σημερινοί τροχοί είναι οι 4 Τροχοί που ξέραμε…
«Δεν θέλω να κάνω κανένα σχόλιο πάνω σε αυτό….»

Η πρόταση συνεργασίας που του έγινε….
Του έγινε πρόταση συνεργασίας να γράφει από το νέο εκδότη Θεοχάρη Φιλιππόπουλο ο οποίος τον κάλεσε και του είπε ότι θέλει να του προτείνει να γράφει. Μάλιστα του έγινε και οικονομική πρόταση 2.000 ευρώ μηνιαίως.

Η άποψή του για τα αυτοκίνητα…
«Ποτέ στην επαγγελματική μου ζωή είπα ότι κανείς πρέπει να θαυμάζει τις βαμμένες λαμαρίνες… Ποτέ δεν ήμουν θαυμαστής της βαμμένης λαμαρίνας αλλά των ανθρώπων που την σχεδίαζαν και την παρήγαν για να  την πουλούσαν στους ιθαγενείς οι οποίοι μέσω των ηγετών τους, των πουλημένων, δανείζονται από τις τράπεζες για να αγοράσουν τα προϊόντα τους και να κρατούν τους εργαζομένους σε διάφορες  χώρες ευτυχισμένους παίρνοντας δάνεια».


Για τα ελληνικά αυτοκίνητα..
«Θαυμάζω τις Ferrari γιατί αυτός ο γέρος που τις έφτιαχνε είχε μία τρέλα μάζεψε νεαρούς ανθρώπους Ιταλούς και έκανε αυτό το θαύμα που έκανε. Εξάγει τα αυτοκίνητα σε όλο τον πλανήτη. Τα αγοράζουν οι πάμπλουτοι και η Ιταλία φέρνει πολύτιμο συνάλλαγμα. Εμείς τι κατασκευάζουμε; Πήραμε πέντε ανοιχτά δάχτυλα για την προσπάθεια που κάναμε για το ελληνικό αυτοκίνητο…. Πρέπει να δώσεις το κατιτίς αλλιώς δεν γίνεται τίποτα».

Για τις επιστολές που αντάλλαξε και τα μαύρα λεφτά
«Δεν αντάλλαξα βαριές κουβέντες. Έγραψα την εξής φράση. Όποιος ισχυρίζεται ότι καθυστέρησα έστω και μία ώρα μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές από το 1970 έως το 2006 χαρακτηρίζεται ως τσογλάνι. Δεν είπα ποτέ για τους εργαζόμενους τέτοιο πράγμα. Παράφρασαν τη φράση μου και την έκαναν σημαία. Αυτοί που μεγάλωσαν στο περιοδικό να καθίσουν το βράδυ και να σκεφτούν τι έκαναν. Αυτοί που έπαιρναν 8.000 και 10.000 και 12.000 ευρώ το μήνα μαύρα….  Δεν υπάρχει κόντρα και δεν θα υπάρξει δικαστική συνέχεια… Μετά από αυτά που έχω κάνει στη ζωή μου…»



Για τα λεφτά που πήρε όταν πούλησε τις μετοχές
«Πήραμε 3.5 εκ ευρώ από τα οποία και έδωσα πίσω το 1 εκατομμύριο. Πήρα κάποια χρήματα και τα έδωσα στους φίλους μου από δανεικά που είχα πάρει».


Σχετικά με τον Στράτη Χατζηπαναγιώτου…
«Δεν ξέρω τον κύριο. Δεν τον γνωρίζω… Δεν γνωρίζω το όνομα. Λυπάμαι πάρα πολύ….»

Το αγαπημένο του αυτοκίνητο
«Ferrari F60 ή F40… (στην περίπτωση που ήταν εφοπλιστής, επιχειρηματίας, αν πούλαγε όπως είπε τηλέφωνα στο ελληνικό κράτος). Καθαρόαιμο κανονικό είναι Μόνικα Μπελούτσι…»

Για την εφημερίδα Πρώτο θέμα
«Σταμάτησαν να βάζουν τα άρθρα μου χωρίς να μου πουν ότι δεν είσαι καλός, ότι πάλιωσες, ότι επαναλαμβάνεσαι, ότι είσαι γκρινιάρης, ότι είσαι ντενεκές… Μου τηλεφώνησαν και μου είπαν ότι ο διευθυντής θα με πάρει… Θα έπρεπε να μου κάνουν τουλάχιστον ένα τηλέφωνο και να πουν: Κώστα Καββαθά δεν μας κάνει ποια… Τουλάχιστον ένα τηλέφωνο από τον κ. Αναστασιδαή το περίμενα…. Δεν τα καταλαβαίνω εγώ αυτά. Στην εταιρεία που έφτιαξαν εγώ όταν έμπαινε η κυρία που καθάριζε τα γραφεία μας καθόμουν και την άκουγα. Αλλιώς δεν γίνονται εταιρείες…»

Για τη συνέντευξη…
«Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Είστε ο πρώτος από τους συναδέρφους που σκέφτηκε ότι υπάρχω και εγώ, υπάρχουν τεχνικές Εκδόσεις…»

Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε όλη τη συνέντευξη

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης